NEPOPRAVLJIVO LOŠ IMIDŽ?

Negativne reakcije na Milanovićev angažman 'PR-čarobnjaka'

01.02.2015 u 10:16

Bionic
Reading

To što je premijer Zoran Milanović, kako tvrde neki mediji, angažirao inozemnog stručnjaka za odnose s javnošću kako bi u 2015. godini, pred parlamentarne izbore, popravio loš imidž, PR-ovci promatraju u svjetlu njegove odluke o zabrani takvih usluga za ministarstva i vladine institucije, a politički analitičari Žarko Puhovski i Davor Gjenero smataju uzaludnim, jer njegovu ugledu, kažu, više nijedan stručnjak ne može pomoći

Vlada je, podsjetimo, zabranu korištenja PR usluga donijela na jednoj od svojih prvih sjednica, a Milanović sada želi takav posao u stranci dati jednoj od najistaknutijih agencija u svijetu, PSB s njenim predsjednikom Alexom Braunom.

Dvostruka mjerila nakon loše odluke, smatra Aleksandra Kolarić, predsjednica Hrvatske udruge za odnose s javnošću i pretendentica za šeficu SDP-a, dok politički analitičari Žarko Puhovski i Davor Gjenero za tportal kažu da mu nijedan stručnjak više ne može pomoći.

'Odluka o zabrani angažiranja agencija za odnose s javnošću smanjila je informiranost građana o važnim odlukama i potezima Vlade, kao što je, recimo, monetizacija, branitelji, ali ne samo informiranost i komunikaciju između javnosti i vlasti, nego i Vladinih institucija međusobno. Dok se odlučuje o tome, važno je naglasiti da SDP dvije trećine svog proračuna ostvaruje iz javnih izvora, kao i druge stranke', kazala je Kolarić za tportal, a smatra i da Vlada sada treba ukinuti zabranu rada s domaćim agencijama.

Isto tako govori i Davor Huić, stručnjak iz agencije za odnose s javnošću, kojemu toliko ne smeta zapošljavanje vanjskih agencija koliko blokiranje domaćih.
'Nema smisla da s jedne strane zabranjuje rad domaćim agencijama na legitimnim poslovima informiranja građana o javnim politikama, a onda za stranku ipak angažira PR agenciju i to stranu. Gdje je tu logika? To je isto novac poreznih obveznika. Dio koji stranke dobivaju iz proračuna', rekao je Huić.

Politički komentator Žarko Puhovski povodom te Milanovićeve odluke ustvrdio je isto što je o premijeru govorio i tijekom ministarskih afera i odlazaka nekih od vodećih premijerovih suradnika.

'Njemu ni jedan stručnjak ne može pomoći. On je jednostavno takva, konfliktna osoba, koja je sada sretna kada se ima s kime sukobiti na predsjedničkoj funkciji, što nije mogao s Ivom Josipovićem. Nesumnjivo da ovu godinu želi iskoristiti za poboljšanje svoje pozicije, ali to gotovo sigurno nije moguće. Stranka mu stoji nešto bolje i njoj bi pomogao kada bi otišao, što on neće napraviti', poručio je Puhovski.

Jednako kritično govori o politici Zorana Milanovića, koju premijer sada želi osvjetlati pomoću nekih socijalnih mjera poput otpisivanja dugova i borbe sa švicarskim frankom.

'To mu neće poći za rukom, jer u njemu nitko ne vidi socijaldemokrata i ljevičara, budući da to nije. Jedino se takvim može predstaviti u ideološkim sukobima i to samo temama 'ustaša i partizana' i homoseksualaca. One su mu čak i potrebne, jer u takvim sukobima on može reći da je ljevičar ili socijaldemokrat, iako nije', analizira Puhovski.

Za političkog analitičara Davora Gjenera ova Milanovićeva odluka je nešto očekivano, budući da smo ušli u izbornu godinu.

'Stranka i on osobno izrazito loše stoje u javnosti. Stranka ima nešto bolji imidž, ali Milanović nije svjestan činjenice da njegov loš rejting ne proizlazi iz lošeg komuniciranja s javnošću, nego loših politika. Tako je i poraz Ive Josipovića pripisan navodno lošim PR-ovcima u njegovu timu. Pa su onda, a budući da ima dovoljno novca, pokušali potražiti najbolje što se može dobiti', ocijenio je Gjenero.

Usporedno s najavom da bi vladajući SDP mogao zaposliti stranog stručnjaka, dodaje, pokrenute su i socijalne mjere kao što je oprost duga siromašnima i fiksiranje tečaja franka.

'Teško da bi to moglo popraviti imidž, jer se radi o potpuno nepromišljenim i neodgovornim potezima premijera, koje može napraviti samo uz takvog ministra financija kakvog ima, tako da se ne razmišlja o troškovima tih mjera i posljedicama. Sve to neodoljivo podsjeća na bivšeg mađarskog premijera Gyurcsánya', dodaje Gjenero.

 

Veliki izazov za PR čarobnjaka

Milanovićev spin doktor Alex Braun specijaliziran je za političko i krizno savjetovanje. U 2014. proglašen je savjetnikom godine za međunarodne kampanje, a tu najprestižniju nagradu struke dodijelilo mu je Američko udruženje političkih konzultanata. Godinu ranije, časopis Forbes nazvao ga je 'čarobnjakom kampanja'. Savjetovao je predsjednike, premijere i ostale političare u više od 50 kampanja na četiri kontinenta. Među klijentima bili su Tony Blair i Hillary Clinton, predsjednici Meksika, Ukrajine i Filipina te premijeri Češke, Slovenije i Tajlanda. Obično ih savjetuje u područjima strategije kampanje, poruka, ciljnih skupina i organizacije rada na terenu, dok on predvodi programe ispitivanja javnog mnijenja.