greška u koracima

Koji je helikopter pao? MORH: Pao je Griffon. Mađarska: Pao je Airbus H145

21.06.2023 u 20:34

Bionic
Reading

Koji je helikopter pao kod Pakova Sela u kanjonu rijeke Čikole pitanje je koje se postavilo nakon što su se danas iza podneva o nesreći mađarskog vojnog helikoptera oglasili MORH i ministarstvo obrane Mađarske.

Naime, MORH je na Twitteru, a potom i priopćenju objavio da se radi o Griffonu dok su Mađari naveli da se radi o Airbusu H145.

Vrlo brzo se pokazalo da Mađari znaju što imaju u floti, a da je MORH iz nekog razloga objavio pogrešan podatak. Naime, Griffon CH -146 je helikopter potpuno drugog proizvođača – američkog Bella kojeg mađarske zračne snage uopće ne posjeduju.

Kako izgleda Airbus H145 novinari su se imali prilike uvjeriti na konferenciji za medije koju je MORH organizirao povodom tragedije u kojoj su dva mađarska pilota poginula, a za trećim se traga. Naime, u hangaru u Zemuniku, kojem je bila pressica, bio je smješten drugi mađarski Airbus H145 na kojem se također provodila obuka u istoj pilotažnoj zoni, ali on se, za razliku od drugog, koji je zasad iz nepoznatog razloga pao, vratio u bazu.

Helikopter Airbus H145 Izvor: Pixsell / Autor: Sime Zelic/ PIXSELL

Podsjetimo, mađarski helikopter koji se nalazio na obuci u Međunarodnom središtu za obuku specijalnih zračnih snaga (MSAP TC) u vojarni Hrvatsko ratnog zrakoplovstva (HRZ) 'Pukovnik Mirko Vukušić , srušio se danas oko 12 sati u blizini Drniša, kod Pakovog Sela, na povratku sa zadaće na matični aerodrom u Zemuniku Donjem.

Na pitanja novinara jesu li piloti na obuci imali ažurirane karte za letenje, zapovjednik HRZ-a brigadni general Mihael Križanec rekao je da su karte trebale biti ažurirane, ali i da je u letenju ispod 300 metara, dužnost članova posade promatrati zračni prostor. “Ne možemo mi tu upirati prstom na nikoga. Pravilo je: 'vidi i izbjegni bilo kakvu prepreku'. Ne možeš nikad, na visinama manjim od 300 metara, biti siguran da ništa nije u zraku”, istaknuo je Križanec.

  • +13
Helikopter Airbus H145 Izvor: Pixsell / Autor: Sime Zelic/PIXSELL

Direktor Međunarodnog središta za obuku specijalnih zračnih snaga Tomislav Pušnik je dodao da MSAP TC ima karte na kojima su označeni svi dalekovodi i prepreke, među kojima su radio antene, vjetroelektrane, meteo antene. “Oni su označeni, imamo te karte i svaka posada je dužna pripremiti se i voditi let u skladu s time”, dodao je. Na novinarsko pitanje je li i 'zipline', u koji se, prema neslužbenim informacijama, zapleo helikopter, bio upisan na karte, Pušnik je rekao da se taj 'zipline' nalazi u kanalu, ne preciziravši dodatno.

Pad helikoptera kod Pakovog Sela Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Jaramaz/PIXSELL

“Koje god informacije mi imamo, mi ih unutra unesemo. (...) Što se tiče ziplinea, on se nalazi tamo u kanalu, i karta, točno ima dalekovod jedan koji ide iznad toga, i to je ucrtano”, rekao je. Istaknuo je da taj tip helikoptera ima "flight data recorder", uređaj koji bilježi sve parametre letenja.

"Ako ju istražitelji pronađu, sigurno će je uzeti kao jednu od relevantnih stvari za analizu", istaknuo je Pušnik.

  • +7
Mjesto pada mađarskog vojnog helikoptera Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Jaramaz/PIXSELL