DIGITALNO DOBA

Toyota predstavila novi dizajn marke, uvode novi logo i dizajnerski jezik

Novi logo Toyote (2020.) u Europi će biti primijenjen već ovog tjedna novim modelom Yarisa

Novi logo Toyote (2020.) u Europi će biti primijenjen već ovog tjedna novim modelom Yarisa

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Novi vizualni dizajn uvodi stranke u digitalno doba mobilnosti, a uvođenje u Europi započinje predstavljanjem novog Yarisa ovaj tjedan

Toyota predstavlja novi dizajn marke u Europi s prerađenim verzijama loga i tipografije marke. To označava novo doba za Toyotu, u njenom prelasku iz proizvođača automobila u pružatelja mobilnosti. Novi dizajnerski jezik je tečan u svakom digitalnom i fizičkom dodiru sa strankom i prilagođen je raznovrsnim strankama koje se susreću s ovom markom privučeni sve većom ponudom proizvoda i usluga za mobilnost.

Novi vizualni identitet pokreće jednostavno te je oblikovan na temelju četiri ključna načela: usmjerenost prema naprijed, spremnost na mobilnost, naglašeniji premium osjećaj i superdosljednost u svim granama i segmentima poslovanja.

Novi logo Toyote (2020.)

Novi logo Toyote (2020.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Toyotin novi logo ogoljen je na jednostavni 2D dizajn, izostavljeno je ime Toyota, jer je znak sam po sebi dobro poznat širom Europe. Ovaj dizajn komunicira jednostavnost, transparentnost i suvremenost te je savršeno prilagođen digitalnom prostoru, ali podjednako je učinkovit i u fizičkom svijetu. Novi logo će se koristiti u svim vidovima komunikacije, dok će aktualni logo i dalje koristiti za vozila. Važeći vizualni identitet maloprodajne mreže će ostati na snazi, ali će ući u razmatranje u kontekstu Toyotine strategije razvoja mreže 2025.

Novi vizualni identitet upotpunjen je razgranatom tipografijom, tipom slova Toyota Type, namijenjenom podjednako on-line i off-line okruženju, stvarajući otvoren odnos sa strankama. Time je učinjen novi iskorak u digitalnoj spremnosti na putu prema online maloprodaji u Europi, što je smjer kojim kompanija kreće.

Toyota Land Cruiser (2017.) i dosadašnji logo marke

Toyota Land Cruiser (2017.) i dosadašnji logo marke

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Evolucija Toyotinog imena i logotipa

od originalne oznake Toyoda iz 1936. do ovala 1989. prošarane simbolikom kakvu danas vidite.

Trenutna Toyota oznaka je predstavljena u listopadu 1989. u znak obilježavanja 50. godišnjice tvrtke. Razvoj trenutnog logotipa trajao je oko pet godina, jer je bilo potrebno razviti odgovarajući logo koji će odgovarati rastućem profilu Toyote u stranim zemljama. U dizajniranju logotipa bila su dva motivirajuća faktora: prepoznavanje izdaleka koji najavljuje dolazak Toyote i logotip snažnog vizualnog utjecaja koji se izdvaja od ostalih automobila. U tadašnjem novom su logotipu tri ovala kombinirana u vodoravno simetričnoj konfiguraciji. Dva okomita ovala unutar većeg ovala predstavljaju srce kupca i srce tvrtke. Preklapaju se kako bi predstavljali obostrano koristan odnos i povjerenje među sobom.

Preklapanje dva okomita ovalna oblika unutar vanjskog ovala simbolizira 'T' za Toyotu, kao i volan koji predstavlja samo vozilo. Vanjski oval simbolizira svijet koji prihvaća Toyotu. Svaki je oval oblikovan različitim debljinama hoda, slično umjetnosti četkica u japanskoj kulturi.

Prostor u pozadini logotipa pokazuje beskonačne vrijednosti koje Toyota želi prenijeti svojim kupcima: vrhunsku kvalitetu, vrijednost izvan očekivanja, radost u vožnji, inovativnost i integritet u sigurnosti, okolišu i društvenoj odgovornosti. Ovaj novo dizajnirani Toyota logo je svoju premijeru imao na luksuznom modelu Celsior u listopadu 1989. godine, a ubrzo nakon toga više modela je s ponosom pokazalo novi amblem. Nepoznati logo svoga vremena i jasno vidljiv i glavno i u retrovizoru, brzo je postao široko prepoznat kao Toyotin simbol.

Od 'TOYODA' do 'TOYOTA'

Naziv 'Toyota' proizlazi iz obiteljskog imena osnivača, Sakichi Toyoda, s ranim vozilima koje je tvrtka originalno prodavala s Toyoda amblemom. Godine 1936. tvrtka je raspisala javni natječaj za dizajn novog logotipa, što je dovelo do promjene imena marke u trenutnu Toyotu.

Zašto promjena? Prvo, 'Toyota' na japanskom predstavlja zvuk suglasnika bez glasa, koji se smatra 'jasnijim' od izraženih suglasnika kao u 'Toyoda'. Broj poteza za pisanje japanskih znakova, zvanih jikaku, također je faktor. Vjeruje se da je osam udaraca povezano s bogatstvom i srećom, a 'Toyota' sadrži točno osam udaraca. Promjena je značila i širenje male neovisne tvrtke na veće korporativno poduzeće.

Prednji amblem prvog putničkog automobila (model AA), koji je započeo masovnu proizvodnju 1937. Ova oznaka sastavljena je od krila za prenošenje brzine i kanjija (kineski znakovi koji se koriste na japanskom) za 'Toyoda'.

Prednja maskota koju čine kanji (pisanje japanskog kineskim slovima) za Toyoda i shachihoko (stilizirana riba koja se nlazi često na krovovima zgrada), ikonski simbol Nagoye, glavnog grada Aichija i rodnog Toyote. Premijerno je predstavljen na Toyotinom prvom kamionu, G1.

Dosadašnji Toyota logo (1989.)

Dosadašnji Toyota logo (1989.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Novi logotip donosi i veću jasnost i dosljednost kroz sva područja Toyotinog poslovanja, uključujući promjene imenovanja – Toyota Insurance Management se odsad zove Toyota Insurance Services* šireći svoje poslovanje kroz porast internetskih usluga i novih proizvoda za mobilnost. Na području rabljenih automobila, program Toyota Plus sada postaje Toyota Approved Used.

Toyoda Standard Sedan AA (1936.)

Toyoda Standard Sedan AA (1936.)

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Bertel Schmitt

'Razvili smo novi vizualni dizajn marke misleći na 'sutra'. Naš je fokus stvaranje sve boljih veza sa strankama, omogućavajući im da drže korak s brzim širenjem Toyotinih elektrificiranih vozila, usluga mobilnosti i online maloprodaje. Dizajn je izmijenjen radi boljeg povezivanja sa strankama kroz cijeli niz dodirnih točaka, a bit će ga moguće, po prvi put, vidjeti prilikom predstavljanja novog Yarisa Hybrid, potpuno nove, 4. generacije našeg inovativnog gradskog automobila', izjavio je Didier Gambart, Potpredsjednik za prodaju, marketing i iskustvo stranaka, Toyota Motor Europe.

  • +1

Novi logo Toyote (2020.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!