test automobila

Vozili smo MG4 XPower: Moćni sportski hatchback s AWD pogonom za prave znalce

08.06.2025 u 13:40

Bionic
Reading

Potpomognut Modularnom Skalabilnom Platformom (MSP) MG4 XPower je opremljen potpuno novom konfiguracijom dvostrukog motora koja isporučuje do 320 kW (435 KS) na sva četiri kotača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je samo 3,8 s, a krajnja brzina ograničena na 200 km/h

MG Motor, slavno ime britanske industrije od 2007. u vlasništvu kineskog konglomerata SAIC, svoj je potpuno električni hatchback model MG4 Electric svijetu predstavio u rujnu 2022. godine. Mi smo ga prvi puta isprobali šest mjeseci kasnije na domaćoj premijeri, a potom i na svom testu u srpnju 2023.

Još tada je MG najavio mnogo novih detalja vezanih upravo za ovaj model podrazumijevajući sljedeće: nove mogućnosti pogona; daljnje povećanje mogućnosti električnog dometa; model MG4 Electric znatno jačih performansi, s pogonom na sva četiri kotača i tzv. 'launch controlom'.

MG4 XPower Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ovaj potonji, poznat pod nazivom MG4 XPower s dvomotornim pogonskim sklopom koji isporučuje 320 kW (435 KS) i do 600 Nm okretnog momenta, čvrsto se pozicionirao uz bok najmoćnijim hatchback modelima visokih performansi na tržištu. Mi smo ga sada imali i na svom testu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

I 'obični' MG4 Electric krasi sofisticirana aerodinamika i prepoznatljiv stil, a najsportskija verzija ovog hatchbacka dobila je neka dodatna poboljšanja kad je riječ o njegovom dizajnu.

Suptilna poboljšanja vanjskog dizajna i specifikacija uključuju narančaste kočione čeljusti 'XPOWER', kontrastni crni krov, nove 18-colne aluminijske naplatke i polirane detalje, uz ekskluzivnu 'Hunter green' mat zelenu boju. Tu je i stražnji 'Twin Aero' spojler (od razine Luxury i Trophy). Treba reći da i ova verzija nosi oznaku na vratima prtljažnika 'MG4 Electric' i nema neke oznake koja bi označila da se radi o AWD XPower modelu.

Što se njegove strukture tiče, MG4 Xpower model kao i cijela linija MG4 Electric također koristi inovativnu novu modularnu skalabilnu MSP platformu (Modular Scalable Platform). Naravno, ova najsportskija verzija jedina u liniji je opremljena potpuno novom konfiguracijom dvostrukog motora i pogonom na sva četiri kotača, putem prednjeg (150 kW) i stražnjeg (170 kW) elektromotora.

Kad je riječ o njegovim vanjskim dimenzijama nema razlike u odnosu na 'obični' MG4 Electric: dužina 4287 mm, širina 1836 mm (s otvorenim retrovizorima 2060 mm), visina 1516 mm (dvije ulazne razine 1504 mm) te međuosovinski razmak 2705 mm.

Razmak od tla je 160/132 mm, a naravno da se ova druga brojka odnosi na potpuno opterećeno vozilo. Krug okretanja MG4 XPower je 10,6 m, što ovaj kompaktni model čini prilično spretnim u vožnji gradskim prometnicama.

Težina testnog vozila je naravno veća od standardnog MG4 Electric i iznosi 1803 kg. MG4 Xpower može vući najveću dopuštenu masu prikolice s kočnicama ili nekočenu od 500 kg, što je isto kao i ostali modeli iz MG4 linije.

Bez obzira na prednji stražnji elektromotor kapacitet prtljažnika ostaje 363 l (sjedala podignuta) isti, a raste do 1177 l (sjedala spuštena). Dakle, kapacitet stražnjeg prtljažnika krasi tehnologija tanke baterije, koja je debljine samo 110 mm. Nasloni stražnjeg reda sjedala se mogu preklopiti u omjeru 60/40.

Što se kotača našeg testnog XPower modela tiče, oni su standardni za ovu razinu opreme i radi se o 18-colnim aluminijskim zvjezdastim naplatcima, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS870P dimenzija 235/45R18 V XL. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom za poporavak eventualno oštećene gume.

Unutrašnjost

I MG4 XPower nudi udobnu i prostranu kabinu s dovoljno prostora za peteročlanu obitelj, zadržavajući pritom elegantne i sportske proporcije. Njegova je unutrašnjost sportski jednostavna i elegantna. Kombinacija je to minimalističkog dizajna s integracijom i funkcionalnošću visoke tehnologije.

