ima se, troši se

Hrvatska među 10 najbrže rastućih stranih tržišta za njemački turizam

24.05.2017 u 19:34

Bionic
Reading

Hrvatski turisti su se s lanjskim porastom noćenja u Njemačkoj od 14,6 posto, svrstali među deset najbrže rastućih stranih tržišta u toj zemlji, u koju ih najviše, 42 posto, putuje zbog godišnjih odmora, prosječno trošeći 66 eura dnevno, podaci su Njemačke turističke organizacije (GNBT) izneseni na njenoj godišnjoj konferenciji za medije u srijedu u Zagrebu

Napominjući da hrvatski građani-turisti u Njemačkoj prosječno ostvaruju četiri noćenja, predstavnica regionalnog beogradskog ureda GNBT-a za Hrvatsku, BiH, Bugarsku, Crnu Goru, Rumunjsku i Srbiju Tijana Đuričić naglasila je da od svih tih zemlja hrvatski turisti bilježe najveće poraste noćenja u Njemačkoj odnosno da je porast od 14,6 posto ostvaren sa 42 tisuće lanjskih noćenja.

Malo iznad 10 posto porasta noćenja imali su još Rumunji, dok su ostali ispod 10 posto.

'Ono što u podacima veseli je da hrvatski turisti ne putuju više u Njemačku najčešće zbog posjete rodbini, njih 27 posto s takvim motivom su na trećem mjestu, dok su na prvom godišnji odmori sa 42 posto, a na drugom njih 31 posto koji putuju zbog posla. Najčešći putnici iz Hrvatske, njih 51 posto je u dobi od 35 do 54 godine, potom mladi od 15 do 34 godine, a još uvijek ih najviše, ili 61 posto, putuje automobilom te znatno manje avionom, autobusima i vlakom', kazala je Đuričić.

Naglasila je i da su Hrvati prvi u regiji po online rezervacijama te da najviše putuju u Bavarsku, potom pokrajine Baden-Wuettemberg i Hesse.

Vjeruje da će ih ove godine biti i više nego lani te da će im pažnju privući i posebni programi oko 500 godina reformacije, što GNBT ove godine promovira kao glavnu temu svih svojih aktivnosti obilježavanja djela i lika Martina Luthera.

Uz to, imaju i dodatnu kampanju #GermanySimplyInspiring (jednostavno inspirativni) kojom do kraja ove godine promoviraju svojih 16 pokrajina, kako bi dodatno motivirali turiste za odmore u Njemačkoj s raznolikošću ponude, ljudima i doživljajima.

Za iduću godinu najavila je da će glavna tema u promociji biti "Kulinarska Njemačka", u sklopu koje će promovirati autentične kulinarske tradicije, ali i 'lifestyle' elemente kulinarstva te vino i pivo, s obzirom na rastuće gastro trendove u svjetskom, ali i njemačkom turizmu, koji je lani godine, sedmu godinu za redom, zabilježio rekorde stranih noćenja.

'U 2016. smo prvi put zabilježili više od 80 milijuna noćenja stranih turista, što je bilo i oko 1,1 milijun više nego u 2015. S oko 54 milijuna putovanja Europljana koji su je posjetili i pritom potrošili 31,4 milijarde eura zauzela je i drugo mjesto među najpopularnijim odredištima Europljana, odmah iza prve Španjolske sa 62,5 milijuna tih putovanja, i ispred treće Francuske u kojoj je bilo nešto malo manje od 38 milijuna putovanja Europljana. Porastima se nadamo iz svijeta i ove godine te ih skromno procjenjujemo na oko 2 posto u odnosu na lani', kazala je Đuričić.

Na konferenciji GNBT-a sudjelovao je i glasnogovornik njemačkog veleposlanstva u Hrvatskoj Bruno Boban istaknuvši da je Njemačka zemlja koja čuva i promovira važnost raznolikosti te odličan primjer kako se sa zemljama s kojima je nekada u povijesti bila neprijatelj sada može biti prijatelj i surađivati na brojnim projektima i u međunarodnim institucijama.