U pokušaju da poboljša percepciju dizelskh motora u očima javnosti, Peugeot je 1965. godine postavio prototip temeljen na prekrasnom 404 Cabrioletu, verziji koju je izradio Pininfarina
Tijekom 1960-ih, Peugeot je bio jedan od pionirskih brendova u širenju automobila s dizelskim motorima, koji su u to vrijeme još uvijek bili slabi, bučni i dimili su.
U pokušaju da poboljša percepciju ovih motora u očima javnosti, a zašto ne, i da potvrdi svoju superiornost nad ovom tehnologijom, Peugeot je 1965. godine postavio prototip temeljen na prekrasnom 404 Cabrioletu, verziji koju je izradio Pininfarina, a koja je u ovom slučaju bila olakšana i aerodinamički poboljšana od strane pariškog proizvođača karoserija La Garenne.
Suvozačevo sjedalo je ukinuto, a njegovo mjesto prekriveno karoserijom, dok je vozačevo mjesto bilo omotano uskom i suženom kupolom kako bi se smanjio otpor zraka. Brojni dodaci su zatim uklonjeni kako bi se smanjila težina; jedini dodatak bio je radio prijemnik integriran u armaturnu ploču pomoću kojeg se komuniciralo s boksovima tijekom testova.
Dana 4. i 5. lipnja 1965., prototip novostvorenog Peugeota 404 Diesel Record postavljen je na trkaću stazu Montlhery s ciljem postavljanja novih rekorda za automobile s dizelskim motorom. Osim pet vozača koji su se izmjenjivali za volanom svaka 3 sata, tim se sastojao od 25 mehaničara i dva Indenor stručnjaka za motore koji su se izmjenjivali danju i noću kako bi osigurali dolijevanje goriva i provjerili ispravan rad automobila i njegovog motora. U skladu s propisima Međunarodne automobilske federacije (FIA), Peugeot 404 je bio opremljen setom alata i rezervnih dijelova za sve popravke, čime je njegova ukupna težina dosegla 1135 kg.
40 rekorda prosječnom brzinom od 160 km/h
Pokretan Indenor motorom od 2163 cm³, prototip je neprekidno kružio francuskom stazom na udaljenosti od 5000 km prosječnom brzinom od 160 km/h, postavivši 22 brzinska rekorda. Sljedećeg tjedna, od 11. do 14. lipnja, automobil se vratio na stazu s manjim motorom, standardnim XD88 od 1948 cm³, vozeći danju i noću ukupno 11.000 km u 72 sata prosječnom brzinom od 161 km/h.
Jedine iznimke bile su vrlo kratke planirane pauze u boksu (u prosjeku su trajale samo 52 sekunde) radi dolijevanja goriva i promjene 5 vozača. Ovaj put, Peugeot 404 je još srušio 18 rekorda u svojoj kategoriji, pokazujući da dizelski automobili mogu biti i brzi, a ne samo ekonomični i pouzdani.
Unatoč ekstremnim performansama, Peugeot 404 je zabilježio prosječnu potrošnju od 12 litara na 100 km. Jedinstveni test koji je definitivno promijenio sudbinu dizelskih motora.
Danas je ovaj nevjerojatan primjerak izložen u Musée de l'Aventure Peugeot, muzeju Kuće lava koji se nalazi u Sochauxu, u Francuskoj.