Sjedala su lijepo sportski profilirana, a presvlake su od imitacije kože i crne Alcantare, s crvenim prošivima. Ova razina opreme ima standardno električno podesivo vozačevo sjedalo u 6 smjerova te suvozačevo sjedalo podesivo u 4 smjera. Osim toga prednja su sjedala i grijana.

Tu su i sportske metalne pedale, kao i neki drugi detalji u izgledu aluminija. Mi bismo dodali kako je MG mogao dodati još neke posebne detalje na ovom specifičnom sportskom modelu s AWD pogonom.

Ako smo i imali prigovora na kolo volana kod starijih MG modela, za MG4 XPower ili općenito MG4 Electric nemamo nikakvih primjedbi. Ono je lijepo profilirano, sportski dizajnirano, obloženo finom kožom od mikrofibre i grijano. Podešavanje je i po visini i po dubini.

Kad je riječ o tehnologijama testnog MG4 XPower treba reći da ovaj model ima MG iSMART povezivanje automobila s aplikacijom.

MG4 je standardno opremljen MG iSMART tehnologijom koja povezuje i inteligentno komunicira između automobila, interneta i korisnika. Tako možete komunicirati s automobilom putem aplikacije za pametni telefon, koristiti glasovne kontrole, locirati svoj automobil ili pronaći stanice za punjenje u blizini. Unaprijed možete pokrenuti klima-uređaj kako biste rashladili ili zagrijali automobil i prije ulaska.

XPower ima i integriranu, interaktivnu tehnologiju zaslona s podesivim 7-inčnim zaslonom ispred vozača i središnjim 10,25-inčnim lebdećim zaslonom.

Tu je i nadograđeni 3D audio sustav sa 6 zvučnika i 2 mikrofona s Apple CarPlay® i Android Auto® kao standardom. Isto tako, od razine Luxury naviše MG4 modeli imaju satelitsku navigaciju, kameru za parkiranje od 360°, podesivu podnicu prtljažnika, bežično punjenje telefona, Bluetooth ključ putem iSMART aplikacije i unutarnje osvrtno ogledalo s automatskim zatamnjivanjem.

ADAS sustavi pomoći vozaču i sigurnost

MG Pilot standardno je uključen u sve MG4 Electric modele i predstavlja sveobuhvatan paket sigurnosne opreme koji sadrži: Aktivno kočenje u nuždi s otkrivanjem pješaka i bicikala; Adaptivni tempomat; Pomoć pri vožnji u prometnim gužvama; Inteligentnu pomoć za ograničenje brzine s prepoznavanjem prometnih znakova; Pomoć pri zadržavanju u traci (LKA) sa sustavom upozorenja o napuštanju trake (LDWS); Upozorenje za pozornost/budnost vozača; Inteligentnu pomoć pri paljenju dugih svjetala.

Verzija XPower standardno je opremljena upozorenjem u slučaju otvaranja vrata pri nailasku vozila (DOW), upozorenjem na poprečni promet straga (RCTA), otkrivanjem vozila u mrtvom kutu (BSD) i pomoći pri promjeni vozne trake (LCA).

Osim gore navedenog, MG4 standardno u svim razinama opreme ima ABS i EBD, stražnji ISOFIX (x2). Zračni jastuci uključuju one za vozača, suvozača, bočne zračne jastuke sprijeda, bočne zračne zavjese. Ima i prekidač za deaktivaciju zračnog jastuka suvozača, sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS), elektronsku kontrola stabilnosti (ESP), pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA), pomoć pri kočenju u nuždi (EBA), podsjetnik za vezanje sigurnosnog pojasa za vozača, suvozača i na stražnjim sjedalima Tu su i prednji sigurnosni pojasevi (3 točke sa zatezačem i limitatorom opterećenja), kao i alarm i imobilizator.

MG4 Electric (2022) na Euro NCAP testiranjima Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Podsjetimo, MG4 Electric općenito je izvrsno prošao na Euro NCAP testiranjima osvojivši maksimalnih 5 zvjezdica.

MG4 XPower
  • MG4 XPower
  • MG4 XPower
  • MG4 XPower
  • MG4 XPower
  • MG4 XPower
    +46
MG4 XPower Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Vrhunske performanse

Potpomognut Modularnom Skalabilnom Platformom (MSP) MG4 XPower je opremljen potpuno novom konfiguracijom dvostrukog motora koja isporučuje do 320 kW (435 KS) na sva četiri kotača, putem prednjeg (150 kW/204 KS) i stražnjeg (170 kW/231 KS) elektromotora. Maksimalni okretni moment XPower verzije je monstruoznih 600 Nm, što je između 250 ili 350 Nm više od ostalih verzija MG4 Electric.

