POSLJEDNJI

The Last of Us

24.01.2012 u 09:48

Bionic
Reading

Nakon izlaska Uncharteda 2 studio Naughty Dog podijeljen je u dva tima: prvi je nastavio raditi na Unchartedu 3, a drugi na donedavno potpuno nepoznatom projektu kojim će, kako sami kažu, pokušati promijeniti cijelu industriju

Početkom prosinca protekle 2011. godine Sony je objavio teaser za tada još nenajavljenu igru The Last of Us sastavljen od snimki prosvjeda i nereda te s dramatičnom naracijom. Osim toga, o igri nije objavljena nijedna informacija, što je bio izvor brojnih špekulacija: prema nekim glasinama na igri je radio Guerilla Games, autori Killzonea, a prema nekima autori Resistancea.

 

 

Projekt je razotkriven nekoliko dana kasnije, na eventu Spike Video Game Awards, a postojeće glasine pokazale su se potpuno krivima. Naime, The Last of Us projekt je Naughty Doga, studija zaslužnog za jednu od najuspješnijih konzolaških franšiza u povijesti – Uncharteda.

 

Zanimljivo, rad na ovom projektu započeo je još prije dvije godine, odmah po dovršetku rada na Unchartedu 2. Tada je Naughty Dog podijeljen u dva tima: jedan je nastavio rad na posljednjem naslovu u trilogiji Uncharted, a drugi se prihvatio posla na potpuno novom naslovu. Kako su glavešine u Naughtyju željele da projekt ostane trajno tajan, o njemu ne samo da nisu znali svi iz Naughty Doga, nego čak ni iz Sonyja koji financira sve njihove projekte.

 

U tome su na kraju itekako i uspjeli, što je danas prava rijetkost u gaming industriji. Međutim, cijela situacija mogla se odviti potpuno drugim tokom. Dva mjeseca prije objave rada na The Last of Us, kreativni direktor i pisac na projektu Neil Druckmann u avionu je ostavio iPad na kojemu se nalazio prvi trailer za igru. IPad više nikad nije dospio u njegove ruke, no kradljivac Appleovog uređaja očito nije imao pojma kakav značaj ima snimka koja se nalazila na njemu, pa ni do kakvog curenja informacija nije došlo.

Tijekom Spike Video Games Awardsa prikazan je i prvi trailer koji je, na sreću mnogih, izveden u samom engineu pa daje poprilično vjeran prikaz onoga na čemu Naughty Dog trenutno radi punom snagom.

 

 

Kao što se bez puno problema može isčitati iz trailera, 'The Last of Us' je akcijska avantura iz trećega lica uz dozu survival horrora. No, autori tvrde da to ipak nije tek još jedan akcić pun zombija; 'Da je ovo igra o čudovištima, njih ne bi prikazali u traileru. Priča nije o njima, pa smo ih stavili u trailer, da ih se na neki način riješimo...' izjavio je Druckmann.

 

Najbitniji aspekt The Last of Us biti će priča koja se pak vrti oko odnosa dvoje glavnih protagonista: Joela i njegove kćeri Ellie; 'Ovo će vjerojatno zvučati sladunjavo i mnogima se možda neće svidjeti, no rekao bih da će to biti ljubavna priča. Ne romantična ljubavna priča, već pričao o odnosu između oca i kćeri.' Ellie, mala protagonistica čije lice jako podsjeća na glumicu Ellen Page (Juno, Inception) ne sjeća se svijeta prije apokalipse a jedina osoba uz koju je odrasla upravo je njen otac.

Radnja igre odvijati će se kroz nekoliko gradova u SAD-u, a za inspiraciju su poslužili filmovi poput The Road, No Country for Old Men te strip The Walking Dead (koji je sada i ekraniziran).

 

'Pričom u The Last of Us želimo promijeniti cijelu jebenu industriju jer mislimo da se priča potpuno zanemaruje u igrama današnjice. Mi u Naughty Dogu jako se trudimo uvijek biti bolji. Vidimo da izlaze igre koje su zabavne i uzbudljive, no onda u recenzijama čitamo i to da imaju vrhunski storytelling, a jednostavno nemaju. To nas obeshrabruje.' – nastavio je Neil Druckmann – 'Želimo da igraču bude stalo i da igra u njima probudi emociju kada se dogodi nešto užasno. Svaka odluka koju donosimo u tijeku produkcije igre tiče se likova i njihove povezanosti.'

 

Tijekom rada na igri dogodila se i jedna vrlo neobična situacija. Naime, ekipa iz Naugty Doga ostala je šokirana famoznim najavnim trailerom za Dead Island, jer upravo je on prikazivao ono što Naughty želi u svojoj igri.

 

'Pogledali smo trailer i pomislili – pa čekaj malo, netko već radi na ovome – scena je dirljiva, u fokusu je obitelj koja pati. No na kraju se ispostavilo da krajnji proizvod gotovo uopće nije imao veze s trailerom. S druge strane, naš je trailer vrlo reprezentativan jer vjerno prikazuje ono što vas čeka na kraju puta.'
Iako je igra u produkciji već nekoliko godina, ne bi trebalo biti iznenađujuće ako se igra na tržištu pojavi tek sljedeće godine. Možda izađe već i ove, no Naughty Dog ne želi riskirati i opeći se kao u slučaju Uncharteda 3 kada je datum izlaska objavljen prilično rano pa je na kraju bilo i panike oko dovršetka projekta. Igra će, kao što možete i pretpostaviti, najvjerojatnije biti PlayStation 3 ekskluziva