Novi rekord

Može li brže? Megane R.S. Trophy-R srušio je rekord legendarne staze Nordschleife za serijske automobile

23.05.2019 u 14:29

Bionic
Reading

Ovaj model razvijen je kao trkaći automobil s fokusom na smanjenju mase, izmjenama na aerodinamici i radikalnim zahvatima na osovinama

Francuski proizvođač Renault poznat je po svojim sportskim verzijama serijskih automobila. Takve verzije nose oznaku R.S. od Renault Sport, a upravo je 5. travnja 2019. još dorađenijim modelom Megane R.S. Trophy-R srušen rekord kruga za serijske automobile s prednjim pogonom na stazi Nordschleife na legendarnom njemačkom Nürburgringu, sada već svjetski poznatoj testnoj stazi za sportske automobile. Udaljenost od 20.600 km prešao je za 7'40''100, a cijeli službeni krug Nordschleifea, koji je dugačak 20.832 km, za 07’45’’389, što je prosječna brzina od nešto više od 161 km/h. Na najbržem dijelu staze najveća brzina bila mu je preko 252 km/h, što je za jedan serijski automobil te kategorije izuzetna brzina.

Pogledajte videosnimku rekordnog kruga modela Megane R.S. Trophy-R Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault Sport

Povijest Renaulta na Nordschleifeu

Priča o Meganeu R.S. i Ringu traje već više od 10 godina. Počela je 2008. prvim rekordom u kategoriji serijskih automobila s prednjim pogonom: Megane R.S. R26.R je krug oko staze prešao za osam minuta i 17 sekundi. Taj je rekord 2011. srušila druga generacija Meganea R.S. Trophy, za čijim je upravljačem bio Laurent Hurgon (8'07''97). Tri godine kasnije prvi put probijena je magična granica od osam minuta. Megane III R.S. Trophy-R stazu je prešao za 7'54''36. Bio je i jedan od onih koji su vozili novu generaciju Meganea R.S. Trophy-R na putu do novog rekorda, u kojem je svaku novu sekundu sve teže dohvatiti.

Na stazi Nordschleife većina vremena kruga i do sada neslužbenih rekorda zabilježena je na stazi dužine 20.600 metara (početak kruga vremena na kraju starta / cilja ravno na T13, kraj kruga u satu na početku / završetku na početku starta / cilja ravno na T13). Od 2019. godine službeno je definirano 20.832 m, što znači cijeli krug Nordschleifea s početkom i krajem kruga vremena na startnoj / ciljnoj liniji staze Nordschleife. U tom kontekstu, rekordno vrijeme Meganea R.S. Trophy-R kategorizirano je u klasi kompaktnih automobila (samo za vozila s ECE odobrenjem bez izmjena).

Megane R.S. Trophy-R ima identičan motor kao Megane R.S. Trophy, predstavljen početkom 2019., i snaga mu je okruglih 300 KS (221 kW) s najvećim okretnim momentom od 420 Nm. Radi se o četverocilindričnom turbo benzincu s direktnim ubrizgavanjem goriva. Obujam mu je 1798 cm³ s ručnim 6-brzinskim mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 5,7 sekundi, a najveća brzina 260 km/h. Dimenzije guma na kojima je postavljen rekord kruga za serijske automobile s prednjim pogonom su 245/35 R19, a gume Bridgestone. Inače, na raspolaganju će biti verzija s automatskim EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom.

  • +10
Megane R.S. Trophy-R Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault Sport

Najnovijim inovacijama Renault Sporta u sustavima podvozja i ovjesa, uključujući sustav upravljanja na sva četiri kotača 4CONTROL i četiri hidraulična amortizera za bump stop, Megane R.S. Trophy standardno se isporučuje sa šasijom Cup, koja se može pohvaliti tvrđim ovjesom i mehaničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem Torsen. Razvijen je kao trkaći automobil u vrlo kratkom vremenu. Iza njega stoji mala i predana ekipa koja se fokusirala na tri područja: najveće moguće smanjenje mase (do 130 kg u odnosu na Megane R.S. Trophy bez dodatne opreme), izmjene na aerodinamici i radikalne zahvate na osovinama. Težina mu je 1419 kg.

Megane R.S. Trophy-R u prodaju stiže do kraja 2019. kao ekskluzivna ograničena serija koja će se proizvesti u nekoliko stotina primjeraka.