POPRAVAK ŠTETE

Kako se spasiti kada vam majstori fušaju?

23.08.2015 u 16:32

Bionic
Reading

Pitali smo stručnjake kako se zaštititi od nekompetentnih majstora koji vam tijekom adaptacije prostora ne naprave sve prema dogovoru ili čak nanesu štetu, kome se možete obratiti za pomoć i kako na vrijeme možete prepoznati fušere

'U sjećanju su mi ostali novoizgrađeni stanovi u koje su se uselili stanari, da bi se nakon kratkog vremena pojavila velika vlaga, parketi su pocrnili, a na zidovima su se pojavili plijesan i gljivice, mjestimično je i otpala žbuka. Iz fasade je curila voda kada bi je pritisnuli prstom, a na površinu je izbijala salitra. To je jedna od najlošije izvedenih zgrada koje sam vidjela’, opisuje Gordana Derković, sudska vještakinja.

Ukoliko vam se tijekom adaptacije stambenog ili poslovnog prostora dogodi da vam majstori nanesu štetu ili nešto ne naprave po dogovoru, morate zaustaviti radove.

'Potrebno je upozoriti izvođača na ugovor i obavezu da će izvoditi radove prema pravilima struke, a nastalu štetu ukloniti o svom trošku na način na koji odredi nadzorni inženjer. Sve primjedbe nadzorni inženjer upisuje u građevinski dnevnik. Također upisuje prijedlog popravka štete ili loše izvedenih radova. Zato je važno da u ugovoru svakako budu stavke o nekvalitetno izvedenim radovima, nastaloj šteti, nepoštivanju pravila struke i izvođenju radova nekvalitetnim materijalima’, kaže Derković.

Zatražite stručnu pomoć

U takvoj situaciji možete potražiti pomoć sudskog vještaka ili u Društvu za zaštitu potrošača.

'Ako se radilo bez ugovora, tu se teško može bilo što napraviti. Ako se radilo s ugovorom, a bez nadzora, treba zaustaviti radove i tražiti od suda osiguranje dokaza. Do izlaska suda sa sudskim vještakom ne smiju se nastaviti radovi. Ponekad, ali rijetko, izvođači pristaju popraviti štetu i bez suda kad sudski vještak na poziv investitora utvrdi nepravilnosti', objašnjava sudska vještakinja.

'Udruge potrošača pomažu savjetom, pa se tako potrošač može obratiti tržnim inspektorima i sudovima časti HGK ili HOK te redovitom sudu ako nema dogovora. Udruge potrošača daju besplatne savjete potrošačima', napominju iz Udruge za zaštitu potrošača.

Loših iskustava uvijek ima

Sudska vještakinja pamti nekoliko loših iskustava tijekom svog rada.

'Sjećam se preuređenja jednog stana u suterenu zgrade koja je izgrađena oko 1920. U tim zgradama međukatne konstrukcije su od drvenih greda, a pregradni zidovi su ujedno nosivi zidovi. Međutim, majstor je kucnuo u nekoliko zidova, zaključio da ništa nije nosivo, porušio sve, izveo nove zidove od knaufa i skupo prodao preuređeni stan. Radi se o stanu iznad kojeg su još tri kata', prisjeća se Derković.

Nestručnost je teško otkriti

Nekompetentnost majstora koje želite angažirati prilikom gradnje ili adaptacije teško je detektirati, ali ipak je nekoliko detalja na koje biste trebali pripaziti prilikom njihova angažiranja.

'Čuvajte se majstora koji neće potpisati ugovor, odgovaraju vas od nadzornog inženjera i općenito su vrlo slatkorječivi i sve znaju. Dobro je zatražiti reference', napominje Derković.

'Postoje pokazatelji koji mogu dati sigurnost investitoru, a to su: izvođači radova imaju prijavljen obrt ili poduzeće, odgovarajući broj prijavljenih radnika i odgovarajući alat za traženi posao. Ukoliko su u mogućnosti, trebaju pokazati investitoru nekoliko referentnih objekata ili uspješno izvedenih radova, dati transparentne ponude, s jasno definiranim cijenama i količinama te s iskazanim PDV-om. Osim toga, u ponudi se trebaju definirati rokovi izvođenja te da se naručitelja usluge unaprijed obavijesti ukoliko postoji mogućnost odgode radova’, zaključuje Zoran Smoljanović, sudski vještak.