NOGOMETNA EUFORIJA

Otvoreno o Vatrenima: 'Ovo je priča o Davidu i Golijatu; Hrvatska se gugla više nego 2018.'

15.06.2023 u 23:08

Bionic
Reading

Diljem zemlje ponovno euforija zbog nogometa. Zašto Hrvatska toliko strastveno slavi i tuguje kad nastupa reprezentacija? Jesmo li iskoristili svjetsku prepoznatljivost i popularnost Vatrenih i može li Hrvatska do trofeja Lige nacija analiziraju pročelnik Odjela za komunikacije na Veleučilištu Edward Bernays Dejan Gluvačević, sociolog Sven Marcelić sa Sveučilišta u Zadru, urednik Sportske redakcije HTV-a Marko Šapit i nogometni trener i bivši igrač Tomislav Ivković

'Najfascinantnija je pobjeda - dobiti Nizozemsku na domaćem terenu. Tako visoki rezultat, 4:2 - nitko nije očekivao. Mi smo pokazali izuzetnu kvalitetu od početka drugog poluvremena do kraja utakmice. Ali mi smo, kao Hrvati i poznati smo po tome - da volimo malo i pretjerati u datom momentu. Pobjeda je fantastična, ali možda nije najvažnija koliko su bile važne u Rusiji ili Kataru', kazao je Tomislav Ivković u Otvorenom.

Komentirajući činjenicu da je Hrvatima reprezentacija svetinja, kako se dižu krediti da bi se išlo na utakmicu Sven Marcelić je kazao kako je nogomet globalno najpopularniji i najgledaniji sport u kojemu je mala Hrvatska postala velika sila.

'Imamo medalje sa velikih natjecanja u nizovima, postajemo globalno prepoznatljivi što je iznimno bitan element. Postali smo iznimno globalno uspješni, u nečemu što je jako konkurentno. Mislim da je ta priča o Davidu i Golijatu jako homogenizirala ljude, a sad ih motivira i emotivno na razne druge načine', dodao je.

Dejan Gluvačević naglasio je kako je doseg prepoznatljivosti Hrvatske nogometne reprezentacije izrazito velik.

'Uzet ću za primjer samo Google Trends. U prosjeku od 0 do 100, do jučerašnje utakmice Hrvatska je bila oko 20. Jučer je bila na 100. Zadnji put na 100 smo bili 2018. godine. Čak i u Kataru nismo imali toliko visoke brojeve, negdje oko 80', kazao je.

  • +58
Liga nacija: Nizozemska - Hrvatska, 14.6.2023. Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl/PIXSELL

To govori koliko ljudi izvana, dok gledaju utakmicu 'guglaju' Hrvatsku, 'tvitaju', obavljaju 'postove'... Zapravo, kada god nekoga izvana pitate o Hrvatskoj na pamet im padaju dvije stvari - turizam i sport. Naši sportaši su daleko najveći ambasadori', dodao je.