INTERVJU: ANA PAUZAR, HT

Za Hack It! želimo ideje koje će nas oboriti s nogu

03.10.2016 u 16:51

Bionic
Reading

Želimo da s timovima koji će sudjelovati na hackathonu dođemo do što većeg broja genijalnih, ali i realnih ideja koje će se uvući u naše živote poput dugmeta Like, kaže voditeljica HT-ova hackathona Hack It!

U tijeku su prijave za Hack It!, prvi hackathonHrvatskog Telekoma kojim se traže ideje i rješenja za komunikaciju budućnosti. Više o natjecanju rekla nam je Ana Pauzar, koja vodi taj projekt u HT-u.

Mogu li se prijavljivati timovi samo iz Hrvatske ili i šire?

Hack it! je otvoren za sve punoljetne natjecatelje, nije uvjet da su hrvatski državljani te ovim putem još jednom pozivamo sve zainteresirane da se prijave.

Komunikacijski smo se više vezali lokalno zbog postojećih aktivnosti u sklopu HT STEM Huba kojim stipendiramo najbolje studente FER-a i zbog suradnje s fakultetima s tog područja, no i zbog činjenice da bi nas kao organizatore posebno veselilo da neko genijalno rješenje za komunikaciju budućnosti koje bi se primjenjivalo u cijelom Deutsche Telekomu, bude upravo iz Hrvatske.


Koji će biti glavni kriteriji pri odabiru timova koji će sudjelovati u hackathonu? Što se od njih očekuje?

Pri odabiru i definiranju timova bit ćemo usmjereni na balans znanja i vještina iz područja programiranja i tehnike, dizajna i marketing/biznisa, a ako timovi već imaju iskustva s komunikacijskim tehnologijama, tim bolje. Znanje u timu mora biti raznoliko, jer na hackathonu očekujemo cjelovita rješenja.

Želimo vidjeti kako timovi zamišljaju komunikaciju 10 godina od danas. Hoćemo li komunicirati slikama koje nestaju, emotikonima, gifovima ili ćemo se oslanjati na AI i chatbotove, hoće li to biti u virtualnoj ili proširenoj stvarnosti ili nešto skroz drugačije.

Želimo da s timovima koji će sudjelovati na hackathonu dođemo do što većeg broja genijalnih, ali i realnih ideja. Bilo da su one genijalne u svojem vizionarstvu ili jednostavnosti logike, da se svi čudimo kako se toga već ranije nismo sjetili.

Traže li se više hardverska, softverska ili cjelovita rješenja? Kakvim se projektima nadate?

Nadam se rješenjima koja će nas oboriti s nogu. :) Sva rješenja su dobrodošla, bila ona hardverska ili softverska, no bitno je da imaju cjelovitu priču i da tim za vrijeme hackathona može napraviti prototip rješenja kako ne bismo ostali samo na konceptu. To ne znači da očekujemo da se na hackathonu izgradi teleporter, već da uistinu rješenja budu kreativna i izvediva.

Primjer jednog takvog relativno jednostavnog i kreativnog rješenja je plod jednog Facebookova hackathona, a riječ je o dugmetu Like.

Like
danas ima kultni status te je dio našeg svakodnevnog govora i izražavanja, a možda se baš na ovom hackathonu kreira rješenje koje će nam donijeti nešto takvo što će ući u naš svakodnevni jezik, poput lajkanja i guglanja.


Koliko prijava očekujete?

Puuuno. :) No više od samih prijava znači nam da dopremo do pravih ljudi kojima je područje komunikacijskih tehnologija izazov i koji imaju već nekih iskustava i ideja vezanih uz to područje.

Želja nam je skupiti ekipe dobrog balansa vještina kako bi dobili kreativne ideje koje će onda u dobroj atmosferi hackathona izrasti u inovativna rješenja koja bi nakon samog događaja zajednički razvili u novi proizvod/uslugu HT-a, a moguće i cijele DT grupe.

Kakva je uloga HT-a u projektu?

Hrvatski Telekom začetnik je hackathonaHack it! U sklopu inicijative da se privuče što veći broj mladih stručnjaka, u HT-u je utemeljen program HT STEM Hub koji funkcionira kao inkubator za poticanje razvoja vještina u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici. Upravo i ovim događajem stvaramo novu aktivnu akademsko-gospodarsku zajednicu mladih STEM stručnjaka.

Ideja je inicijative Hack it! angažirati mlade stručnjake iz područja tehnologije/IT-a, dizajna i marketinga kako bi unijeli svježe ideje u naše usluge, kako u HT, tako i u DT grupi.

Tema komunikacija budućnosti uslijedila je logično nakon što smo dobili ulogu predvodnika i centar kompetitivnosti za DT grupu za Europu, i to u dijelu produkt marketinga za područje Core Communication za rezidencijalni segment.


Kakvu će ulogu imati inkubator/akcelerator hub:raum? Hoće li pobjednički timovi dobiti priliku sudjelovati u njihovu programu WARP Sprints u Krakowu?

Podružnica DT-a hub:raum radi sa startupima i idejama u početnim fazama - cilj im je podržati startupe u pripremanju za lansiranje na tržištu zajedno s HT-om i drugim parterima iz DT grupe.

Kroz inicijative kao što je Hack it! pronalaze se dobri i kreativni timovi, koji mogu isporučiti cjelovito i skalabilno rješenje, a uloga hub:rauma je dalje razvijati ideje do faze za lansiranje na tržište, što uključuje i potencijalno financiranje.

Ako se neki od timova posebno istakne u cjelokupnom dojmu, naravno da postoji mogućnost da ih se pozove na WARP, a samim time postoji šansa da se investira u tim, što katkad zna iznositi i do 300 tisuća eura.

Zašto su kokoš i jaje zaštitni znak?

Kokoš ili jaje je vječno pitanje i da bi se riješilo, trebaju nam mastermindovi, a upravo njih mi i želimo na prvom HT-ovu hackathonu. ;) A i veći dio tima u organizaciji čine žene, što nije česta pojava u organizaciji takvog tipa događanja, pa nam je to svojevrsni hommage. :)))