one-off primjerak

Ferrari Omologata; Još jedan unikatni automobil 'Propetog konjića'

27.09.2020 u 14:05

Bionic
Reading

Ideja je od samog početka bila stvoriti futuristički dizajn s prepoznatljivim elementima reinterpretiranim na svjež način kako bi se pružio potencijal bezvremenskom obliku koji će zasigurno ostaviti trajni dojam

Jedinstveni Ferrari viđen je prošli tjedan kako vozi krugove na Ferrarijevoj testnoj stazi Fiorano tijekom kratkog, ali intenzivnog testiranja. Iako je zvuk V12 motora koji je odjekivao stazom možda zvučao poznato, upečatljiv dizajn automobila bio je jedinstven, iako su zajamčeno najpasioniraniji ljubitelje marke mogli zaključiti o čemu je riječ. Bojom karoserije Rosso Magma i sofisticiranim trkaćim oznakama, novi Ferrari Omologata jasan je potomak velike Ferrarijeve GT tradicije koja obuhvaća sedam desetljeća povijesti.

Po narudžbi jednog pronicljivog europskog klijenta, najnovija ponuda u Ferrarijevoj liniji jedinstvenih izrađenih 'one-off' jednokratnih modela živahna je evokacija vrijednosti koje definiraju odnos Ferrarija prema GT utrkama: automobil koji se jaednako ugosno osjeća na cesti, ali isto tako, u spretnim rukama njegova vlasnika gospodina vozača na stazi.

Projekt Ferrari Omologata trajao je nešto više od dvije godine od početnog predstavljanja skica, počevši od slika koje su pokrivale razne inspiracije, od trkaćeg naslijeđa do znanstvene fantastike i referenci na modernu arhitekturu. Ideja je od samog početka bila stvoriti futuristički dizajn s prepoznatljivim elementima reinterpretiranim na svjež način kako bi se pružio potencijal bezvremenskom obliku koji će zasigurno ostaviti trajni dojam. Ferrari Omologata je deseti jednokratni dizajn izrađen na V12 platformi.

Pojedinosti o performansama unikatnog modela Ferrari Omologata proizvođač nije otkrio. Ipak, model 812 Superfast na kojem se temelji proizvodi 800 konjskih snaga (588 kW) iz 6,5-litrenog (6496 cm³) F140 GA V12 motora i može ubrzati od 0-100 km/h za 2,9 sekundi. 812 Superfast koristi 7-speed Magna 7DCL750 dual-clutch automatizirani ručni mjenjač s dvije spojke. Ferrari također nije otkrio detalje po pitanju cijene ovog one-off modela.

Da bi to postigli, dizajneri su iz osnovnog paketa modela Ferrari 812 Superfast otključali svako moguće područje slobode, zadržavajući samo vjetrobransko staklo i farove kao postojeće karoserijske elemente. Cilj je bio iskoristiti proporcije snažnog rasporeda srednjeg prednjeg dijela kako bi se dobio vrlo uglađeni dizajn definiran glatkim volumenima i valovitim odsjajima, uzdignut oštrom grafikom s oskudno destiliranom površinskom lomom gdje god to diktiraju aerodinamičke funkcije. Najteži aspekt bio je postizanje idealne ravnoteže između izražajnosti i suzdržanosti: Omologata je morao jasno pokazati svoju prisutnost na javnoj prometnici zadržavajući pritom vrlo čist formalni jezik.

Dizajneri su pažljivo proučavali liniju i proporcije automobila iz svakog kuta, definirajući suženi prednji volumen počevši od ravne ovalne rešetke. Zaobljeni dijelovi iznad lukova prednjih kotača, istaknuti kontrastnom trakom koja se obavija oko haube motora, čine se prirodnim nastavkom rešetke. Bočna strana se razvija u impozantni mišić koji se neprimjetno spaja u stražnju ploču. Čitav volumen namjerno je učinjen agresivnijim eliminacijom fiksnog bočnog prozora, dok tri vodoravna proreza dijele fastback volumen automobila kako bi vizualno smanjili stražnji dio. Rep je nadvišen istaknutim spojlerom koji dodaje ne samo potisnu snagu, već i dobru dozu agresije u cjelini. Riječ je o automobilu koji se čini dizajniranim za 'proždiranje' asfalta čak i kada miruje, a gledajući ga straga, možete vidjeti kako njegovu napetost dodatno naglašavaju pojedinačna stražnja svjetla smještena u dva duboka utora.

Na početku razvojnog procesa svakog novog Ferrarija, jedan od najsloženijih izazova s ​​kojima se Flavio Manzoni i dizajnerski tim Centro Stile moraju suočiti jest mogućnost zadovoljavanja visokih sigurnosnih standarda povezanih s homologacijom za cestovnu uporabu bez ugrožavanja vozačkih emocija i dinamičnih kvaliteta tipičnih za svaki automobil 'Propetog konjića'. Teškoće se povećavaju ako projekt započne s već postojećom platformom; a zapravo 'homologiran' bila je jedna od ključnih riječi koja je pratila dizajn desetog jedinstvenog modela s prednjim V12 motorom koji je izradio Ferrari, počevši od modela Ferrari P540 Superfast Aperte iz 2009. Uz to, naravno, uz detaljne upute kupca u vezi sa svakim detaljem automobila, dizajneri su uzeli u obzir bezbroj drugih varijabli kako bi osigurali da ovaj model postane trenutni klasik bez ičega na čemu bi mogao zavidjeti serijskim modelima tvrtke iz Maranella. Težnja za savršenstvom bila je toliko mukotrpna da je navela razvojni tim da razvije novu nijansu crvene boje za njegov vanjski izgled, koja je savršeno odgovarala smjeloj troslojnoj Magma crvenoj i završnoj obradi od karbonskih vlakana.

Nebrojeni detalji interijera podsjećaju na vezu između automobila i Ferrarijeve nevjerojatne povijesti u svijetu auto-sporta. Sjedala u koži i Jeans Aunde® tkanini s električnim plavim trkaćim sigurnosnim pojasevima (blu elettrico) u 4 točke ističu se u odnosu na potpuno crnu unutrašnjost. Izostanak svjetlosti s fiksnog stražnjeg stakla stvara intrigantnu atmosferu u putničkom prostoru, ostatak sada već izgubljene ere. Metalni elementi armaturne ploče i upravljača ukrašeni su posebnom bojom koja je uobičajeno povezana s velikim GT modelim iz 1950-ih i 1960-ih (uz Ferrarijeve ikonske poklopce glava cilindara motora). Na nekim drugim detaljima, poput unutarnjih kvaka na vratima i ikoničnog F1 središnjeg mosta, korištena je posebna boja, tipična za legendarne Ferrarijeve automobile, uključujući modele 250 LM i 250 GTO.

Jednokratni Ferrari Omolagata stoga uspijeva u nimalo laganom podvigu uključivanjem širokog spektra detalja tipičnih za tvrtku iz Maranella, a da pritom ne padne u nostalgiju i vintage izgled. Ručno izrađena aluminijska karoserija posuta je gotovo neprimjetnim detaljima, koji po svojoj prirodi izazivaju entuzijaste da identificiraju sve izvore nadahnuća koja su imali ulogu u njegovom stvaranju.

  • +7
Ferrari Omologata Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari