test automobila

Vozili smo osvježeni Volkswagen ID.3: Električni obiteljski automobil i dalje je atraktivan izbor

23.12.2023 u 14:30

Bionic
Reading

Uz najnoviji softver sa svim sustavima za udobnost i pomoć, ID.3 prije svega impresionira svojim novim izoštrenim vanjskim izgledom i profinjenim dizajnom interijera. Korištenje visokokvalitetnih, održivih materijala neživotinjskog porijekla zaokružuje cjelokupni izgled

Na svom testu smo imali Volkswagenov potpuno električni model ID.3 oznake PA Pro. Osvježena je to verzija ovog baterijskog električnog malog obiteljskog automobila iz C-segmenta koji se proizvodi od 2019. Bio je to prvi proizvodni automobil VW-a koji je izgrađen na modularnoj električnoj platformi poznatoj po kratici MEB. Osim toga to je i prvi proizvodni model ID. obitelji, podmarke Volkswagena koja podrazumijeva modele s isključivo električnim pogonom. Ako ste se pitali otkud ime ID., onda treba reći da se radi o izvedenici koja označava 'inteligentni dizajn, identitet i vizionarske tehnologije' Volkswagena.

Sam ID.3 je predstavljen je 9. rujna 2019. na sajmu automobila u Frankfurtu, nakon što je prvi put prikazan kao I.D. konceptni automobil na sajmu automobila u Parizu 2016. Kod nas je ID.3 imao svoju premijeru u rujnu 2020., baš u isto vrijeme kada su započele prve isporuke kupcima u Njemačkoj.

Volkswagen ID.3 PA Pro Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Zbog mnogih razloga Volkswagenov ID.3 zauzima vrlo posebno mjesto kada govorimo o čisto električnim automobila ovog velikog svjetskog koncerna, a povijest potpuno električnih automobila marke Volkswagen seže više od pet desetljeća unatrag. Naime, početkom 1970-ih, skok cijena nafte i nestašica goriva potaknuli su njemačkog proizvođača automobila da istraži alternativne pogonske sklopove. Tim od 11 ljudi razvio je baterijski sustav koji bi pokretao Volkswagenovo prvo potpuno električno konceptno vozilo – Elektro Bus – u Centru za istraživanje budućnosti u Wolfsburgu, u Njemačkoj.

VW Bus iz 1972. (proizveden u samo 120 primjeraka) pokretali su teški olovni akumulatori niskog kapaciteta. Poput većine modernih električnih vozila, baterija je bila smještena na podu vozila u središtu šasije, što je bilo neophodno s obzirom na njezinu veličinu i težina od 'samo' 837,8 kg. Međutim, domet električnog VW Busa je bio samo 40 km, a najveća brzina samo 69,2 km/h. Nakon ovog pokušaja uslijedilo je nekoliko potpuno električnih modela, a u najnovije vrijeme dovoljno je samo prisjetiti se modela e-up! i e-Golfa.

Dakle, iako ID.3 nije prvi VW model koji ima potpuno elektrificirani pogonski sklop, značajan je i po tome jer je uz potpuno novi koncept vozila vozačima i suputnicima također je nudio priliku za mobilnost koja je neutralna u pogledu emisija CO₂ ako se baterija dosljedno puni 'prirodnom' strujom. Time ID.3 na slikovit način simbolizira novu kulturu poduzeća Volkswagen 'Way To Zero': do 2050. godine cijeli Volkswagen koncern želi postati neutralan u pogledu emisija CO₂.

Volkswagen je objavio početkom prosinca 2022. kako njihov najprodavaniji potpuno električni model stiže na tržište temeljito prerađen. Uz najnoviji softver sa svim sustavima za udobnost i pomoć, vozilo prije svega impresionira svojim novim izoštrenim vanjskim izgledom i profinjenim dizajnom interijera. Korištenje visokokvalitetnih, održivih materijala neživotinjskog porijekla zaokružuje cjelokupni izgled.

Volkswagenova paleta sada se sastoji od šest ID. modela, a novi ID.3 jedan je od deset električnih modela koje će VW predstaviti na tržištu do 2026. Uz proizvodnju u pogonima Zwickau i Dresden, novi se ID.3 također proizvodi u glavnoj tvornici u Wolfsburgu od jeseni 2023.

