DVOSTRUKA LINIJA UPRAVLJANJA

HAC-om upravlja Kalmeta, ne predsjednik Uprave?

božidar kalmeta

božidar kalmeta

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX /

Glavnu riječ u Hrvatskim autocestama navodno ne vodi predsjednik Uprave poduzeća, nego ministar Božidar Kalmeta. Preko dva člana Uprave HAC-a on je stvorio paralelnu liniju upravljanja tvrtkom

Hrvatskim autocestama najprije je upravljao preko članova uprave Josipa Sapunara i Milivoja Mikulića, a kasnije preko Josipa Sapunara i Željka Krapljana. Ove tvrdnje proizlaze iz dokumenta što ga je u lipnju 2007. godine potpisao i nadzornom odboru poduzeća uputio bivši predsjednik uprave HAC-a Mario Crnjak, tražeći vlastito razrješenje s dužnosti.

Crnjak je ukazao i na druge nezakonitosti u HAC-u te optužio sektorskog direktora Željka Krapljana za opstrukciju rada unutarnje kontrole poduzeća.

'Ne podržavam imenovanja suprotna pravilniku HAC-a, koja je gospodin Josip Sapunar proveo uz pomoć nadzornog odbora za Željka Krapljana, i za to tražim odgovornost predlagatelja. Nisam spreman podržati ni ostale naloge preko posrednika. Posljednji sastanak s ministrom Kalmetom imao sam u prosincu 2005. godine, dok je u prvoj polovici 2006. godine Milivoja Mikulića kao člana uprave ministar pozvao na tridesetak, a Josip Sapunar na petnaestak sastanaka, bez ikakvih povratnih informacija prema meni o čemu se radilo', stoji u Crnjakovom dopisu nadzornom odboru. U nastavku Crnjak pojašnjava i što zapravo znači tih 45 sastanka s ministrom Kalmetom obavljenih bez predsjednika uprave HAC-a.

'Ovaj podatak puno toga pokazuje: od elementarnog nepoštivanja hijerarhije s više razine ka nižoj do rada iza leđa predsjedniku uprave, odnosno paralelnog vođenja tvrtke. (...) Već tri godine me se na sve načine opstruira, omalovažava, podcjenjuje, a što je najgore i protuzakonito – iz drugog plana s više razine upravlja se HAC-om, najprije preko Mikulića i Sapunara, a danas preko Sapunara i Krapljana', zaključuje u nastavku. Iz navedenog je razvidno da Crnjak smatra da poduzećem, mimo njega, upravlja upravo ministar Kalmeta.

Bivši predsjednik uprave naposljetku navodi da je sve to 'trpio u cilju realizacije programa Vlade i održavanja rokova izgradnje autocesta' te nadzornom odboru izjavljuje: 'Više nisam spreman, niti je to operativno moguće, surađivati sa Sapunarom te vam predlažem da Vladi i premijeru predložite moje razrješenje s funkcije predsjednika uprave HAC-a'.

Predsjednik Nadzornog odbora HAC-a Zdravko Livaković zahtjev predsjednika uprave za razrješenjem nikad nije stavio na dnevni red sjednice te članovi nadzornog odbora o njemu nisu raspravljali, iako su svi bili upućeni u sadržaj citiranog dopisa. Hrvatskim autocestama Crnjak je upravljao još godinu dana od upućivanja ovog dopisa Nadzornom odboru, da bi potom odstupio s dužnosti, navodeći kao razlog zdravstvene tegobe.

Član Uprave Mikulić, kojeg je Crnjak označio kao jednu od dvije poluge paralelne vlasti, kasnije je, pak, imenovan za Kalmetinog pomoćnika, da bi s te pozicije bio delegiran na mjesto državnog tajnika pri Ministarstvu regionalnog razvoja. Josip Sapunar i Željko Krapljan još uvijek ordiniraju u HAC-u, prvi kao član uprave zadužen za financije, a drugi kao sektorski zamjenik direktora.

Nakon niza objavljenih afera i izraženih sumnji u korupciju u Hrvatskom autocestama premijerka, Jadranka Kosor ministra Kalmetu ovlastila je da 'istraži eventualne malverzacije'. On je potom zatražio izvještaj unutarnje kontrole i nadzornog odbora HAC-a. 'Bit će smijenjen svatko kome se dokaže krivnja', ustvrdio je Kalmeta.

U svjetlu gore navedenog dokumenta, međutim, teško je povjerovati da nadležni ministar može ostati nepristran pri istrazi, tim više što bi najprije morao istražiti svoj vlastiti rad, piše Novi list.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi