VODIČ ZA BIRAČE

Što trebate znati o kampanjama?

tv ekrani televizije promidžbena kampanja

tv ekrani televizije promidžbena kampanja

Izvor: Pixsell / Autor: Kristina Stedul-Fabac/PIXSELL

Kraj je 2006. godine. Hrvatski sabor usvaja prvi Zakon o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata, kojim se financiranje političkih stranaka prvi put regulira u sklopu posebnog kaznenog zakona

Izborna promidžba službeno počinje danom objave zbirnih lista izbornih jedinica, a završava 24 sata prije dana održavanja izbora, odnosno u ponoć s petka na subotu. Dakle, u subotu kao dan koji prethodi održavanju izbora i na sam dan izbora, dakle u nedjelju, sve do zatvaranja biračkih mjesta u 19 sati nije dozvoljena izborna promidžba niti objavljivanje privremenih rezultata ili procjena rezultata izbora.

Financiranje kampanje

Političke stranke i nositelji nezavisnih lista koji su istakli liste za izbor zastupnika u Hrvatski sabor, kao i kandidati za zastupnike nacionalnih manjina, dužni su do početka izborne promidžbe objaviti okvirne podatke o visini i izvoru vlastitih sredstava koje namjeravaju utrošiti za izbornu promidžbu.
Zakonom o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe ukupan iznos troškova po kandidacijskoj listi na izborima za zastupnike u hrvatski Sabor ne smije prelaziti iznos veći od 1.500.000 kuna u jednoj izbornoj jedinici.

Pravo na naknadu
Pravo na naknadu troškova izborne promidžbe imaju političke stranke i nositelji nezavisnih lista koji su istaknuli svoje kandidature u barem jednoj izbornoj jedinici, a imali su zastupnike u prethodnom sazivu Hrvatskog sabora, ili one stranke ili nezavisni kandidati koji su ostvarili najmanje pet posto važećih glasova birača izborne jedinice odnosno posebne izborne jedinice kad su u pitanju kandidati nacionalnih manjina.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi