SPORTSKI OVJES I KOŽNA SJEDALA

Mega gubitaš HŽ kupuje luksuzni passat

hrvatske željeznice, hž

hrvatske željeznice, hž

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Elvir Tabaković

Unatoč milijunskim gubicima u Hrvatskim željeznicama ne odustaju od luksuznog voznog parka. Naime, u oglasu javne nabave navode se performanse vozila koje može zadovoljiti samo VW passat, za čiji bi trogodišnji leasing HŽ Putnički prijevoz trebao platiti oko 320.000 kuna

Šef HŽ Vuče vlakova Damir Tot nedugo nakon dolaska na tu funkcijunaručio četvrtinu milijuna kuna vrijedan citroëna C5. Unatoč kritikamajavnosti nabava se pravdala starim voznim parkom, te je najavljenakupnja još 14 limuzina.

U nedavno otvorenom Centru za praćenjeposlovanja energetskog sektora i investicija našli su se na udarujavnosti zbog natječaja za nabavu 5 limuzina za 1,8 milijuna kuna.Posebno im se zamjeralo traženje vozila s grijanim sjedalima.
Nakonimenovanja nove petočlane uprave raspisali natječaj za nabavu novih petautomobila unatoč tome što imaju gotovo najveći vozni park od svihjavnih poduzeća. Na koncu ipak otkazali natječaj, te odustali od nabave.

Osim osnovnih dimenzija vozila i snage motora, kao nužan uvjet navodi se metalik boja 'deep black perieffek', koja je inače samo u ponudi vozila VW koncerna, jednako kao i automatski klima-uređaj Climatronic. Ipak, da je riječ baš o passatu, svjedoči zahtjev za 'blue motion technology start stop sustavom, s pohranom energije kočenja', piše Večernji list

Riječ je o VW-ovoj tehnologiji koja se, od automobila dostupnih na našem tržištu, ugrađuje samo u passate. Na temelju toga jasno je da je riječ o namještenom javnom natječaju, organiziranom tako da uvjete može ispuniti samo jedan ponuđač.

HŽ je u financijskom kolapsu, radnicima su smanjene plaće, a do kraja godine bit će podijeljeno i otprilike 2500 otkaza. Nejasno je stoga kako u takvoj situaciji, ali i uz značajan postojeći vozni park, u upravi mogu opravdati trošak od 320.000 kuna za nabavu nove luksuzne limuzine.

Tako su u HŽ-u poželjeli kabinu automobila s grijanim kožnim sjedalima, ručicom mjenjača presvučenom kožom, te ukrasnim letvicama desert bež boje, od brušenog aluminija i korijena orahovine. Izvana bi željeni automobil morao biti opremljen kromiranim letvicama, aluminijskim naplacima, te retrovizorima i branicima u boji vozila.

Zanimljivo je i da se – unatoč tome što je riječ o službenom vozilu – traži sportski ovjes, snižena udaljenost šasije od tla, ali i dvije isofix instalacije za pričvršćivanje dječjih sjedalica. Iako se takve instalacije danas gotovo redovito ugrađuju u automobile više klase, nejasno je zašto se navode kao uvjet pri kupnji službenog vozila. Kako objašnjava jedan bivši djelatnik Hrvatskih željeznica, riječ je o uhodanoj praksi menadžera u kompaniji.

' Ista se stvar radi već godinama. Menadžeri prema svojim ugovorima imaju pravo na odlasku preuzeti službene automobile, pa uzimaju nova vozila s namjerom da ih kasnije jeftino kupe. Kad su se vozila kupovala, to se radilo kroz ubrzanu amortizaciju, a sad se radi preko leasinga'.


Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi