ŠIRENJE ZONA NAPLATE

Zagreb dobiva 5.264 nova parkirna mjesta

28.07.2009 u 10:34

Bionic
Reading

Zagrebparking uvodi 5.264 novih parkirnih mjesta te proširuje postojeće zone naplate, koje se polako približavaju samoj periferiji grada

ZAGREB - Stanovnici Zagreba, osim poreza i prireza koji plaćaju gradu, dodatno će popuniti gradsku blagajnu i plaćanjem parkinga. Očito su gradski oci zaključili - 'ako mogu ovi na čelu države - možemo i mi'.


Pogledajte prijedlog proširene naplate parkiranja. Crveno prva zona, žuto druga zona i plavo treća. Klikni sliku za uvećanje

Dok grad zjapi prazan jer su svi emigrirali na more, oni će uvesti nove zone parkiranja. Koliko će od novih parking mjesta Zagrebparking zaraditi, direktor Mate Kraljević nije znao reći. Kaže kako to nisu niti računali, te kako oni ionko nemaju problema s prihodima.

No sve to ne čudi onoliko koliko čudi izjava Marijana Ključarića načelnika Odjela za promet Grada Zagreba da je riječ o antirecesijskoj mjeri, odnosno da tako pomažu Zagrepčanima da uštede. Kraljević, naime, kaže da im je u interesu da se građani što više koriste javnim prijevozom. To je, pojašnjava, jeftinije.

Nakon ovog argumenta teško se oteti dojmu da pojedine tvrtke unutar Holdinga pretaču sredstva iz jedne kase u dugu. Uostalom i cijene karata za javni prijevoz nisu povoljene i među skupljima su u Europi.

Ključarić ističe kako su se s proširenjem zona, osim stručnjaka, složili i građani, odnosno predstavnici vijeća gradskih četvrti. Na takve se poteze išlo zbog pritisaka europskih asocijacija za promet, koje nalažu drastično smanjivanje prometa u centru grada, kaže predstavnik grada.

Bandić se nije ukazao

Mate Kraljević iz Zagrebparkinga novinarima je 'ispričao' zagrebačkoggradonačelnika Milana Bandića, koji nije mogao doći na presicu jer jenavodno bio spriječen 'drugim obavezama'

No te asocijacije, međutim, ne spominju gradsku periferiju. Osim toga, na konferenciju za novinare 'zalutao' je i predstavnik Zelene liste u gradskoj četvrti Špansko, koji tvrdi da njih nitko nije pitao za mišljenje.

U Zagrebparkingu najavljuju i nova širenja parking zona. Planiraju naplatu parkinga uvesti do 'ruba mreže javnog prijevoza'.

Jedan od noviteta Zagrebparkinga je i poskupljenje parkiranja u blizini javnih garaža. Očito su tako odlučili popunit kapacitet garaža te tako opravdadi skupu, i ponekad nepotrebnu, izgradnju istih. Tako će parking u blizini garaža koštati 14 kuna po satu a unutar njih 'samo' sedam.

Novi režim stupa na snagu 3.kolovoza. Građani koji žive na onim lokacijama na kojima se mijenjala zona, moći će iskoristiti već kupljene naljepnice za parkiranje do njihovog isteka.