DUPLI PAS S PARKINGOM

Baldasar kupuje Hvidru, protivnici poludjeli: Sramota!

16.03.2016 u 16:00

Bionic
Reading

Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar od idućeg tjedna kreće u projekt osnivanja nove gradske tvrtke 'Split parking', u kojoj namjerava objediniti većinu sadašnjih i budućih parkirališta u gradu, kao i pauk službu. Pred Gradsko vijeće dolazi s prijedlogom koji je trenutačno podignuo temperaturu u gradu: namjerava potrošiti pet milijuna kuna za kupnju tvrtke 'Hvidra d.o.o.', sadašnjeg koncesionara nad paukom i dijelom splitskih parkirališta

Iz Baldasarovog službenog prijedloga može se iščitati da će Grad Split vlasništvo nad ovom tvrtkom platiti u pet godišnjih rata, s time da će odmah uplatiti trećinu dogovorene cijene, a zajedno s njom preuzet će čak 121 trenutno zaposlenog radnika. Paralelno, splitski gradonačelnik planira i izdvajanje segmenta parkirališta iz gradske tvrtke 'Promet', kojeg bi zajedno sa stotinjak radnika također utopio u novoj velikoj tvrtki - čime bi javni prijevoznik, ionako opterećen s preko 90 milijuna kuna gubitaka, ostao bez dodatnih prihoda od dvadesetak milijuna godišnje.

Iz HDZ-a poručuju da su  materijali za Gradsko vijeće stigli tek danas i da ih nisu stigli proučiti. Šef splitskog HDZ-a Petar Škorić kaže da će predložiti da na ovoj sjednici Gradskog vijeća rasprave ovaj prijedlog. 'Želimo dobiti odgovore na sve nedoumice i nejasnoće, pa bi bilo bolje da samo odlučivanje ostavimo za slijedeću sjednicu Gradskog vijeća, odnosno da ovo bude jedna vrsta prvog čitanja'. 

Početkom godine splitska gradska uprava najavila je gradnju triju montažnih parkirališta u debelo prezagušenih četvrtima, ali i početak naplate parkiranja praktički na cijelom području grada - čime bi se, kako vjeruju, namaknulo dovoljno novca za konačno rješavanje najvećeg spitskog problema. Na području grada, naime, po konzervativnim procjenama nedostaje parem 10 do 15 tisuća mjesta za parkiranje.

Kupnja 'Hvidre' već na prvi pogled doima se vrlo problematičnom jer se radi o tvrtki koja gotovo da i nema imovinu, osim nekoliko pauk vozila kupljenih na leasing. Jedina stvarna vrijednost jest koncesija nad dijelom gradskih garaža i parkirališta, koju je upravo Baldasar produljio prije nekoliko mjesweci, sve do sredine 2019. godine. Osim toga, čak pet njenih garaža - koje ostvaruju 54 posto prihoda - u vlasništvu su države i Hvidra nema ugovor za njihovo korištenje, osim navodne 'usmene dozvole'.

'Gradonačelnik je produljio ugovor za garaže, parkirna mjesta i pauk službu iako je znao da će ići na kupovinu Hvidre d.o.o., pa je time doveo Grad u nepovoljni položaj. Sramota!', tvrdi gradski vijećnik stranke Pametno Jakov Prkić.

'Grad mora imati poduzeće koje će upravljati parkirnim mjestima i pauk službom, ali to moraju biti sva mjesta bez izuzetka. Možemo preuzeti tvrtku Hvidra, ali za simboličan iznos i ne sa svim zaposlenicima, jer je očito da ih ima previše', dodao je Prkić.

Dodatni apsurd u cijeloj priči jest da je upravo Hvidra d.o.o. prije nešto više od dvije godine prošla kroz proces predstečajne nagodbe u sklopu koje joj je oprošteno 3,5 milijuna kuna duga prema Gradu Splitu i 3,4 milijuna prema Ministarstvu financija. Elementarna logika nameće pitanje zašto se Baldasar nije odlučio preuzeti u tvrtku kroz taj proces, već joj je naknadno dodijelio nove koncesije koje potom želi otkupiti natrag za pet milijuna kuna. Treba napomenuti da je Grad Split već prije financijski spašavao ovu tvrtku kada je ušla u gubitke u poslu s toplanama, na koje također ima koncesiju, budući da su građani odbijali platiti visoke račune. Same toplane danas ne rade.

Bivši splitski gradonačelnik Željko Kerum već je najavio da njegovi vijećnici neće podržati kupnju braniteljske tvrtke 'jer je to nepotrebno, nema veze s ničim i samo je dodatni trošak Gradu'. Predsjednik splitske Hvidre Mario Tomasović, dakako, podržava Baldasara jer drži da će kupnjom tvrtke u njihovom vlasništvu 'nastati dobra poslovna cjelina, snažna tvrtka koja će biti generator investiranja'. Tomasović optužuje kritičare ovog poteza da 'gledaju usko stranačke interese i u svojoj sljepoći i ograničenosti ne vide interes za grad'. No, na pitanje što u stvari Baldasar plaća s pet milijuna kuna, odgovara da Grad Split kupuje 'brend i know-how'.

Kako je Hvidra neprofitna udruga, objavili su da novac od prodaje svoje tvrtke namjeravaju koristiti za zakladu u osnivanju kojom će se stipendirati djeca stradalnika i pomagati branitelji, njihova djeca i ostali kojima treba pomoć za liječenje. Splitski HDZ zasad se nije izjasnio o ideji gradonačelnika, a bit će zanimljivo vidjeti i kako će se postaviti njegov SDP, koji mu je nedavno blokirao pokušaj povećanja stope gradskog prireza.