Vanjski izgled, struktura i dimenzije

Iako to na prvu možda i nije posebno primjetno osim na prednjem kraju , vanjski izgled osvježenog ID.3 odiše svježim i izražajnim izgledom: optimizirani otvori za hlađenje zrakom i velika lakirana površina daju prednjem kraju vozila pouzdan i prijateljski izgled, iz svakog kuta. Tomu pridonosi i novi branik. Poklopac motora sada se čini dužim jer je uklonjena crna letvica ispod vjetrobranskog stakla pa udubljeni bočni dijelovi dodatno izdužuju prednji kraj. VW je optimizirao aerodinamiku poboljšanjem protoka zraka oko prednjih kotača – poznatog kao 'zračna zavjesa'.

Pametna rješenja novog ID.3 poboljšavaju aerodinamiku s izvrsnim koeficijentom otpora zraka od 0,263, a sprijeda ima mišićav i sportski izgled. Najvažniji čimbenik za to je karoserija, sa strmo nagnutim A-stupovima, tekućom linijom krova i uvučenim C-stupovima. Razna rješenja za pojedine detalje također poboljšavaju aerodinamiku. To uključuje električno aktiviranu zavjesu hladnjaka na prednjem kraju vozila. Otvara se samo kada je jedinici snage potrebno hlađenje. Poklopac obično ostaje zatvoren kako bi vjetar što lakše strujao preko poklopca motora. Ravni dizajn naplataka znači da su također optimizirani za protok zraka s minimalnim gubicima otpora.

Velika standardna LED prednja svjetla daju licu novog ID.3 prijateljski izgled. IQ.Light LED matrična prednja svjetla dostupna su opcijski na našem testnom modelu u Paketu 'Eksterijer', koji uključuje i Dynamic Light Assist kontrolu dugog svjetla za automatsko paljenje i gašenje dugog svjetla ovisno o nadolazećim vozilima, odnosno svjetlosnim uvjetima. U ovom opcijskom paketu se nalazi i osvjetljena lajsna između prednjih svjetala te dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnja svjetla u LED tehnici s dinamičnim pokazivačima smjera.

Treba reći da kod IQ.Light, zajedno s bočnom pozadinskom rasvjetom, njihovi moduli podsjećaju na ljudsko oko. Kada vozač priđe vozilu s ključem, čini se da se vozilo budi i otvara oči, a takav dojam stvara činjenica da se moduli okreću oko vertikalne osi. Dodatna je prednost u kombinaciji s opcijski dostupnim sustavom pristupa bez ključa: vozilo pokušava uspostaviti kontakt očima s vozačem zakretanjem očiju na jednu ili drugu stranu. Kako bi dovršili slijed dobrodošlice, vanjska ogledala projiciraju 'otisak prsta' ID. obitelji na zemlju.

Prednja i stražnja svjetla ne naglašavaju samo moderan ID.3 dizajn; jamče i bolju vidljivost na cesti. Nova dvodijelna, crveno osvijetljena stražnja svjetla zrače svjetlom straga. Dio stražnjih svjetala koji se nalazi u poklopcu prtljažnika sada je također osvijetljen.

Rekli smo već, ID.3 je prvi Volkswagen koji se temelji na MEB modularnoj električnoj platformi. Njegov električni pogon optimiziran je u području baterije kako bi se postigli maksimalni dosezi uz najpovoljnije troškove. Konstruktivan pristup, međutim, rezultira i brojnim prednostima u vezi s konstrukcijom odnosno rasporedom pogonskih komponenti i dodatnih agregata te prostorom u unutrašnjosti. Električni pogon modela ID.3 sastoji se od električnog motora integriranog u stražnjoj osovini uključujući elektroniku i mjenjač, zatim kompaktne visokonaponske plosnate baterije smještene u podvozju i dodatnih agregata integriranih u prednjem dijelu vozila kao što je kompresor klima-uređaja ili sklop upravljača.

Prema vanjskim dimenzijama, novi ID.3 je dug 4261 mm (+ 0 mm u odnosu na prošlu generaciju), širok 1809 mm (+0 mm) i visok 1562 mm (+10 mm). Osvježeni ID.3 također ima dugi međuosovinski razmak od 2770 mm (+5 mm) s kratkim prevjesima.

Osnovne dimenzije prtljažnika u ID.3 nude kapacitet od 385 l, a raste na 1267 l s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala i teretom do krova. Naš ID.3 je imao praktični doplatni pod prtljažnika podesiv po visini (2 visine).

Opcijski je dostupna kuka za nosač bicikla s opterećenjem rude od 75 kg, dok je na prošloj generaciji ono bilo 20 kg manje.

Testni model je imao opcijske aerodinamične 20-colne lakometalne naplatke 'Sanya' (7,5Jx20), sa zimskim AirStop® gumama Continental WinterContact TS870P dimenzija 215/45R20 T XL. Spomenimo samo da ID.3 dolazi s 18-colnim čeličnim naplatcima (7,5Jx18) s gumama 215/55R18.

Kada je riječ o boji i dizajnu ukrasa, nova boja Dark Olivine Green zelena označava ekskluzivnost i vrhunsku vrijednost. Prelijevajuća metalik boja ima topli, zlatni biserni učinak i podržava moderne, čiste konture vanjskog dizajna. Krov je potpuno crn, što ga izdvaja od boje karoserije i stvara skladan kontrast. Krovna ukrasna letvica je završena u visokokvalitetnoj mat srebrnoj boji kako bi se naglasila boja laka.

Unutrašnjost

Unutrašnjost novog modela ID.3 kombinira moderan dizajn i održive materijale. Poboljšana kvaliteta materijala kombinacija je funkcionalnosti, izgleda, osjećaja i strukture te stvara ugodan ambijent u automobilu. Prostrana unutrašnjost je moderna, domaća i elegantna. Precizni šavovi kontrastne boje dodatno naglašavaju osjećaj kvalitete. Naš testni model je imao crnu boju unutrašnjosti.

Ovaj dizajn naglašava cjelokupni osjećaj prostranosti, jer prozračnost velike armaturne ploče odaje dojam bestežinskog stanja. Meka površina prekriva donji dio ploče s instrumentima, koji je podijeljen šavom. U mraku sustav pozadinske rasvjete s do 30 boja ocrtava konture interijera i daje mu dodatnu dimenziju kao sastavni dio koncepta dizajna.

VW za obloge vrata i presvlake sjedala upotrebljava materijal od mikrovlakana, Artvelours Eco, tkaninu koja sadrži 71 posto reciklata. To je sekundarna sirovina koja se dobiva recikliranjem plastike koja je prethodno barem jednom odložena kao otpad. Artvelours Eco ima iste karakteristike u pogledu izgleda i osjećaja te trajnosti kao i konvencionalni novi materijali.

Ni oprema u unutrašnjosti ne sadrži materijale životinjskog podrijetla. Osim toga, prikupljeni su i implementirani brojni prijedlozi kupaca u okviru poboljšanja proizvoda i poboljšanja standardnog paketa opreme. Meke, pjenaste površine u kokpitu donose novo taktilno iskustvo. Preuređene unutarnje obloge vrata također su mekše i veće su površinom.

Doplatni Paket 'Comfort' u našem testnom modelu uključuje: automatski klima uređaj Climatronic s 2 zone regulacije; višenamjenski upravljač presvučen umjetnom kožom, grijan; grijanje prednjih sjedala; navigacijski sustav 'Discover Pro'; brisače sa senzorom za kišu; pripremu za telefon 'Comfort'.

Osim toga, imali smo i doplatni Paket 'Interijer Dark Plus' s crnim volanom, ambijentalno osvjetljenje (30 boja), head-up display, presvlake sjedala 'ArtVelours', ergoActive električna prednja sjedala s funkcijom memorije, vjetrobransko staklo sa zaštitom od topline i zvuka, potporu za kralježnicu u prednjim sjedalima s funkcijom masaže, sound sistem 'BeatsAudio'.

Elektromehanički servo upravljač je ovisan o brzini kretanja (servotronic), a aluminijske papučice kceleratora i kočnice u dizajnu 'Play & Pause' su i dalje vrlo atraktivno rješenje.

Zasloni i najnovija generacija softvera

Osvježeni ID.3 dolazi s najnovijom generacijom softvera. To poboljšava performanse sustava i omogućuje primanje 'over-the-air' ažuriranja. Kompaktnim vozačevim zaslonom dijagonale 13,4 cm (5,3 inča) upravlja se putem višenamjenskog kola upravljača. Na središnjem je dijelu konzole sada serijski dodirni zaslon dijagonale 30,5 cm (12 inča) za navigacijski sustav, funkcije telefona, medije, sustave potpore i postavke vozila.

