JE LI KOLNIK UOPĆE BIO ZASOLJEN?

Novi detalji istrage o stravičnoj prometnoj nesreći na A1

02.12.2013 u 17:31

  • +16

Teška prometna nesreća na autocesti A1

Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL

Bionic
Reading

Općinsko državno odvjetništvo ima neka nova saznanja o strašnoj nesreći koja se u subotnje jutro dogodila na zaleđenoj dionici autoceste A1 kod tunela Krpani. Stručnjak za sigurnost u prometu Željko Marušić za tportal je kazao kako je uvjeren da kolnik uopće nije bio posut solju te naglašava kako u ovo doba godine moraju biti spremni na ledenu kišu

Željko Marušić
Da policajac, koji je pritom poginuo, nije pokušao regulirati promet, posljedice bi bile i teže

Iz izvora bliskih HAC-u doznajemo kako je ophodnja prošla pola sata prije nesreće po oba smjera te dionice autoceste te kako je nemoguće da svakih pet minuta prolaze i prate stanje kolnika.

Izvor nam također kaže kako displeji koji vozačima ukazuju na ekstremne situacije poput leda, vjetra, prometne nesreće ne moraju biti svugdje. 'Oprema je u prilično lošem stanju na tom području. Treba utvrditi zašto je neispravna i zašto kvar nije na vrijeme otklonjen', kazao je naš izvor i naglasio da treba pričekati vještačenje.

Siguran je kako je kolnik bio posut solju, no naglašava kako normalna količina soli koja se posipa ne pomaže kod ledene kiše. Tada se na kolnik polijeva posebna tekućina', poručio je.

Stručnjak za sigurnost u prometu Željko Marušić uvjeren je pak da soli nije bilo na kolniku. Da i jest, u tim uvjetima sol ne pomaže, barem ne ona količina koja se inače koristi.

'Situacija je bila nepredvidiva. Radi se o kraju studenoga, ledeni uvjeti su u zraku, to se može svakog trena dogoditi. Te dionice preventivno se posipaju, pogotovo nadvožnjaci. Kada je cesta na zemlji, grije se. Na nadvožnjaku toga nema, voda se kondenzira i zaledi se', objasnio je Marušić.

Istaknuo je kako je tu dionicu trebalo zatvoriti preko signalizacije na portalima iznad kolnika čim je pala ledena kiša. Za to su trebali biti spremni, jer je u ovo doba godine rizik da padne ledena kiša velik. Trebali su stoga, poručio je, preventivno staviti tekućinu koja sprečava klizanje u slučaju da padne ledena kiša, a ako nemaju to, onda posuti trostruko više soli sa šljunkom nego inače.

'Lako se izvlačiti. To je kao da u najgorem ratnom području kažete da niste očekivali metak', zaključio je Marušić.

Činjenice koje su dosad utvrđene o subotnjem lančanom sudaru kod tunela Krpani ne ukazuju na to da je autobus prvi proklizao i uzrokovao tu tešku nesreću, doznaje se u državnom odvjetništvu u Gospiću.

'Nije autobus prvi proklizao'

Uzrok te nesreće u kojoj su poginule tri osobe još nije utvrđen, ali zbog interesa javnosti, zamjenica općinske državne odvjetnice Đurđica Ojurović priopćila je da je očevidom utvrđeno da 'nije logično da je autobus prvi proklizao i probio ogradu te uzrokovao lančani sudar', kao što je to objavilo više medija.

Točno je da je autobus probio zaštitnu ogradu i otišao na trake za suprotni pravac, onaj prema Splitu, no, kako je Hini rekla Ojurović, 'najvjerojatnija dinamika odvijanja prometne nesreće ne ukazuje na slijed po kojem bi autobus bio prvi'.


Što se tiče moguće odgovornosti Hrvatskih autocesta, u smislu regulacije prometa i ograničenja brzine u vrijeme ledene kiše, Ojurović je rekla da se još provode dokazne radnje i prometno vještačenje.
'Zatražili smo svu potrebnu dokumentaciju, posebno onu o stanju i uvjetima na cesti u vrijeme nesreće, da bi se ustanovile sve okolnosti ove teške prometne nesreće', kazala je Ojurović te najavila da će tek nakon obavljenih vještačenja uslijediti saslušavanje svjedoka.

'Nije istina da zbog štednje ne održavamo autoceste kako treba'

Glasnogovornica Održavanja i naplate cestarine Andreja Haleuš ustvrdila je danas kako su netočne spekulacije prema kojima ta tvrtka zbog štednje ne održava autoceste kako treba.
'Održavanje nije umanjeno u odnosu na ranije godine, imamo svu mehanizaciju, dovoljno materijala za posipavanje cesta, ali u vezi konkretnog stanja na cesti u vrijeme prometne nesreće nemamo gotovu analizu i za sada ne mogu iznijeti podatke o stanju na prometnici', kazala je Haler Hini.

U Ličko-senjskoj policijskoj upravi potvrđeno je da su sva trojica poginulih, Igor Katić iz Gospića, Ante Gligora iz Mandra na otoku Pagu i Zvonko Dražina iz Zadra, stradali nakon što su neozlijeđeni izašli iz svojih automobila jer su htjeli pomoći drugima.

Promet dionicom autoceste od čvora Sv. Rok do čvora Maslenica u prekidu je od subote u 6,15 sati, kada se nesreća dogodila, prvo zbog očevida i uklanjanja ostataka nesreće, a zatim zbog odrona. Iako su cesta i ograda kod tunela Krpani u potpunosti sanirani, ta je dionica zatvorena za promet zbog vjetra i odrona, kazao je danas Hini obnašatelj dužnosti direktora HAC-ove tvrtke Održavanje i naplata cestarine Željko Kadijević.

U nesreći je sudjelovalo 16 vozila, tri su osobe poginule  i 17 ih je ozlijeđeno, od čega 11-ero teško.