OŠTEĆEN TANK S GORIVOM

Izbjegnuta ekološka katastrofa na Marku Polu

  • Autor: Večernji.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 29.10.2009 20:21
  • Objavljeno 29.10.2009 u 19:50
Trajekt Marko Polo (3)

Trajekt Marko Polo (3)

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Marija Mihic

Za odsukivanja trajekta Marko Polo s otočića Sit zamalo se nije dogodila ekološka katastrofa. U utorak je pri izvlačenju broda oštećen tank s gorivom te je postojala opasnost da najmanje pet tona nafte iscuri u more!

Pravodobnom intervencijom nije iscurila ni kap. Odmah nakon što je uočeno oštećenje tanka, ograđen je prostor, a sanacija rupe povjerena je roniocima splitske tvrtke Dubina, ovlaštene za podmorske intervencije, koja je nedavno iz Ohridskog jezera izvukla potonuli trajekt Ilinden. Nakon što je trajekt Marko Polo, koji se u subotu nasukao na otočić Sit, proteklih dana pomaknut oko metar i pol danas je počelo ispumpavanje goriva iz skladišnih tankova, a odsukavanje se očekuje za pet dana, priopćila je Uprava riječke Jadrolinije.

Riječ je o ukupno 330 tona goriva koje će preuzeti brod Đeletovci.

Iako su u Jadroliniji očekivali da će danas nakon pretovara goriva, početi s prebacivanjem vozila s nasukanog Marka Pola na trajekt Prizna, to se ipak neće dogoditi. Iz Jadranskog pomorskog servisa koji je Jadrolinija angažirala za akciju odsukavanja odlučili su da se to iz sigurnosnih razloga odgodi.

Iz Uprave Jadrolinije poručuju kako su stručnjaci nakon pregleda trupa broda utvrdili kako nije sigurno da će se rampa trajekta nakon što se spusti ponovo moći čvrsto zatvoriti da voda ne bi prodrla u brod. Stoga će vozila, koja su neoštećena, biti iskrcana i vraćena vlasnicima kad se ispune svi sigurnosni uvjeti. Time se žele izbjeći daljnje štete, a moguće je da automobili bude iskrcani i tek nakon što brod bude odsukan, kažu u Upravi Jadrolinije.

Potvrđeno je također da je Jadranski pomorski servis pozvao kao konzultante stručnjake renomirane kompanije Smit Salvage iz Roterdama uz čiju pomoć će se napraviti detaljan plan odsukivanja. Predviđa se da će to biti obavljeno za pet dana. Tri dana bit će potrebno za pripremu tehničkog rješenja podizanja pramčanog dijela broda, a sam postupak odsukivanja trajao bi dva dana.

Od mogućeg miniranja, koje se spominjalo ovih dana, potpuno se odustalo kao i od dodatnih radova koji bi na bilo koji način mogli devastirati ili onečistili okoliš, zaključili su u upravi riječke Jadrolinije.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi