NE BOJI SE SANKCIJA

Tedeschi Donatom Mg osvaja Moskvu

  • Autor: Danijela Jozić
  • Zadnja izmjena 30.07.2014 18:30
  • Objavljeno 30.07.2014 u 15:47
emil tedeschi

emil tedeschi

Izvor: Pixsell / Autor: Boris Šćitar

Atlantic grupa u većinskom vlasništvu Emila Tedeschija u prvom je polugodištu ove godine ostvarila prihod od prodaje od 2,45 milijardi kuna što je povećanje od 2,1 posto dok je neto dobit kompanije povećana za 14,8 posto i iznosi 131,4 milijuna kuna

'Unatoč vrlo izazovnom poslovnom okruženju koje čine nepovoljna makroekonomska kretanja u regiji i šire kao i nepovoljna tržišna kretanja u većini proizvodnih kategorija, Atlantic je u prvom polugodištu 2014. osigurao rast prihoda i profitabilnosti. Pritom je poseban naglasak bio na širenju proizvodnog i distribucijskog portfelja, kapitalnim investicijama u novi proizvodni pogon energetskih pločica te sustavnom upravljanju rizicima. S obzirom na vrlo izazovno poslovno okruženje, naglasak u nastavku godine će biti na daljnji razvoj poslovanja, upravljanje rizicima, održavanje likvidnosti, upravljanje financijskim obvezama te kontinuirano praćenje rizičnosti i naplata od kupaca pa shodno tome i limitiranje izloženosti onim kupcima koje kompanija ocijeni rizičnima', izjava je Emila Tedeschija u poslovnom izvješću Atlantic grupe.

Unatoč ukupnom rastu prihoda od prodaje, gledano prema šest najvažnijih grupa proizvoda, jedino su delikatesni namazi ostvarili rast, i to od 5,8 posto, a prodaja im je tijekom šest mjeseci iznosila 219,1 milijun kuna.

Atlantic grupa najviše je u promatranom razdoblju prodala kave: 476,7 milijuna kuna no uz pad od 5,5 posto.

U kompaniji objašnjavaju da su pad prihoda, osim namaza (Argete), 'anulirali' uz pomoć rasta prihoda na području distribucije, i to na međunarodnim tržištima te ugovorom o distribuciji za Unliever koji je potpisan početkom ove godine.

Na poslovanje je, ističu u Atlanticu, utjecao i nepovoljan utjecaj kretanja tečajeva: prosječna deprecijacija srpskog dinara od 2,6 posto te ruskog rublja u iznosu od 17,2 posto.

Gledano prema tržištima, Hrvatska je najveće tržište za Atlantic sa 620 milijuna kuna prihoda od prodaje. Zanimljivo je da je domaće tržište ostvarilo rast, i to od 8,2 posto, a Slovenija od čak 21,5 posto (375,2 milijuna kuna). Srbija, BiH i ostala tržišta regije bilježe pad prodaje.

Interesantno je da tržišta Zajednice neovisnih država (ZND) i Rusije bilježe rast prihoda od dva posto (138,3 milijuna kuna) bez obzira na političke napetosti u Ukrajini i Rusiji te deprecijaciju rublja. 'Tržište Rusije bilježi 7,4 posto rasta na krilima udvostručene prodaje funkcionalnih voda brendom Donat Mg', objašnjava se u izvješću.

Neto dug Atlantic grupe iznosi 2,01 milijardu kuna, a u odnosu na prije šest mjeseci smanjen je za 48,8 milijuna kuna.

U prognozama o budućem makroekonomskom okruženju, menadžment Atlantica je pesimističan kad je u pitanju Hrvatska i Jugoistočna Europa.

'Nastavak 2014. donijet će stagniranje gospodarstva u Jugoistočnoj Europi. Pritom, u Hrvatskoj će se nastaviti negativni trendovi u gospodarstvu zbog pada osobne potrošnje pod utjecajem loše situacije na tržištu rada gdje se nastavlja trend rasta nezaposlenosti te pod utjecajem nastavka razduživanja kućanstava. U svjetlu visoke nezaposlenosti i povećanja poreznog opterećenja što je posljedica fokusa Vlade na prihodovnu stranu proračuna kako bi se smanjio budžetski deficit te bez reformskih sadržaja na rashodovnoj strani, ne može se očekivati ni oporavak raspoloživog dohotka stanovništva…', ističe se između ostalog u izvještaju.

Plan je Uprave Atlantica 2014. završiti sa 5,44 milijarde kuna prihoda od prodaje što je rast od 7,7 posto.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!