OPASNE IGRAČKE

Dječji pištolji zapravo su - oružje

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 10.03.2009 21:09
  • Objavljeno 10.03.2009 u 21:09
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Dječji pištolj s kapsulama-mecima, igračka iz EU-a, na ambalaži je imala oznaku da nije za djecu do tri godine. Na drugom dijelu ambalaže pisalo je da nije za djecu mlađu od pet godina, ispod stiropora pak da nije za djecu ispod sedam godina, a posljednje upozorenje koje su u nevjerici 'iskopali' stručnjaci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, gdje je igračka stigla na analizu, glasilo je na krajnju dobnu granicu kad je o igračkama riječ – nije za mlađe od 14 godina!

'To je značilo da uopće nije riječ o igrački, štoviše, taj bi se pištolj prije mogao smatrati oružjem! Naime, kapsule su bile promjera 0,49 centimetara, a za one promjera 0,5 centimetara vrijedi Zakon o oružju. Taj jedan milimetar nikog neće spasiti, ali smo bili nemoćni i nismo mogli predmet proglasiti oružjem', ispričala je za Večernji list apsurd iz svoje dugogodišnje prakse mr. Vjera Haberle, voditeljica Odjela za kontrolu predmeta opće uporabe u HZJZ-u.

Ona i niz drugih stručnjaka iz Hrvatske i Njemačke sudjelovali su u ponedjeljak na međunarodnoj konferenciji Sigurnost proizvoda je ključ za sigurnu budućnost naše djece, koju je u povodu Svjetskog dana prava potrošača (15. ožujka), a u sklopu twinning projekta o zaštiti potrošača, organizirala Zaklada Friedrich Ebert. Naglasak je bio na zaštiti djece i opasnostima koje se kriju u igračkama i predmetima koji djecu okružuju.

Lani je u Belgiji radijator koji se odvojio sa zida u kupaonici pao na dijete i usmrtio ga. Belgijski proizvođač radijatora poslao je na sva tržišta gdje se prodaju obavijest i naputke da se na svim prodanim radijatorima promijene nosači, a takvu je obavijest dobila i RH i pravodobno se reagiralo da se belgijski nesretni slučaj ne bi ponovio, kazala je Đema Bartulović, voditeljica Odjela zaštite potrošača pri Ministarstvu gospodarstva.

 

 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi