Capital Market Day

Renault najavio novi Twingo: Električni automobil za manje od 20.000 eura stiže 2025.

18.11.2023 u 13:20

Bionic
Reading

Cilj nove tvrtke Renault Grupe Ampere je smanjiti kataloške cijene za električna vozila za 40 posto. Renaultova bi električna vozila trebala biti cijenom na istoj razini kao i modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2027./2028. Paleta proizvoda tada će uključivati 7 modela u ključnim segmentima europskog tržišta

U sklopu Dana tržišta kapitala 15. studenog 2023. (Capital Market Day) Luca de Meo, glavni izvršni direktor Grupe Renault, predstavio je strategiju i srednjoročnu financijsku prognozu Amperea, prvog europskog čistog igrača u električnim vozilima i softveru. De Meo je najavio i novi Twingo, električni automobil za manje od 20.000 eura koji stiže 2025.

Novi Twingo, pokazan samo kao konceptni model, uvelike podsjeća na svoju prvu generaciju. Riječ je o malom monovolumenu mekih linija opremljen vrlo modernim elementima, poput LED svjetala, čiji se dizajn u potpunosti temelji na izvornom Twingu. Logo u sredini prednjeg poklopca zamijenjen je malim OLED zaslonom. No sigurno je da neće biti prisutan i na proizvodnoj verziji.

Temeljen će biti na potpuno novoj platformi Ampere A, razvijenoj interno i posvećenoj isključivo 100 posto električnim modelima. Dakle, bez ponude u kojoj se nudi više različitih opcija pogona, kao što to mnogi drugi proizvođači. Nova platforma , nazvana 'software defined', gdje će softver i hardver biti isprepleteni, a OTA ažuriranja bit će posvećena ne samo infotainmentu, već svim aspektima automobila.

Najavljeno je da bi novi Twingo trebao imati prosječnu potrošnju od 10 kWh na 100 km. Ipak, još nismo doznali kakva će mu biti autonomija, kao niti 'e-motorizacija'.

Trebao bi koristiti reciklirane materijale i materijale koji se mogu reciklirati, kao i emitirati 75 posto manje CO2 tijekom svog životnog ciklusa od prosječnog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem koji se danas prodaje.

Prema nekim izvorima ovaj bi se model mogao proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Novom Mestu u Sloveniji.

Ampere i što ona donosi

Kao što smo pisali o prije nekoliko dana Renault Grupa je objavila kako je osnovala zasebnu tvrtku Ampere, koja je postala operativna prvog dana mjeseca studenoga, zahvaljujući solidnoj kapitalizaciji i pristupu resursima Grupe.

Renaut Grupa: Capital Market Day Ampere Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Cilj Ampere je smanjiti kataloške cijene za električna vozila za 40 posto pomoću plana smanjenja troškova. Točnije, Renaultova bi električna vozila trebala biti cijenom na istoj razini kao i modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2027./2028. Ampere želi proizvesti oko milijun električnih vozila svake godine do 2031. Paleta proizvoda tada će uključivati sedam modela u ključnim segmentima europskog tržišta.

Između ostalog, tvrtka se može osloniti na kapacitete i know-how učinkovite i prostorno koncentrirane proizvodne mreže ElectriCity na sjeveru Francuske. Ampere će također djelovati održivo u cijelom lancu vrijednosti u skladu s kriterijima ekološkog, društvenog i korporativnog upravljanja (ESG ili Environmental, Social and Corporate Governance). Cilj je neto nulta emisija do 2035. Prodaja bi trebala donijeti više od deset milijardi eura prihoda s četiri vozila 2025. i više od 25 milijardi eura 2031. sa sedam vozila.

To podrazumijeva i novu generaciju osnovne električne arhitekture, napredni softver temeljen na Androidu te najkompaktniji i najučinkovitiji ekosustav isporuke i proizvodnje za električne automobile - sve razvijeno u Europi.

Ampere, prema francuskom proizvođaču, spaja najbolje iz dva svijeta: iskustvo i snagu vodećeg proizvođača automobila s agilnošću i inovativnim duhom pridošlice. Ampere označava ESG u 3D, redizajniran je iz temelja i postiže najviše standarde u smislu dekarbonizacije, kružnog gospodarstva i pravedne transformacije, rekao je između ostalog Luca de Meo.

Najavljena u studenom 2022., faza 'revolucije' ima za cilj transformirati Renault Grupu u automobilsku tvrtku sljedeće generacije usmjerenu na pet poslovnih područja. Oni se odnose na nove lance vrijednosti koji proizlaze iz transformacije automobilske industrije i industrije mobilnosti: električna vozila (EV) i softver, nove usluge mobilnosti, kružno gospodarstvo, vozila visoke klase i vozila s hibridnim pogonom i motorima s izgaranjem.

Ampere je tako, pokretačka snaga transformacije grupe: neovisna tvrtka koja dizajnira, razvija, proizvodi i prodaje električne automobile pod markom Renault u Europi. Cilj je unaprijediti marku Renault kako bi mogla preuzeti vodeću ulogu u novoj eri vozila s nultom emisijom i razvoja softvera. Ampere ima za cilj postići dvoznamenkasti tržišni udio s dvoznamenkastom operativnom maržom u ključnim segmentima vozila u Europi do 2031. godine.

Osnova rasta: troškovne prednosti, asortiman proizvoda i korisničko iskustvo

Demokratizacija električnih vozila u Europi kako bi se privukla šira baza kupaca: Kao vodeći dobavljač vozila srednje klase i kompaktnih vozila u Europi, Grupa Renault, a time i Ampere, dobro su pozicionirani: Tvrtka se obraća kupcima u B i C segmente, za koje se očekuje da će zajedno činiti 75 posto europskog tržišta električne energije do 2030. Ampere ima za cilj demokratizirati električnu mobilnost u Europi postizanjem pariteta cijena električnih vozila i vozila s unutarnjim izgaranjem u B i C segmentima ispred konkurencije. Ampere već ima veliku konkurentsku prednost kroz svoje dvije isplative i praktične EV platforme:

  • AmpR mala platforma za B segment (bivši CMF-B EV)
  • AmpR srednja platforma za C segment (bivši CMF-EV)

Osim ovih platformi, Ampere radi na jasnom planu za smanjenje troškova holističkim pristupom sustavu električnih vozila. Do 2027./2028. varijabilni troškovi između prve i druge generacije električnih vozila u C segmentu smanjit će se za 40 posto. To se temelji na tri važne poluge:

1. EV pogon i baterija:

  • 50 posto smanjenja troškova baterije po vozilu s istim dometom
  • 25 posto smanjenja troškova za električni pogon po vozilu

2. Platforma i struktura:

  • 25 posto smanjenje troškova platforme po vozilu
  • 15 posto niži troškovi izrade karoserije po vozilu

3. Operativna učinkovitost za 50 posto niže troškove proizvodnje i opskrbnog lanca

Renault Scenic E-Tech electric Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Kao rezultat kontinuiranog smanjenja troškova, novi Scenic E-Tech Electric već je dosegao razinu ukupnih troškova vlasništva (TCO) hibridnih vozila. Očekuje se da će se cjenovni paritet s vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem postići do 2027./2028. s drugom generacijom Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric s istim maržama. U B segmentu Ampere će 2024. godine lansirati Renault 5 po početnoj cijeni od oko 25.000 eura. Renault 4 i 'Legend', novi električni automobil za manje od 20.000 eura, slijede 2025. godine.