Naš je model imao App-Connect, uključujući App-Connect Wireless za Apple CarPlay, kopiranje aplikacija mobilnog uređaja na zaslon radio ili radio/navi uređaja. Moguće verzije povezivanja su Android Auto (min.Android 5.0- Lollipop) aplikacije odobrene od strane Googla; CarPlay(Siri aktiviran)aplikacije odobrene od strane Apple-a; App-Connect Wireless isključivo uz Apple CarPlay.

Tijekom dizajniranja izbornika u obzir su uzete mnoge želje kupaca. Između ostaloga, raspored je jasniji, a izbornik za punjenje sada se nalazi na prvoj razini dodirnog zaslona. Opcijski Head-Up zaslon (u našem slučaju) s proširenom stvarnošću (AR head-up display) projicira informacije kao što su brzina vozila i upute dinamičke navigacije na vjetrobranskom staklu. Vozaču se ove informacije prikazuju 10 metara ispred vozila – prikazane ispravnom perspektivom i jasno prepoznatljive.

Sustavi potpore najnovije generacije

Opcijski sustav potpore Travel Assist sada je dostupan i u modelu ID.3. U kombinaciji s automatskom regulacijom razmaka (ACC) za uzdužnu kontrolu vozila od 0 km/h do najveće brzine i sustavom za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist) za bočnu kontrolu, ovaj sustav potpore upotrebljava dva provjerena sustava koji su potpuno integrirani jedan s drugim u novom modelu ID.3. Ako su dostupni masovni podaci, sustav potpore Travel Assist treba samo jednu identificiranu oznaku voznog traka kako bi zadržao vozilo na voznom traku tijekom vožnje po državnim cestama.

Naš je model imao i doplatni Paket 'Assistance Plus', koji podrazumijeva: memorijsku funkciju za Park Assist Plus sa Park Distance Controlom; Area view; ambijentalno osvijetljenje (10 boja); Travel Assist, Lane Assist i Emergency Assist; sistem centralnog zaključavanja i pokretanja motora bez ključa 'Keyless Access' (sa SAFELOCK-om); alarmni uređaj s nadzorom unutrašnjosti i nagiba vozila; proaktivnu zaštitu putnika (u slučaju prepoznavanja kritične situacije: zatvaranje prozora, zatezanje prednjih sigurnosnih pojaseva, povećavanje tlaka u kočionom sustavu); 'Side Assist' pomoć pri promjeni vozne trake (upozorenje na vozila koja se nalaze u 'mrtvom' kutu).

Rekli bismo, više od ovoga zapravo niti ne trebamo kako bismo bili sigurni u ID.3.

Pogonski motor

Električni pogonski motor u ID.3 nalazi se straga i isporučuje snagu od 150 kW (204 KS) i okretni moment od 310 Nm. Novi ID.3 u verziji Pro (baterija 58 kWh) ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,3 s, dok u verziji Pro S (baterija 77 kWh) ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 s. Krajnja brzina obje verzije je ograničena na 160 km/h. Pogon na stražnje kotače koji se dokazao već u prvoj generaciji osigurava agilno upravljanje i dobru trakciju, a također dopušta mali krug okretanja od samo 10,3 metra.

Vozilo pokreće sinkroni motor (PSM) koji nudi učinkovitost znatno iznad 90 posto u gotovo svim situacijama u vožnji. Elektromotor s električnim pogonom smješten je iznad stražnje osovine i šalje svoj okretni moment na AG1 dvostupanjski jednobrzinski mjenjač uključujući diferencijal. Poluga s biračem smjera kretanja se standardno za ID. modele nalazi s desne strane iza kola upravljača.

Uključujući pogonsku i upravljačku elektroniku, koja obrađuje upravljačke signale i prebacuje struje, pogonska jedinica teži samo oko 90 kilograma.

Što se tiče vožnje ID. 3 ima na izbor četiri načina vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual. Tako vozač sam može odabrati na središnjem zaslonu koji mu tip vožnje najviše odgovara.

Baterija i punjenje

Novi ID.3 je dostupan s dvije različite veličine litij-ionske baterije kapaciteta 58 i 77 kWh. Sa svojim sadržajem neto energije od 77 kWh, velika baterija daje ID.3 Pro S domet do 546 kilometara (WLTP). U ID.3 Pro, s neto sadržajem energije baterije od 58 kWh (kao u našem testnom modelu), domet je do 426 kilometara (WLTP). Naravno, to prije svega ovisi stilu vožnje, vremenskim uvjetima te konfiguraciji prometnica po kojima se vozi. Recimo samo da je naš testni model ID.3 PA Pro u jednom trenutku imao 74 posto napunjenost baterije i predviđeni domet od 270 km, uz prosječnu potrošnju od 17,4 kWh/100 km.

Kućište baterije izrađeno je od aluminijskih profila i ugrađeno je ravno u pod vozila gdje je zaštićeno čvrstim štitnikom podvozja i čvrstim okvirom. U njemu su smješteni baterijski moduli, od kojih svaki sadrži 24 ćelije s fleksibilnom vanjskom školjkom. Podna ploča s ugrađenim kanalima za vodu održava module na njihovoj idealnoj radnoj temperaturi od oko 25°C što pogoduje izlaznoj snazi, brzom DC punjenju i vijeku trajanja.

Nakon osam godina rada ili kilometraže od 160.000 km, baterija još uvijek ima najmanje 70 posto svog izvornog neto kapaciteta – što je zaštićeno Volkswagenovim jamstvom. ID.3 Pro ima deklariranu kombiniranu potrošnju energije od 16,0–15,3 kWh/100 km, a ID.3 Pro S ima 15,7 kWh/100 km (sve WLTP). Naravno, kombinirane emisije CO2 su 0 g/km. Podaci o potrošnji energije i emisijama CO2, prikazani u rasponima, ovise o odabranoj opremi vozila.

We Charge je naziv ekosustava za praktično, povezano i održivo punjenje električnih vozila koji je uspostavio Volkswagen. To je idealno rješenje za svaku situaciju – bilo na dugom putu, vani ili kod kuće. Na stanici za brzo punjenje baterija ID.3 Pro S može se napuniti od pet do 80 posto unutar 30 minuta uz snagu punjenja do 170 kW (DC). ID.3 Pro zahtijeva 35 minuta uz snagu punjenja do 120 kW (DC). Isto tako, naš testni model ima 11 kW kapacitet punjenja izmjeničnom strujom (AC).

  • +54
Volkswagen ID.3 PA Pro Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Serijski inteligentno povezan

Punjenje je jednostavnije i praktičnije no ikad uz novi ID.3., zahvaljujući serijskim funkcijama kao što su Plug & Charge – kojom se vozilo autentificira i započinje proces punjenja kada je kabel za punjenje priključen na stanici za punjenje – te inteligentnom Planeru rute za električna vozila. Na dužim putovanjima, Planer rute za električna vozila izračunava zaustavljanja radi punjenja kako bi se do odredišta stiglo što je brže moguće – upotrebom aktualnih informacija o prometu i prognoza uz razinu napunjenosti baterije.

Zaustavljanja radi punjenja analiziraju se dinamički na temelju kapaciteta pojedinačnih stanica za punjenje. To znači da funkcija planiranja rute može predložiti dva kratka punjenja velikom snagom umjesto jednog dugog zaustavljanja radi punjenja manjom snagom. Osim toga, sustav otkriva stanice za punjenje koje su zauzete – te ih ni ne predlaže. POI odredišta moguće je prenijeti u vozilo s pomoću besplatne aplikacije We Connect ID.

Za kraj, što se cijene tiče, naš je testni ID.3 PA Pro s 58 kWh baterijom i sa svom dodatnom opremom stajao 58.635,00 eura (PDV uključen).

No dobra je vijest da u izostanku poticaja ove kalendarske godine od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost koji se posljednjih godina dodjeljivao za energetski učinkovita vozila (PHEV i BEV) zastupnik Volkswagena potrudio za buduće kupce osigurati dodatne popuste, pa se navedeni popusti odnose se isključivo i samo na kupnju novih električnih vozila koja su odmah dostupna odnosno koja su na skladištu. Uz ograničene količine.

Promotivna ponuda električnih vozila na lageru

Neovisno o načinu financiranja, odobrava se popust na prodajnu cijenu nastavno navedenih novih vozila marke VW s PDV-om i to u iznosu od:

  • 12.000,00 eura / 90.414,00 kn za model ID.3
  • 8.000,00 eura / 60.276,00 kn za model ID.3 PA
  • 14.250,00 eura / 107.366,62 kn za model ID.4 Pro Performance
  • 19.250,00 eura / 145.039,12 kn za model ID.4 GTX
  • 12.750,00 eura / 96.064,87 kn za model ID.5 Pro i ID.5 Pro Performance
  • 15.250,00 eura / 114.901,12 kn za model ID.5 GTX

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'