PATAFTA I PROKOP TOMIĆ

'Habuš i HNS odgovorni za varaždinsko smeće'

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 08.06.2012 16:58
  • Objavljeno 08.06.2012 u 16:34
Davor Patafta i Jasmina Prokop Tomić

Davor Patafta i Jasmina Prokop Tomić

Izvor: Pixsell / Autor: Jurica Galoic/PIXSELL

Predstavnici tvrtke T7 Vis izjavili su na današnjoj konferenciji za novinare u Zagrebu da T7 Vis prema ugovoru s Gradom Varaždinom mora riješiti problem s baliranim otpadom u Varaždinu, ali da ga u tome opstruiraju gradonačelnik Goran Habuš i Hrvatska narodna stranka (HNS), riskirajući time visoke troškove i ekološki incident

Članica Uprave T7 Visa Jasmina Prokop Tomić podsjeća kako T7 Vis s Gradom Varaždinom ima ugovor o obradi i zbrinjavanju otpada u novom pogonu. Taj otpad je baliran, oko 400 metara od novog pogona za obradu u koji je T7 Vis uložio 180 milijuna kuna i otvorio ga jesenas, ali gradonačelnik Habuš ignorira ugovorne obveze vodeći grad u bankrot, jer plaća kaznu od 200 tisuća kuna dnevno zbog nepropisnog odlaganja otpada, što je utvrdilo Ministarstvo zaštite okoliša i prirode, tvrdi Prokop Tomić.

Kaže da je T7 Vis Gradu ponudio nekoliko rješenja, smanjujući cijenu do granica rentabilnosti, ali da je grad sve to odbio.

Prema njezinim riječima, postoje 'osnovane sumnje' da u opstrukciji izvršenja ugovora sudjeluje i prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić, koji koči projekt zbog svojih interesa i osvete.

Na pitanje koja je konkretno Čačićeva uloga, vlasnik T7 Visa Davor Patafta je rekao da okolnosti ukazuju na njegovu umiješanost, jer da hoće, može riješiti problem u skladu s načelom 'vertikale vlasti' koje zastupa.

Patafta tvrdi da su on i njegov otac telefonski razgovarali s Čačićem te kako Čačić smatra da hitno treba postići kompromis.

Motiv cijelog slučaja Patafta vidi u političkom obračunu sadašnjeg s bivšim varaždinskim gradonačelnikom Ivanom Čehokom to jest u činjenici da Goran Habuš i HNS dobar dio obračuna s Čehokom temelje na aranžmanu Grada i T7 Visa koji drže problematičnim.


Na pitanje kako komentira tvrdnje Grada da je cijena obrade otpada u T7 Visu previsoka, Patafta kaže da je u ugovoru utvrđena cijena od jedne kune po kilogramu za trajno zbrinjavanje te da je spreman na to da opravdanost cijene utvrdi sud.

Upitan je li točno da ga USKOK tereti za udruživanje radi postizanja protupravne imovinske koristi u vezi s kupnjom zemljišta za gradnju pogona za obradu otpada, odgovorio je da zbog odredbi Zakona o kaznenom postupku premda bi htio, o tome ne smije govoriti detaljnije, ali da je zagrebački Županijski sud vratio optužnicu USKOK-u.

Bilo kako bilo, kaže Patafta, T7 Vis je ispunio ugovornu obvezu i pogon je krajem listopada prošle godine bio gotov, ali Grad ne ispunjava ugovornu obvezu i ne isporučuje otpad. U međuvremenu su, kako tvrdi, građani Varaždina platili 60 milijuna kuna gradskom komunalnom poduzeću Varkom za baliranje smeća, a troškovi sanacije zemljišta na kojem se nalazi 100 tisuća tona baliranog otpada, stajat će dodatnih 30 do 40 milijuna kuna.

U današnjem priopćenju Grada Varaždina navodi se pak kako problem varaždinskog smeća odnosno zbrinjavanja bala traje više od šest godina. Tvrdi se da je od 2007. do 2011. godine, kad HNS nije bio na vlasti, Inspekcija zaštite okoliša obavila tri kontrolna nadzora deponija u Brezju i donijela rješenja o uklanjanju baliranog otpada, no bivša gradska vlast na njih nije reagirala. Dodaje se da Grad Varaždin i njegovo vodstvo neće dopustiti da se zaustavi baliranje otpada tako dugo dok se ne pronađe primjereno rješenje.

Ujedno se napominje da je Grad, svjestan veličine i značaja investicije koja je realizirana, i dalje otvoren za pregovore s T7 Visom, ali po uvjetima koji podrazumijeva prihvatljivu i tržišno realnu cijenu kao i sklapanje ugovora koji će zaštititi interese građana Varaždina, Varkoma i proračun Grada Varaždina.

Stari ugovori nalaze se pod istragom USKOK-a jer je procijenjeno da bi konzumiranjem za građane i Grad Varaždin nastala šteta od najmanje 50 milijuna kuna, kaže se u priopćenju.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi