KORAK DO LIJEKA ZA RAK PLUĆA

Revolucionarno otkriće hrvatskog znanstvenika

23.03.2014 u 20:33

Međunarodni tim znanstvenika sa Sveučilišta u Torontu, pod vodstvom hrvatskog molekularnog biologa Igora Štagljara, otkrio je novi biomarker za karcinom pluća, od kojeg samo u Sjevernoj Americi godišnje umire više od 200.000 ljudi. Riječ je o njihovu najvažnijom otkriću

'Pronašli smo protein pod imenom Crk2. Zločestu molekulu koja se veže na mutiranu formu proteina te ubrzava diobu tumorskih stanica', rekao je za HTV prof. dr. Igor Štagljar, voditelj laboratorija za molekularnu genetiku Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Torontu. Štagljarov tim na pragu je konačnog otkrića lijeka za karcinom pluća - smrtonosne bolesti od koje u cijelom svijetu godišnje umre više od milijun i 600 tisuća ljudi, a u Hrvatskoj tri tisuće.

'Sada smo otprilike četiri godine udaljeni od primjene lijeka. Saznanja govore da će se lijek najvjerojatnije moći primjenjivati i u liječenju ostalih oblika karcinoma, no ta su istraživanja još uvijek u tijeku', dodao je Štagljar za HTV

Riječ je o tzv. pametnom lijeku koji selektivno uništava tumorske stanice. A one zdrave ostavlja netaknutima. Njime će se na početku, najavljuje uspješni znanstvenik, moći koristiti tek mali broj oboljelih kako bi se testirali toksičnost i popratne pojave.

Za četiri godine, tvrdi Štagljar, kemoterapija dosadašnjim Erlotini bom i novim lijekom bit će najdjelotvorniji način liječenja opake bolesti. U taj projekt, koji je nova nada brojnim teško oboljelima, dosad je utrošeno pet milijuna kanadskih dolara.