PEGLANJE IMIDŽA

Holding na reklamu potrošio više od Janafa i Plinacroa zajedno

10.04.2013 u 09:00

Bionic
Reading

Janaf je u 2012. na oglašavanje potrošio 736.315,85 kuna, Plinacro 340.000, a Zagrebački holding puna dva milijuna kuna, ali prilikom prozivke prije mjesec dana premijer Zoran Milanović nije spomenuo gradsku megatvrtku iz jednostavnog razloga jer ona nije državna, ali i zbog toga što njom upravlja SDP-ov čovjek - Ivo Čović

Polovicom prošloga mjeseca, u jeku sukoba između SDP-a i HNS-a, premijer Zoran Milanović poručio je direktorima državnih tvrtki, koje su monopolisti na tržištu, da će ih najuriti ako se nastave reklamirati u medijima.

Iako nije kazao na koga misli, bilo je jasno da Milanović cilja na čelne ljude tvrtki koje vodi HNS-ov kadar. Na udaru su se tako našli Dragan Kovačević iz Janafa i tadašnji direktor Plinacroa Mladen Antunović.

Prozvao je Milanović čelne ljude državnih tvrtki da na taj način kupuju medijsku naklonost, i to u vrijeme kada bi se trebalo štedjeti.

Prašina se slegla, HNS i SDP su zakopali ratne sjekire, Janaf je podastro podatak da je u 2012. na oglašavanje potrošio 736.315,85 kuna, iz Plinacroa je poručeno da su u toj godini potrošili 340.000, dok su u prvom kvartalu 2013. godine u marketing investirali 88 tisuća kuna.

Premda je premijer tada prozvao državne tvrtke, nema sumnje da bi se štednja trebala odnositi i na lokalne monopoliste, mahom pružatelje komunalnih usluga, u koje su postavljeni direktori po političkim linijama.

No da tome baš i nije tako, svjedoči i primjer Zagrebačkog holdinga (ZGH) kojim upravlja čovjek od Milanovićeva povjerenja, SDP-ov kadar, Ivo Čović.

Premda posluje s gubicima, ZGH je u 2012. godini na marketing potrošio dva milijuna kuna.

Od toga, doznajemo od Darija Matečića, direktora službe za marketing i prodaju ZGH, 1,3 milijuna kuna otpada na promidžbene aktivnosti Zagrebačkog velesajma (ZV).
A ZV je, uz ZET i Sportske objekte, najveći gubitaš koji posluje s sklopu gradske megatvrtke i kojega očito ni reklamiranje više ne može spasiti od daljnjeg propadanja.

Kao razloge za oglašavanje u medijima u ZGH navode potrebu da privuku što više ljudi na priredbe ZV-a i tržnice, ali i potrebu za davanje poslovnih prostora u najam podružnica koje njima raspolažu kao što su Sportski objekti, ZV ili Robni terminali.

Zanimljivo je da je direkcija ZGH, koja je pod direktnom Čovićevom ingerencijom, a koju gradonačelnik Milan Bandić često proziva zbog prekomjernog zapošljavanja, u 2012. godini investirala u oglašavanje na Radiju 101 i Nezavisnoj televiziji 136.000 kuna.

U ZGH napominju da su za te novce dobili tjednu polusatnu emisiju Moj Zagreb koja je išla šest mjeseci, ali i izradu spotova.

U 2013. godini Direkcija je odlučila uložiti u tromjesečne ugovore sa svim lokalnim televizijama i Radijom 101. Tako su za ukupno 125 tisuća kuna s PDV-om dobili sponzorirane emisije na Z1 (Zoom ZGH), OTV (Svakodnevnica), NET TV (Moj Zagreb) i Radio 101 (Parlament show).

Kao razloge za ulazak u sponzorirane emisije u ZGH kažu kako često kroz medije ne mogu građanima ponuditi kvalitetnu informaciju te da je cilj ugovora 'redovito i sustavno izvješćivanje građana o aktivnostima, projektima i novostima, odnosno promicanje javnosti rada Zagrebačkog holdinga'.