LICEMJERJE U HOLDINGU

ZET pokazima 'reketari' velike tvrtke, a svojim radnicima umjesto njih daje gotovinu

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 09.01.2012 16:08
  • Objavljeno 09.01.2012 u 15:01
tramvaj pulfer

tramvaj pulfer

Izvor: Cropix / Autor: Mišo Lišanin / CROPIX

Mjesečni radnički pokazi za ZET trebali bi poskupjeti sa 290 na 350 kuna. Kako tvrtke ne bi osjetile udar, ZET im predlaže da ne uplaćuju novac za prijevoz na račun zaposlenika, već da kod njih kupe godišnje karte izračunate na bazi 290 kuna i - podijele ih radnicima. 'Legalni reket' još bi se mogao i razumjeti da Uprava Zagrebačkog holdinga nije pristala na izmjenu Kolektivnog ugovora za 13.000 svojih zaposlenika, po kojem im se od 1. svibnja 2011. više ne daje pokaz za ZET, nego novac za prijevoz na račun

Uprava ZET-a, najvećeg gubitaša koji posluje u sklopu Zagrebačkog holdinga (ZGH), krenula je prije nekoliko tjedana u realizaciju ideje da sa svim većim tvrtkama u Zagrebu, koje svojim zaposlenicima isplaćuju troškove prijevoza u visini cijene mjesečnog radničkog pokaza, potpiše ugovore po kojima bi se radnicima tih tvrtki umjesto novca za prijevoz davali ZET-ovi pokazi.

Da bi na tvrtke izvršili svojevrstan pritisak, iz ZGH su najprije pustili informaciju o poskupljenju svih vrsta karata, a prema tom, neslužbenom cjeniku, mjesečni radnički pokaz bi umjesto 290 kuna koštao 350 kuna. Međutim, ukoliko tvrtke i sindikati u njima pristanu na to da radnicima umjesto novca daju pokaz koji bi tvrtke kupile u ZET-u, njihov godišnji iznos ne bi bio rađen na bazi 350 već 290 kuna.

Drugim riječima, godišnja karta bi s popustom od 17 posto koštala 3.498 kuna umjesto dosadašnjih 2.898 kuna. Ako se uzme u obzir to da ozbiljne tvrtke isplaćuju 290 kuna mjesečno za prijevoz, dođe se do godišnjeg iznosa od 3.480 kuna, što je neznatno manje od iznosa koji sada predlaže ZET.

Kako većina velikih tvrtki u kolektivnim ugovorima ima stavku vezanu uz prijevoz, čija je mjesečna visina definirana cijenama u ZET-u, jasno je da bi, ukoliko tvrtke ne pristanu na tu ideju, to bio svojevrstan udar na njihove budžete.

Da su u ZET-u već krenuli u provođenje navedene ideje, potvrđeno nam u samom ZGH-u. S kim su sve krenuli u pregovore i jesu li s kim postigli dogovor oko svojevrsnog reketa, kao i koliko povećanje prihoda očekuju, do zaključenja ovog teksta od glasnogovornika ZET-a Tomislava Jurića nismo uspjeli doznati.

Zanimljivo u cijeloj priči je to da bi u ZGH-u 'reketom' došli do više novca za posrnulog gubitaša, a s druge strane Uprava gradske megatvrtke ostavila je na volju svojih 13 tisuća zaposlenih da odluče kako će potrošiti novac koji mjesečno dobivaju za prijevoz.

'Naravno da ćemo najprije morati srediti u svom dvorištu i da ćemo sa sindikatima unutar ZGH krenuti u razgovore na tu temu. Sada radnici sami odlučuju kako će potrošiti novac za prijevoz', kazao nam je glasnogovornik Dušan Viro.

Darko Kleinberger,
predsjednik Koalicije sindikata ZGH, kaže da nema nikakvih pregovora s Upravom te da ih neće ni biti i podsjeća da je Kolektivni ugovor s tom temom izmijenjen početkom 2011. godine.

'Početkom prošle godine na veliko inzistiranje radnika obavljeni su pregovori s Upravom i promijenjen je Kolektivni ugovor. Do tada se radnicima davao pokaz, a nakon toga umjesto njega novac. Od 1. svibnja 2011. ta se odluka počela primjenjivati i o njezinoj promjeni nema govora. Priče o tome da će se dobiti popust ukoliko se uzme godišnji pokaz su čista magla jer je popust postojao i dosad. Zašto bi se netko morao voziti ZET-om?

Stvar je svakog radnika da odabere koje prijevozno sredstvo želi koristiti. Netko za taj novac može ići autom na posao mjesec dana. Da se razumijemo, ja nisam protiv poskupljenja jer je cijena pokaza mala, ali ne može se uvjetovati to tko će se kako voziti. Da se postrože kontrole, u javnom prijevozu bio bi red za šest mjeseci', zaključio je Kleinberger.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi