Krene, pa stane. Tako otprilike ide gradnja Greenwaya, državne biciklističke rute br. 2., planirane u dužini od 132 kilometra od granice sa Slovenijom do Dubrovčaka Lijevog kod Ivanić Grada
'Izvođač kasni s radovima', kazao je jučer Andro Pavuna, gradski pročelnik za promet, upitan što se događa s projektom, odnosno zašto na gradilištu nema radnika.
Upravo zbog kašnjenja i dodatnih radova u rebalansu gradskog proračuna, koji će se naći na sljedećoj sjednici Skupštine Grada, Greenway će dobiti 7,5 milijuna eura financiranih kreditom.
Kašnjenje radova
Podsjetimo, radovi na deset kilometara dugoj VI. fazi državne biciklističke rute od Savskog mosta do Mosta mladosti s obje strane nasipa počeli su krajem listopada prošle godine i trebali su biti gotovi u roku od šest mjeseci. No trenutno je završena samo dionica od Savskog mosta do Mosta slobode sa sjeverne strane nasipa, a na dijelu od Mosta slobode do Mosta mladosti traju radovi – iako bi se prije moglo reći da tamo više nema radnika nego da ih ima.
'Radovi na tom dijelu bit će gotovi do 15. rujna, a nakon toga selimo se na južnu stranu nasipa', uvjeravao je jučer novinare Pavuna.
Osim što su radovi kasnili zbog izvođača, kasnili su i zbog činjenice da je projekt predvidio da dio staze prelazi preko postamenta skulpture 'Noge' Zvonimira Lončarića. Nakon buke koja se digla dogovoreno je da se postament skrati s obje strane kako bi bio simetričan i da staza može proći. Posao izvođenja radova od 9,5 milijuna eura s PDV-om u ovoj fazi dobile su Županijske ceste Zagrebačke županije i Fimak nekretnine.
Vandaliziranje trase
Pauna je nakon završetka VI. faze najavio pokretanje gradnje od Savskog mosta prema Podsusedskom mostu. Kako nekoliko faza trase prolazi kroz Zagrebačku županiju – jer početna točka južnog traka je u Bregani, završetak u Oborovu kod Rugvice, a sjeverni trak započinje na Podsusedskom mostu i završava u Lijevom Dubrovčaku – pitali smo ih za hodogram njihovih radova. Do zaključenja teksta odgovor nismo dobili, pa ćemo ga uvrstiti kada stigne.
I dok s jedne strane gradnja sporo napreduje, uništavanje i vandaliziranje idu puno brže. Na prvoj dionici, odnosno na pilot-projektu s južne strane nasipa od Savskog mosta prema Areni, devastirani su svi putokazi, displej koji zapravo nikad nije ni proradio uništen je i iz njega je izvađena elektronika, jedna od klupa na odmorištu je nestala, a sa sjeverne strane, kod Boćarskog doma i Močvare, već su nekoliko puta morali biti prefarbani grafiti protiv policije i gradonačelnika Tomaševića. Onaj najsvježiji na stazi slavi Marka Perkovića Thompsona. Tempom koji se radi i uništava moglo bi se dogoditi da, kada Greenway bude gotov, a to se čini poprilično daleko, moći će ga se odmah moći početi obnavljati.
Za usporedbu, dođete li u susjednu Sloveniju, u kojoj se poprilično ulaže u cikloturizam, takve primjere gotovo je nemoguće vidjeti.