Osim što nudi hiperperformanse konkurentne hatchbacku po pravcu, poboljšani pogonski sklop sadrži sofisticirane nove tehnološke nadogradnje za učinkovitu raspodjelu snage i maksimiziranje angažmana vozača prilikom skretanja.

Potpuno novi sustav dinamičke kontrole u zavojima (Dynamic Cornering Control System) je prvi put dostupan na MG-u, s elektroničkim diferencijalom s blokadom i inteligentnim upravljanjem motorom (Intelligent Motor Control) koji omogućuje vektorsku raspodjelu momenta između sva četiri kotača, generirajući maksimalno prianjanje i izvanrednu stabilnost u širokom rasponu uvjeta vožnje. XPower ima i funkciju kontrole lansiranja (Launch control) te prikaz podataka o vožnji na stazi (Track mode).

Završen je sveobuhvatan niz nadogradnji ovjesa, uključujući rekalibrirano podešavanje opruga i amortizera, kruće stabilizatore i oštrije upravljanje. Ukupna krutost ovjesa povećana je do 25 posto, što znači da se MG4 XPower nadogradio na hvaljene karakteristike upravljanja trenutnih MG4 modela.

MG-ov inženjerski tim također je rekalibrirao softver za regenerativno kočenje kako bi omogućio vožnju jednom papučicom ('One Pedal Drive') u prikladnim situacijama.

Povećana zaustavna snaga smanjuje zaustavni put MG4 XPowera od 100 do 0 km/h na samo 33,9 metara, što se postiže putem nadograđenih, ventiliranih diskova od 345 mm na sva četiri kotača, s novim premium gumama koje nude izvrsnu razinu prianjanja bez ugrožavanja učinkovitosti kotrljanja.

Naglašavajući performanse novog modela, nova značajka kontrole pokretanja (Launch control) omogućuje vozačima da iskuse sportski XPower u njegovom ultimativnom obliku ubrzavajući od 0 do 100 km/h za samo 3,8 sekundi. Krajnja brzina je ograničena na 200 km/h.

Treba reći da MG4 XPower nema, baš kao ni ostali električni automobili, klasični mjenjač, već ima praktičnu okretnu sklopku birača smjera pogona na središnjoj konzoli.

Vozač ima na izbor 5 načina vožnje (eko, sport, snijeg, prilagođeni, standardni), ali i 4 načina regenerativnog kočenja (automatski, 1, 2, 3). Što se potrošnje struje tiče, MG za model XPower navodi podatak od 18,7 kWh/100 km u kombiniranim uvjetima vožnje.

Baterija kapaciteta 64 kWh i punjenje

S baterijom kapaciteta 51 kWh (Standard range), koja dolazi isključivo na Standard razini opreme, MG4 Electric će prijeći 350 km prema WLTP ciklusu. Riječ je LFP bateriji (litij/željezo/fosfat) iskoristivog kapaciteta 50,8 kWh. Comfort, Luxury i XPower dolaze s baterijom kapaciteta 64 kWh. Ovdje je riječ o NCM bateriji (nikl/kobalt/mangan) iskoristivog kapaciteta 61,7 kWh. Ova baterija i konfiguracija AWD pogona omogućuje testnom XPower modelu doseg u mješovitom ciklusu vožnje 385 km, a u gradskom ciklusu 527 km (sve WLTP). XPower je opremljen toplinskom pumpom.

Baterija od 64 kWh također je sposobna za punjenje do 140 kW, što znači vrijeme punjenja od samo 26 minuta od 5-80 posto pomoću brzog DC punjača (istosmjerna struja). Punjenje izmjeničnom strujom (AC) je omogućeno ugrađenim punjačem od 11 kW. Treba reći kako je MG4 XPower također opremljen funkcijom napajanja vanjskih uređaja (V2L).

Za kraj, kad je riječ o cijenama modela MG4 Electric, verzija Standard 125 kW (170 KS) s baterijom 51 kWh stoji 30.990 eura, Comfort 150 kW (203 KS) s baterijom od 64 kWh stoji 35.490 eura, a Luxury 150 kW (203 KS) s baterijom od 64 kWh stoji 37.900 eura, Trophy 180 kW (240 KS) s baterijom od 77 kWh stoji 40.900 eura te XPower 320 kW (435 KS) s baterijom od 64 kWh stoji 40.900 eura.

MG4 Electric ima standardno tvorničko jamstvo od 7 godina/150.000 km koje predstavlja jedno od najdužih potpuno prenosivih jamstava u svojoj klasi.