Opsežan asortiman proizvoda: Ampere ima atraktivan i konkurentan portfelj vozila u segmentima A, B i C, koji se u početku sastoji od pet vozila:

  • Megane E-Tech Electric, koji je dostupan od sredine 2022. po početnoj cijeni od 38.000 eura novi je u segmentu električnih automobila. Stopa osvajanja novih kupaca ovog modela u Europi je preko 50 posto. Model ima tržišni udio od 2,2 posto na europskom tržištu električnih vozila i najtraženije je vozilo u segmentu C-EV u Francuskoj. Značajka je izvanredan OpenR Link infotainment i sustav povezivanja.
  • Scenic E-Tech Electric doći će na tržište početkom sljedeće godine po početnoj cijeni od oko 40.000 eura i utjelovljuje budućnost europskog obiteljskog automobila. Njegov je dizajn održiv i model je izrađen od 95 posto materijala koji se mogu reciklirati. Uz to, tu je i najbolji domet u klasi od preko 625 km (WLTP) i TCO vrijednost koja je već na razini hibridnih vozila.
  • Renault 5 bi se trebao pojaviti na tržištu u prvom kvartalu 2024. godine. Kompaktni automobil predstavlja ponovno rođenje kultnog modela i već su ga vrlo pozitivno prihvatili mediji i društveni mediji. Renault 5 nudit će domet do 400 kilometara po početnoj cijeni od oko 25.000 eura, natječući se s glavnim hibridnim vozilima B segmenta. Model dobiva Reno Avatar, virtualnog kopilota s umjetnom inteligencijom koji svaki dan uči od korisnika kako bi bolje zadovoljio njihove individualne potrebe.
  • Renault 4 trebao bi se pojaviti 2025. godine i simbolizira reinterpretaciju svestranog vozila za električno doba. Vrlo svestran model koristit će Renault 5 komponente, uključujući platformu AmpR Small i infotainment sustav.
  • 'Legend' (ili 'novi Twingo'), prvi put prikazan na Ampere Capital Market Dayu, beskompromisno je gradsko vozilo: njegova glavna značajka je izvrsna učinkovitost od samo 10 kWh/100 km. Osim toga, emisije CO₂ su 75 posto niže tijekom cijelog životnog ciklusa nego kod trenutnog prosječnog europskog modela s motorom s unutarnjim izgaranjem. Osim toga, tijekom vožnje nema emisija CO₂ i, zahvaljujući kompaktnoj veličini, manja je potrošnja sirovina. Vozilo, proizvedeno u Europi, nudi se po početnoj cijeni manjoj od 20.000 eura (prije odbitka mogućih subvencija), što znači troškove mobilnosti za kupce manje od 100 eura mjesečno.
  • +23
Renaut Grupa: Capital Market Day Ampere Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Ova ponuda modela proširit će se na još dva vozila druge generacije, tako da će do 2031. biti dostupno ukupno sedam električnih vozila. Na temelju cilja od oko 300.000 prodanih vozila u 2025., Ampere očekuje prodaju oko milijun vozila do 2031., što odgovara europskom tržišnom udjelu od oko deset posto.

Osim vlastitog asortimana proizvoda, Ampere je također zamišljen kao tehnološka, proizvodna i poslovna platforma za druge marke zahvaljujući fleksibilnosti proizvodnih linija, modularnosti dviju platformi i konkurentnoj osnovi troškova. Ampere će proizvoditi najmanje dva modela za Alpine, sljedeću Micra za Nissan i jedan model za Mitsubishi Motors. Ampere će također podržati elektrifikaciju Dacie i osigurati softverska rješenja u cijeloj Grupi Renault.

Cilj: nulta emisija do 2035. godine

Ampere si je zadao cilj nulte neto emisije do 2035. godine i ima holistički pristup. Ovaj putokaz ka ugljičnoj neutralnosti temelji se na potpuno električnom asortimanu proizvoda s nultim emisijama pri vožnji, ciljnom neto nultom proizvodnjom do 2025. i snagom punjenja s niskom razinom ugljika. Osim toga, Ampere slijedi cilj smanjenja emisija dobavljača za 30 posto i nabave baterija do 35 posto do 2030. godine.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'