VRHUNSKI LUKSUZ

Vozili smo Rolls-Royce Dawn, najluksuzniji kabrio na svijetu

27.09.2016 u 12:04

  • +9

Rolls-Royce

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Rolls-Royce

Bionic
Reading

Proizvođač koji de facto nema konkurencije u svijetu automobila održao je event za kupce i medije u Opatiji, odsad je službeno prisutan na našem tržištu

Rolls-Royce je službeno stigao i na hrvatsko tržište. Doduše, ne otvorenjem prodajnog salona što se kod nas neće dogoditi jer smo premalo tržište za takve marke, nego eventom za potencijalne kupce, ali i medije medije. Naravno, Marcus Reil, šef prodaje za Sjevernu, središnju te istočnu Europu nije ništa želio reći o eventu niti ljudima koje je tvrtka zvala da razgledaju te možda nešto trže. Logično, jer tvrtke profila poput Rolls-Roycea žive i od diskrecije. Međutim, kako je Rolls-Royce prošle godine održao sličan event u mjestu Porto Cervo na Sardiniji te kako ova tvrtka ne ide bilo gdje sigurno je kako je ovo ‘big deal’ za automobilsku branšu u Hrvatskoj.

Komunikacija s kupcima
Opatiju su izabrali zbog njene ljepote, ali i daška luksuza kojeg nudi. Ali zašto baš Hrvatsku? Rolls-Royce stalno raste posljednjih desetak godina, a direktorica prodaje u Rolls-Royce Motor Cars Dresdenu je Melita Relić, naše gore list. Povodom predstavljanja je izjavila: “Došlo je vrijeme da se naša kompanija predstavi Hrvatskoj, ovo je ostvarenje sna i velika čast za mene da uvedem luksuzni svijet Rolls-Royce automobila u moju domovinu Hrvatsku. Rastući broj kupaca iz Hrvatske s kojima mogu govoriti našim materinjim jezikom, mogućnost da iskušaju ova najluksuznija vozila na svijetu, svijet dizajna bez premca, uslugu stvorenu samo za njih te posvećenost svakom detalju“. Marcus Reil je dodao kako su Rolls-Royce Motor Cars Dresden odabrali upravo zbog činjenice da je gospođa Relić sposobna komunicirati s kupcima na hrvatskom što cijeli proces naručivanja automobila olakšava, jer u Rolls-Royceu prije svega njeguju individualni pristup.

Nenadmašiva kvaliteta
Teško je uopće opisati doživalj vožnje cijele game Rolls-Roycea po cestama u okolici Opatije i po Kvarneru, a osim limuzinske i toples izvedbe Phantoma i Ghosta na raspolaganju su bili i coupe Wraith te Dawn, najluksuzniji kabriolet na svijetu. Upravo su potonja dva razlog zašto se Rolls-Royce više ne percipira samo kao marka za stare i bogate, već i za nešto mlađe, ali isto tako bogate. To su seksi Rollsevi za novo doba, što pokazuje i podatak da je nakon njihova uvođenja prosječna dob kupaca pala sa 55 na 45 godina, veliki pomak za konzervativnu marku. Kao i svi modeli Rolls-Roycea, Dawn je fantastično izrađen, te je unatoč činjenici da vozite kabriolet izolacija od vanjskog svijeta maksimalna, stoga s podignutim prozorima osjećate jedino vjetar, buke okoline nema. Iako njegov V12 biturbo motor razvija 571 konjsku snagu i 830 Nm okretnog momenta te je bez obzira na masu od čak 2560 kilograma riječ o automobilu koji ima strahovita međuubrzanja, posljednje što vam je na pameti je gas. Jednostavno, vožnja 70 kilometara na sat u ovakvom je automobilu toliki užitak da ne želite ići brže, želite da vožnja traje što dulje. Slično je i u Wraithu, najviše ‘sportski’ orjentiranom Rolls-Royceu.

Još dinamičnije u budućnosti
Vidi se zašto su ta dva modela popularni među mlađim kupcima, Wraith izgleda fenomenalno, a V12 motor koji se ugrađuje u njega čini ga najsnažnijim Rolls-Royceom ikad rađenim. Mjenjač s osam stupnjeva prijenosa na stražnje kotače transferira čak 632 konjske snage te 800 Nm okretnog momenta, a do stotke stiže za samo 4.6 sekundi. S obzirom na masu od 2440 kilograma riječ je o sjajnom rezultatu, međuubrzanja su brutalna, od 50 do brzine koja će vas doslovno pospremiti u zatvor potrebno je samo par sekundi. Međutim, niti ovdje za to nema potrebe, dovoljno je krstariti uz savršenu zvučnu izolaciju. Podešena je sjajno, pri manjim brzinama motor uopće ne čujete, dok se prilikom kick-downa kod pretjecanja oslobađa urlik V12 motora koji vas lijepi za sjedalo. Wraith i Dawn otvorili su oči Rolls-Royceu po pitanju dodatnog smjera u kojem treba ići - prema Black Badge ediciji koja nam je bila predstavljena u Opatiji, zasad dostupnom samo za Wraith i Ghost. Iako u Rolls-Royceu izbjegavaju riječi ‘sport’ i ‘agresivno’, vidi se kako je Black Badge upravo još jedan način da privuku mlađe, dinamičnije kupce.

U osnovi je riječ o dinamičkom vrhu serijske ponude Rolls-Roycea sa dorađenim, snažnijim motorima i voznim sposobnostima, te kombinacijama boja i materijalima rezerviranim samo za Black Badge. Kuriozitet je i Spirit of Ecstasy figurica, koja kod Black Badge edicije po prvi put postaje dostupna u crnoj boji. Uvijek prisutno pitanje cijene kod Rolls-Roycea je gotovo pa izlišno, svaki kupac sam može birati ogromnu količinu opcija na svom automobilu, stoga cijene zaista mogu ići u nebo. Navedimo samo da Dawn u Njemačkoj cijenom kreće od 330.000 eura, dok bi mu se u Hrvatskoj zbog davanja osnovna cijena mogla popeti i na pola milijuna eura.