HRVATSKA PREMIJERA

Subaru XV e-Boxer je stigao; Siguran, zabavan i čvrst!

24.01.2020 u 12:13

Bionic
Reading

U vožnji novi Subaru XV je prije svega iznenađujuće dobar terenac, a e-Boxer motor nudi mu dodatnu snagu i smanjenu potrošnju goriva

Subaru je predstavio hrvatskim i slovenskim automobilskim novinarima svoj SUV/crossover XV e-Boxer na praktičnoj prezentaciiji u pitoresknim bridima oko talijanskog grada Bologne. Ovaj cijenjeni japanski proizvođač posebnih automobila vjerojatno je najpoznatiji ne po jednoj, već dvije stvari – pogonu na sva četiri kotača Symmetrical AWD i boxer motoru. Ako treba nešto reći ukratko o ova dva sinonima za Subaru vozila, pogledajte ova dva podatka o proizvodnji do danas; 19 milijuna Subaru automobila s pogonom na sva četiri kotača i 20 milijuna boxer motora.

Priča o modelu XV ili Crosstrek na sjevernoameričkom tržištu posebno je zanimljiva. Svoj naziv XV je dobio od slova 'X' koje potječe engleskog 'cross', a 'V' znači 'vozilo', dakle 'crossover'. Sam model XV svoj je početak imao još 2009. godine, ali tada je započeo svoj javni život kao Subaru Impreza XV. Tada je imao i dosta sličnosti, barem izvana s Imprezom 3. generacije, odnosno njezinom peterovratnom izvedbom. Prvi dio naziva 'nestao' je 2012. godine s drugom generacijom modela XV kada se pokazalo da je ovaj model jako zanimljiv kupcima, jer je u odnosu na cestovnu Imprezu dobio značajne dodatke koji su sugerirali da je ovo SUV/crossover vozilo sposobno za vožnju ne samo na asfaltiranim prometnicama, već i izvan njih.

Treća, zapravo aktualna generacija XV-a je 2018. godine izašla na tržište, i to s dvije verzije boxer motora: 1,6-litrenim benzincem snage 114 KS i jačim benzincem 2,0-litrenim snage 156 KS. Dizelski 2,0-litreni boxer motor snage 147 KS više nije u ponudi, ali je od 2020. godine tu novi e-Boxer motor koji je stigao iz nedavno predstavljenog većeg SUV-a Forestera e-Boxera.

Vanjske dimenzije modela XV e-Boxer su: dužina 4465 mm, širina 1800 mm (bez retrovizora), visina 1595 mm, a međuosovinski razmak 2665 mm.

Uzdužno simetrični raspored boxer motora i Symmetrical AWD integralnog pogona, zajedno s prijenosnim vratilom i diferencijalom, ovom modelu (ali i ostalim Subaru modelima koji imaju pogon na sva četiri kotača) jamči savršenu ravnotežu između središnjih linija vozila. Osim toga, spuštanje težišta, na primjer za smanjenje opasnosti od prevrtanja ovako koncipiranog automobila u vožnji u zavoju u odnosu na one koji koriste redni ili V-motor.

Ako dodate relevantne kutove prilaska (18°), pregibni (21,5°) i odlaska (28,6°) i najmanju visinu od podloge od 22 cm, što je puno više od prosjeka na tržištu, SUBARU XV se može s lakoćom nositi sa zahtjevnim rutama u terenskoj vožnji ili na teškim terenima.To smo se ponovno i osobno uvjerili i prilikom ove prezentacije u Italiji. Veličina kotača je 18 cola.

Sve to ostaje nepromijenjeno na modelu XV čak i u ovoj novoj hibridnoj verziji. Litij-ionska baterija i njezino elektroničko upravljanje simetrično su poprečno postavljeni iznad stražnje osovine. Novi Subaru XV e-BOXER koristi novu SGP platformu (Subaru Global Platform) koja je modelu XV omogućila poboljšanja u pogledu čvrstoće karoserije (+ 70 posto) u korist dinamičkih kvaliteta vozila. Njegova struktura u obliku prstena dodatno povećava pasivnu sigurnost u slučaju frontalnog, bočnog i stražnjeg sudara, jer se sile generirane u slučaju sudara mogu rasporediti preko cijele konstrukcije vozila.

Optimizacija strukture karoserije dovela je i do značajnog smanjenja težine, istovremeno osiguravajući visoku pasivnu sigurnost i sveukupne performanse u skladu s neophodnim zahtjevima za bolje suočavanje s EuroNCAP testovima, gdje je XV postigao najviši rezultat od 5 zvjezdica.

Preventivna sigurnost, aktivna i pasivna, za Subaru je uvijek bila na prvom mjestu u dizajnu njihovih vozila i već neko vrijeme koristi vrhunske materijale i tehnologije. S najmodernijim i najsofisticiranijim upravljačkim sustavima, novi Subaru XV e-Boxer mogao je zadovoljiti još veće sigurnosne standarde.

Najbolji primjer je EyeSight System, ovdje u verziji v3, koji je standardan već od osnovne opreme. Dodane su i druge dodatne pomoći u vožnji, koje imaju za cilj povećati razinu aktivne i preventivne sigurnosti, pružajući tako vozaču priliku da usmjeri pažnju na vožnju, uživajući u potpunosti u dinamičnim kvalitetama svog novog Subaru XV e-Boxera, čineći putovanje sigurno, ugodno i zabavno. Tu su i sustavi: kontrola kočenja prije kolizije (Pre-Collision Braking System), upravljanje gasom prije kolizije (Pre-Collision Throttle Management), upozorenje o polasku s vozne trake te upozorenje za pomicanje iz voznog traka (Lane Departure Warning i Lane Sway Warning), upozorenje o pokretanju vozila (Lead Vehicle Start Alert), pomoć pri održavanju trake (Lane Keep Assist) i prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control).

e-Boxer hibridni motor

Za model XV e-Boxer Subaru je, kao i kod Forestera, odabrao koristiti svoj FB20 benzinski boxer motor, prikladno optimiziran u smislu potrošnje goriva, modificiran za upotrebu isključivo na hibridnim modelima.To je dvolitreni 4-cilindrični boxer motor, s izravnim ubrizgavanjem, dvostrukom bregastom osovinom, s prirodnim usisom, i zadovoljava norme Euro6d-TEMP. Ovaj motor je uparen s CVT Lineartronic bezstupanjskim mjenjačem s lančanim prijenosom, uz mogućnost ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa u 7 'brzina' pomoću polugica na volanu, dok se snaga na kotače prenosi Active Torque Split AWD sustavom.

Njegova maksimalna snaga je 150 KS (110 kW) između 5600 i 6000 okr/min i ima najveći okretni moment od 194 nm pri 4000 okr/min. Njegova električna pogonska jedinica se sastoji od AC (izmjenična struja) sinhronog elektromotora s trofaznim trajnim magnetima, koji pruža snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i okretni moment od 65 Nm, a smješten je unutar 'Hybrid Lineartronic' mjenjača. Baterije su litij-ionskog tipa s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah. Maksimalna brzina ovog hibridnog Forestera je 193 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,7 sekundi. Emisija CO2 prema WLTP sustavu je 180 g/km u kombiniranim uvjetima, a potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 7,9 litara na 100 km (WLTP). No treba reći da se s ovim e-Boxer hibridnim sustavom štedi do 11 posto goriva u odnosu na benzinsku 2,0-litrenu izvedbu XV-a.

AC/DC izmjenjivač/pretvarač baterije, smješten je u poseban prozračan kontejner ispod prtljažnika straga, iznad stražnje osovine, u poprečnom položaju, kako se ne bi žrtvovao koristan prostor za prtljagu i zadržala kvaliteta držanja u vožnji vozila. Težina XV-a e-Boxera u odnosu na XV model s 1,6-litrenim benzincem je 1553 kg, odnosno 114 kg više. A raspored težine je 59,4 posto na prednjoj osovini i 40,6 posto na stražnjoj osovini, što je tek neznatno drugačije nego kod XV.a s 1,6-litrenim benzincem.

