Lidar tehnologija

Nissan dodaje izbjegavanje sudara na raskrižju ProPILOT tehnologiji pomoći vozaču

14.06.2023 u 12:55

Bionic
Reading

S ciljem razvoja budućih tehnologija autonomne vožnje koje korisnici mogu koristiti bezbrižno, Nissan radi na potpunom razumijevanju čitavog niza scenarija nesreća analizirajući složene nesreće koje se događaju u stvarnom svijetu

Nissan je prošli tjedan izveo još jednu demonstraciju svoje napredne tehnologije za pomoć vozaču temeljene na LiDAR-u u razvoju, koja sada ima mogućnost izbjegavanja sudara na raskrižju. Događaj održan u Nissanovom pogonu je pokazao sposobnost tehnologije da izvede određene automatske manevre za izbjegavanje sudara u složenijem okruženju raskrižja.

Što je LiDAR?

LiDAR (akronim od engl. Light Detection and Ranging: svjetlosno zamjećivanje i klasifikacija) je optički mjerni instrument koji odašilje laserske zrake koje se odbijaju od vrlo sitnih čestica raspršenih u Zemljinoj atmosferi (aerosola, oblačnih kapljica i drugo) i potom registriraju u optičkom prijamniku (obično teleskopu).

Ima široku primjenu u mjernim instrumentima za mjerenje podnice i unutarnje strukture oblaka, otkrivanje turbulencije u bezoblačnome zraku, u istraživanju mikrofizike oblaka te onečišćenja zraka. Dopplerovski lidar mjeri brzinu čestica oblaka ili aerosola.

Drugi naziv za lidar je optički radar (eng. light radar) i laserski radar.(izvor: hr.wikipedia.org)

Viši potpredsjednik Takao Asami, voditelj Nissanovog odjela za istraživanje i napredni inženjering, kaže: 'Razvoj ove tehnologije provodi se u sklopu Nissanove ambicije 2030., dugoročne vizije tvrtke. Na putu smo da razvijemo tehnologiju za izbjegavanje sudara koristeći LiDAR tehnologiju sljedeće generacije do sredine 2020-ih. S ciljem razvoja budućih tehnologija autonomne vožnje koje korisnici mogu koristiti bezbrižno, Nissan radi na potpunom razumijevanju čitavog niza scenarija nesreća analizirajući složene nesreće koje se događaju u stvarnom svijetu. Naši napori usmjereni su na značajno poboljšanje izbjegavanja nesreća.'

ProPILOT sustav u novom Qashqaiju Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Nissan ProPILOT tehnologija

Nissan svoje modele oprema brojnim naprednim tehnologijama za pomoć u vožnji i mogućnostima multimedijskog sustava stvorenima da svako putovanje učine sigurnijim, jednostavnijim i ugodnijim. Tako Nissanovi u svoje automobile, u ovisnosti o razini opreme, uključuje sigurnosne sustave, poput: Sustava hitnog poziva, Tempomata i limitatora brzine, Automatskog kočenja u hitnom slučaju s prepoznavanjem pješaka i biciklista, Inteligentnog upozorenja na izlazak iz voznog traka, Automatskog upravljanja dugim svjetlima, Prepoznavanja prometnih znakova povezano sa tempomatom, Automatsko uključivanje svih pokazivača smjera kod naglog kočenja, Sigurnosne prednje i bočne zračne jastuke, Sigurnosne zračne zavjese, Active Trace Control - Aktivni nadzor putanje, Active Ride Control - Aktivni nadzor udobnosti, Pomoć na uzbrdici (Hill Start Assist), Upozorenje za nezakopčani pojas sprijeda i straga.

Nissanov sustav ProPILOT uključuje i panoramski 360 Around View Monitor sustav kamera za parkiranje, koji omogućuje pregled okoline automobila od 360° te nudi mogućnost povećanog prikaza prednjeg, stražnjeg i bočnog dijela vozila kako biste samopouzdano i sigurno parkirali.

Nissanova inteligentna mobilnost (Nissan Intelligent Mobility) zasigurno je jedna od najsuvremenijih vizija u automobilskom svijetu: temelji se na redefiniranju načina vožnje, pogona i integriranja u društvo. ProPILOT je prvi put predstavljen još u električnom LEAF-u i počiva na tri stupa (Inteligentna vožnja, Inteligentna snaga i Inteligentna integracija), a u Jukeu dolazi do  maksimalnog izražaja kad je riječ o modelima automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem

Riječ je naprednim sustavima koji vam pomažu onda kada je to najpotrebnije. Nissanov poluautonomni sustav ProPilot je napredna tehnologija pomoći u vožnji, ali ne može spriječiti sudar. ProPILOT uključuje: Lane Keep Assist - zadržavanje vozila u voznom traku, Intelligent Cruise Control – adaptivni, odnosno prilagodljivi tempomat, Traffic Jam Pilot - automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi (samo uz DCT mjenjač), Blind Spot Intervention - sustav za nadzor i intervenciju za vozila u mrtvom kutu, Rear Cross-Traffic Alert - upozorenje na nadolazeći promet straga, Driver Alertness - sustav prepoznavanja umora vozača.

ProPILOT je namijenjen samo za vožnju autocestom (odvojenom barijerama) uz stalnu pozornost i sudjelovanje vozača. Vozačeva je odgovornost da ostane pozoran, vozi sigurno i bude spreman preuzeti nadzor nad vozilom u bilo kojem trenutku. Nakon uključivanja ProPILOT sustava plavom tipkom na kolu volana i kada se prepoznaju oznake traka, ikone upravljača ProPILOT i crta traka na crtici prelaze iz sive u zelenu, a lagana pomoć pri upravljanju će pomoći vozaču da ostane blizu središta trake. Vozač se u bilo kojem trenutku može isključiti ili jednostavno poništiti sustav, a ako sustav ne prepozna ruku na upravljaču, ProPILOT će se oglasiti nizom vizualnih i zvučnih upozorenja. Ako vozač i dalje ne stavi ruku na volan, sustav će impulsno pritisnuti kočnicu kako bi privukao vozačevu pažnju. Konačno, ako se oba ova upozorenja zanemare, sustav će lagano pritisnuti kočnicu, usporiti unutar svoje trake, aktivirati svjetla upozorenja i potpuno se zaustaviti.

Tehnologija ima novu kontrolnu logiku za izbjegavanje sudara na raskrižju koja se temelji na tehnologiji percepcije istine na tlu koja koristi LiDAR sljedeće generacije.

Može otkriti brzinu objekta, lokaciju i potencijalni rizik od sudara iz bočnog smjera. Sustav je dizajniran da trenutno odgovori na promjenjivu situaciju kroz korake kao što je hitno aktiviranje kočnica ili otpuštanje kočnica kada je potencijalni rizik izbjegnut.

  • +31
Nissan ProPILOT Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Nesreće uzrokovane pogreškom vozača na raskrižjima mogu nažalost rezultirati značajnim posljedicama. Sustav u razvoju stoga je osmišljen kako bi pružio poboljšanu pomoć u teškim situacijama putem naprednih mogućnosti detektiranja i donošenja odluka.