LETEĆA GRDOSIJA

Ukrajina prodala Kini prava na najveći teretni avion

01.09.2016 u 16:00

Bionic
Reading

Ukrajinska državna tvrtka Antonov i kineska China Express dogovorile su prekjučer prodaju prava na An-225, najveći teretni zrakoplov na svijetu

Potpisani sporazum predviđa prava na konstrukcijske crteže i specifikacije letjelice, a prema planu, prvi kineski An-225 trebao bi poletjeti u prvoj polovici 2019. godine.

Podsjetimo, početkom studenog 2013. godine An-225 sletio je u zagrebačku zračnu luku Pleso gdje je ukrcao 140 tona težak transformator zagrebačke tvrtke Končar - Energetski transformatori i prevezao ga na Filipine za tamošnju elektranu San Lorenzo

Najveći operativni zrakoplov na svijetu nazvan je Mrija, što na ukrajinskom znači 'san', a dugačak je nešto manje od nogometnog igrališta, 84 metara i visok kao šesterokatnica, dok mu raspon krila iznosi 88 metara.

Za tu jedinstvenu leteću grdosiju uvijek vlada veliko zanimanje zrakoplovnih entuzijasta koji putuju svijetom kako bi je vidjeli i snimili.

Antonov 225 prazan teži oko 300 tona, a rekordan teret koji je dosad prevezao je 189 tona težak generator 2009. godine.

Maksimalna težina tereta u teretnom prostoru je 250 tona, a najveća težina koju može ponijeti 'na leđima' je 200 tona. S takvim teretom može letjeti na udaljenosti od 4.500 kilometara, dok s maksimalnom količinom goriva stiže na odredišta udaljena 13 do 15 tisuća kilometara.

Taj leteći div drži gotovo 240 rekorda u svijetu zrakoplovstva i zračnog prijevoza.

Šest motora Progress D-18, od kojih svaki može dati 229.5 kN potiska, čini ga zrakoplovom s najjačom pogonskom skupinom. Radi sigurnosti svi bitni sustavi u zrakoplovu su učetverostručeni tako da kvar ne bude fatalan za šesteročlanu posadu.

An-225 projektnog ureda Antonov nastao je povećanjem transportnog zrakoplova An-124 Ruslan, transportera s četirima motorima za strateške vojne operacije. Projektanti su produžili trup zrakoplova, dodali dva motora i promijenili repne upravljačke površine tako da bi bio lakše upravljiv kad nosi teret na leđima jer upravo za to je bio i napravljen.