Tu je i dorađena funkcija X-MODE (standardna) koja se može aktivirati pomoću gumba smještenih na središnjem tunelu. Ovaj program omogućuje različite prilagodbe glavnih komponenti automobila kao što su: motor, AWD pogonski sustav i kočioni sustav kako bi se bolje vozilo moglo ponašati u vožnji u lošim uvjetima ili na skliskim površinama. Kada bi tradicionalna kalibracija sustava mogla biti previše invazivna i utjecati na trakciju, riskirajući da se vozilo zaglavi, program X-MODE premješta pragove intervencije sustava na primjeren način.

U gornjem središnjem dijelu nadzorne ploče nalazi se 6,3-inčni MFD (Multi Function Display) zaslon. Nekiprikazi na ovom zaslonu posebno su posvećeni ovoj hibridnoj verziji. Vrlo elokventne slike prikazuju rad motora / motornog sustava, ukazujući na primjer koji od njih dva radi ili ako oba doprinose kretanju vozila. Također je istaknuta razina napunjenosti baterije ili ako je u tijeku faza punjenja.Zahvaljujući mogućnosti prilagođavanja, pri vožnji izvan puteva vozaču može biti korisnije vizualno upravljanje ostalim parametrima kao što su: razina podešavanja X-Mode ili način spuštanja na brdo reguliraju brzinu kretanja vozila nizbrdo te praćenje trenutnih kutova nagiba vozila koji predstavlja rad VDCS (Dinamički upravljački sustav vozila). Sam vozač ima i MID digitalni zaslon na instrumentnoj ploči, koji mu pokazuje razne korisne informacije vezane uz samu vožnju.

Na središnjoj konzoli se nalazi veliki 8-inčni WVGA (Wide Video Graphic Array) zaslon infotainment sustava osjetljiv na dodir. Vozač ili suvozač koji sjedi uz njega, mogu lako pristupiti različitim funkcijama, poput svojih vlastitih aplikacija, koristeći AppleCarPlay ili Android Auto protokole. Koristi se široko poznato grafičko korisničko sučelje (GUI) jer je ono danas prisutno na svim uređajima poput pametnih telefona, tableta i osobnih računala. Radio sustav je tipa DAB +, sa 6 zvučnika.

U vožnji novi Subaru XV je prije svega iznenađujuće dobar terenac, koji s X-MODE sustavom omogućuje da se XV izvuče iz nevjerojatno teških terenskih situacija, poput vožnje u blatu, na grbama ili u snijegu. Krutost karoserije je izuzetna, pa je gotovo nevjerovatno da ovaj automobil nema klasičnu šasiju, već samonosivu karoseriju. U vožnji asfaltiranim prometnicama, a ovdje smo imali priliku voziti zavojitim brdskim, valovitim uskim prometnicama, XV je pokazao sjajnu preciznost upravljanja i dovoljnu snagu ubrzanja. Ono što će neke, nenavikle na CVT Lineartronic bezstupanjski mjenjač, možda zasmetati je malo veća glasnoća prilikom većeg broja okretaja motora, ali tu možete doskočiti tako da brzine mjenjate ručno polugicama na kolu volana. Unutrašnjost je dovedena na visoku razinu i kožne presvlake u testnom modelu, ali i mnogobrojni izvrsno dorađeni detalji unutrašnjosti, kvaliteta sjedala i prostranost u drugom redu sjedala, odaju dojam da ste u premium vozilu. Posebno nas se dojmila verzija svjetloplava Lagoon Blue Pearl boja, koja je rezervirana isključivo za e-Boxer verziju i ne može se dobiti kod modela XV s benzinskim motorom.

Za kraj, cijena Subaru XV e-Boxera Style razine opreme kreće od 269.697 kuna, Style Navi je 283.902 kuna, a najskuplja verzija Premium je 310.054 kuna sa svim davanjima. U ovu cijenu je uključena metalik boja. Model XV e-Boxer se može isporučiti u 10 različitih boja karoserije i 5 kombinacija presvlaka i detalja u unutrašnjosti, od tkanine do kože. Subaru nudi garanciju na sustav od 8 godina ili 160.000 km.

  • +37
Subaru XV e-Boxer Izvor: Promo fotografije / Autor: OrazioTruglio