DIONICA OSLABILA

Dobit Nikea oštro pala zbog snažne konkurencije Adidasa i Under Armoura

28.09.2017 u 08:47

Bionic
Reading

Nike je u proteklom tromjesečju zabilježio najsporiji rast prihoda u posljednjih sedam godina zbog jačanja konkurencije, dok je dobit najvećeg svjetskog proizvođača sportske opreme pala 24 posto, na 950 milijuna dolara

Prema poslovnom izvješću, objavljenom u srijedu, ukupni prihodi Nikea iznosili su u proteklom tromjesečju, do kraja kolovoza, 9,07 milijardi dolara, dok su godinu dana prije iznosili 9,06 milijardi.

Slabost prihoda kompanije posljedica je pritiska s nekoliko strana. Analitičari kažu da Nike posustaje u odnosu na njemački Adidas i domaće konkurente, kao što je Under Armour, dok trend nošenja sportske odjeće i obuće u formalnim i neformalnim prilikama u SAD-u slabi.

Tako su prihodi na sjevernoameričkom tržištu, najvećem Nikeovom tržištu, u proteklom tromjesečju pali za 3 posto, što je njihov najveći pad u posljednjih 10 godina.

Na tom je tržištu Nike suočen sa snažnom konkurencijom Under Armoura, drugog po veličini američkog proizvođača sportske opreme, posebice u segmentu košarkaških proizvoda i tenisica.

Zbog toga se smanjuju prodajne cijene sportske opreme, pa Nike ni u tekućem tromjesečju ne očekuje značajniji rast prihoda na tom tržištu.

I dok su prihodi Nikea u Sjevernoj Americi pali, prodaja tvrtke u zapadnoj Europi, Africi i na Bliskom istoku porasla je u proteklom tromjesečju za 4 posto, a u Kini za 9 posto.

Kako su poslovni rezultati slabiji od očekivanja analitičara, cijena dionice Nikea pala je u srijedu na Wall Streetu više od 1 posto.