NOVIH 20 LIPA PO LITRI GORIVA

Marasova logika: Trošarine rastu, ali nema povećanja cijena

Gordan Maras

Gordan Maras

Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

Iako je Vlada najavila rast trošarina na gorivo, ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras utješio je građane izjavom da rast trošarina za 20 lipa zapravo nije poskupljenje jer je cijena goriva posljednjih mjeseci pala. Ministar prometa, prometa i veza Siniša Hajdaš Dončić naglasio je pak kako Vlada nastavlja s procesom monetizacije autocesta samo ovisi po kojem modelu

Na dnevnom redu današnje sjednice Vlade je uz ostalo Prijedlog uredbe o visini trošarine na cigarete, sitno rezani duhan i ostali duhan za pušenje te Prijedlog izmjene Uredbe o visini trošarine na motorne benzine, plinsko ulje i kerozin za pogon.

Ono što su mediji protumačili kao novi udar na džep građana, s obzirom na to da će država ubirati dodatnih 20 lipa po litri goriva, ministar Maras tumači nešto drugačije.


'S obzirom na to da su cijene goriva padale zadnja dva, tri mjeseca za preko kunu i nešto, ne vjerujem da će biti povećanja, posebno za građane kada govorimo o refleksiji cijena u maloprodaji', pojasnio je Maras prije sjednice Vlade.

Nije pak pojasnio hoće li Vlada vratiti iznos članarina na staro kada cijena goriva ponovno dosegne rekordnu cijenu na hrvatskom tržištu.Hajdaš Dončić: Nstavljamo s monetizacijom autocesta

'Ove trošarine idu direktno u proračun. Dakle to nema veze s autocestama, cestama i željeznicama', pojasnio je ministar prometa, pomorstva i veza Siniša Hajdaš Dončić nakon novinarskog pitanja hoće li novac ubran od viših trošarina iskoristiti u infrastrukturne projekte i krpanje rupa.

Hajdaš Dončić naglašava da dizanje trošarina nije puko punjenje rupa u proračunu.Osvrnuo se i na prijedlog o prestanku važenja Odluke o davanju suglasnosti na prijedlog modela monetizacije javnog duga vezanog uz društva Hrvatske autoceste d.o.o. i Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. kroz dodjelu koncesije za upravljanje i održavanje autocesta koji će se naći na današnjoj sjednici Vlade. Pojasnio je kako to nije odustajanje od monetizacije.

'Koncem 2012. ili početkom 2013. mi smo donijeli odluku da krećemo u monetizaciju javnog duga Autoceste Rijeka Zagreb i Hrvatskih autocesta. Monetizacija javnog duga ima četiri modela: jedan model je bio koncesija, jedan model je IPO, jedan model je sikuratizacija obveznica i jedan model može biti privatizacija autoceste. Mi nastavljamo s monetizacijom javnog duga jer ako to ne napravimo, slijedeće godine Hrvatske autoceste i Autoceste Rijeka – Zagreb imat će jednu rupu od oko tri milijarde eura koje ne može nitko refinancirati. Vlada dakle mora neki model da barem polovicu od tog iznosa može prikupiti na tržištu kapitala.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!