NEUMOLJIVA ZNANOST

Fizika dokazala: I Rusi i Turci lažu o padu zrakoplova!

30.11.2015 u 14:36

Bionic
Reading

Ni ruska ni turska interpretacija rušenja ruskog vojnog zrakoplova nisu točne, objavili su u petak astrofizičari Tom van Doorsslaere i Giovanni Lapenta s belgijskog sveučilišta u Leuvenu

Uz pomoć video zapisa, karata događaja koje su objavili Rusi i Turci, te jednostavne Newtonove mehanike, znanstveni je dvojac na blogu sveučilišta pokazao da je istina morala biti bitno drugačija od verzija obaju država.

Fizičari u svojoj analizi prvo predstavljaju podatke o događaju koje je objavila turska vojska.

Prema njima bombardera Su-24 prošli je utorak srušio turski lovac nakon što je ruski pilot zanemario brojna upozorenja i više puta narušio zračni prostor Turske. Turske vlasti tvrde da je njihova vojska zrakoplov upozorila 10 puta u razdoblju od pet minuta. Budući da je ruski pilot ignorirao sve prijetnje, turski je premijer osobno zapovjedio da se Su-24 obori. Prema turskim podacima oba ruska zrakoplova u turskom su se zračnom prostoru nalazila 17 sekundi.


Nakon turske verzije dvojac s Leuvena predstavlja znanstvene izračune i njihove neoborive zaključke.

Na objavljenom video zapisu jasno se vidi kako zrakoplov nakon pogotka odmah počinje padati prema zemlji. Od trenutka pogotka do trenutka udara u tlo prošlo je oko 30 sekundi. Budući da vertikalno kretanje ovisi isključivo o gravitaciji pri čemu vrijedi da je ubrzanje g=9,81 m/s^2, a prijeđeni put z=gt^2/2, možemo izračunati da se zrakoplov kretao na visini od najmanje 4.500 metara. To je u skladu s turskim tvrdnjama prema kojima su ruski zrakoplovi letjeli na oko 5.800 metara, pišu fizičari.

Nadalje na karti turskih dužnosnika može se vidjeti da je ruski zrakoplov pao osam kilometara od mjesta na kojem je pogođen. Tih osam kilometara preletio je od trenutka pogotka do trenutka udara, dakle u 30-ak sekundi. Jednostavnim dijeljenjem osam kilometara sa 30 sekundi, što je 0,0083 sata, dolazimo do toga da je početna brzina zrakoplova bila oko 980 km/h, što je realno za let aviona na tim visinama. U ovom dijelu turska interpretacija još uvijek nije problematična.

Turska obmana

No fizičari potom analiziraju udaljenost od dva kilometra koju su prema turskim kartama ruski zrakoplovi prošli u turskom zračnom prostoru. Pri brzini od 980 km/h tijelo bi tu udaljenost prešlo u sedam sekundi, a ne u 17 kako tvrde turska izviješća. Kada bi turska verzija bila točna, zrakoplovi bi letjeli vrlo skromnim brzinama od oko 420 km/h. Video pokazuje da to jednostavno nije moguće ako je mjesto pada točno. To je dakle rezultat: 1 za fiziku, a 0 za Tursku.

Pođimo dalje kroz analizu s belgijskim fizičarima. Tursko zrakoplovstvo tvrdi da je ruske pilote upozorilo deset puta u pet minuta. U pet minuta, što je oko 0,083 sata, zrakoplov koji putuje brzinom od 980 km/h prešao bi udaljenost od 80 km. Na temelju ovog rezultata fizičari iznose sljedeći zaključak: 'Kako je tursko zrakoplovstvo moglo predvidjeti da će ruski avioni ući u turski zračni prostor? Vojni zrakoplovi vrlo su pokretljivi tako da su ih teoretski ruski piloti mogli u zadnji čas okrenuti i izbjeći turski zračni prostor. U trenutku kada su upozorenja ruskim pilotima prvi put izdana, bila su tek obična nagađanja.'

Iz svega navedenog također je lako zaključiti da turski kontrolori leta nikako nisu mogli izdati sva navedena upozorenja ruskim pilotima za vrijeme dok su bili nad turskim teritorijem; osim ako nemaju neku nevjerojatnu sposobnost koja bi im omogućila da izrecitiraju deset upozorenja u sedam sekundi. To bi bilo mnogo brže od svih onih ubrzanih recitacija kakve imamo prilike čuti na kraju reklama za lijekove: 'Za obavijesti o indikacijama, mjerama opreza i nuspojavama...'. Dakle, fizika 2, a Turska 0.

Ruska obmana

Naravno, u ovakvim slučajevima teško je vjerovati da bilo koja od uključenih strana predstavlja istinu, samo istinu i ništa drugo nego istinu. To je ipak geopolitika. Fizičari stoga u svojem blogu nastavljaju analizu s ruskom verzijom događaja.


Prema ruskoj karti zrakoplov je nakon pogotka zaokrenuo za devedeset stupnjeva u smjeru leta rakete, što je nemoguće (pogledajte kartu gore). Naime, Newtonovi zakoni kažu da bi se tako nešto moglo dogoditi samo kada bi moment rakete (umnožak njezine mase i brzine) bio toliko mnogo veći od momenta aviona da bi ovaj potonji bio zanemariv. U tom slučaju raketa bi trebala imati golemu masu i brzinu da, poput metka ispaljenog u komarca, jednostavno pomete avion s njegove putanje i odnese ga u pravcu svojeg kretanja.

'Promjena putanje za 90 stupnjeva mogla bi se postići samo s objektom koji bi bio mnogo teži ili brži od aviona', pišu fizičari. Iz toga možemo zaključiti da avioni nisu aktivno pokušavali izbjeći turski teritorij kako to tvrdi ruska strana', ističu Van Doorsslaere i Lapenta.

Ukupan rezultat: fizika 3, a Rusija i Turska zajedno 0.