sigurna komunikacija

Viber je dosad blokirao više od 18.000 lažnih računa u Hrvatskoj, evo što vi možete učiniti kako biste bili sigurni

14.11.2022 u 12:35

Bionic
Reading

Rakuten Viber posebnu pozornost posvećuje privatnosti podataka i sigurnoj komunikaciji svojih korisnika. Pored obostrane enkripcije, Viber također omogućava svojim korisnicima mnoštvo drugih sigurnosnih značajki te aktivno radi na dodatnoj zaštiti korisnika, a pogledamo li podatke za Hrvatsku, dosad je blokirano oko 18 tisuća raznih lažnih računa

Viber je u Hrvatskoj od studenog prošle godine blokirao više od 18.000 telefonskih brojeva s kojih su korisnike uznemiravali lažni predstavnici raznih organizacija, a na čije su se brojeve žalili i sami korisnici.

Blokiranjem telefonskog broja korisnici signaliziraju Viberovom sustavu protiv neželjene pošte (anti-spam) da je on mogući izvor neželjenih poruka. Prijavljivanje poruke najbolji je način da se Viber upozori da telefonski broj s kojeg je poruka poslana pripada spameru. Rast broja blokiranih spam računa posljedica je razvoja sustava automatskog blokiranja koji Viber koristi, kao i svjesnosti te same educiranosti korisnika koji takve račune označavaju kao spam.

Koristeći automatizirani sustav, Viberov tim također redovito blokira račune čiji se kreatori pretvaraju da su predstavnici banaka i drugih organizacija (čak i državnih) te pokušavaju prevariti korisnike da im ustupe osobne podatke ili financijska sredstva. Algoritmi za otkrivanje neželjene pošte koriste se za otkrivanje neuobičajenog korištenja Vibera i za automatsko blokiranje korisničkog računa.

Obično prevaranti pišu ili zovu korisnike s posebno stvorenih računa, koristeći lažno ime i avatar kako bi se lažno predstavljali kao službeni predstavnici određene organizacije, što se posebno odnosi na bankarske usluge, telekome i slično. Ako je s vama kontaktirala sumnjiva osoba, telefon prevaranta možete označiti kao 'spam' u Viberu na način da otvorite chat s korisnikom koji vam je poslao poruku i odaberete jednu od dvije opcije: 'Blokiraj kontakt' ili 'Blokiraj i prijavi neželjenu poruku'. Nakon određenog broja pritužbi broj će Viber blokirati i neće moći ometati korisnike.

Relevantne informacije možete poslati i Viberovoj podršci.

Uz sigurnosne značajke koje su u messengeru automatski uključene, Viber ima dodatne opcije pomoću kojih možete osigurati da vaša komunikacija na platformi ostane privatna:

  • provjera brendova — na Viberu verificirani poslovni račun brenda ili organizacije ima plavu kvačicu koja potvrđuje da je taj račun autentičan
  • kontrolirajte tko vas može dodati u grupe — možete ograničiti raspon osoba koje vas mogu dodati u grupe
  • zahtjevi za poruke – na Viberu se pozivnice nepoznatih korisnika za pridruživanje grupnom chatu ili kanalu automatski stavljaju u mapu 'Zahtjevi za poruke', a korisnik uvijek može prihvatiti poziv, nakon čega će se chat premjestiti na ekran svih chatova - ova je značajka automatski uključena
  • ne pokazujte svoju fotografiju korisnicima koji nisu u vašim kontaktima – svoju profilnu fotografiju možete učiniti nevidljivom za druge korisnike tako da onemogućite opciju u postavkama privatnosti aplikacije: odjeljak 'Više' — 'Postavke' — 'Privatnost' — onemogućite opciju 'Prikaži tvoju fotografiju'
  • sakrijte statuse 'Viđen' i 'Online' – Viber vam omogućuje da sakrijete status pregledavanja poruka i svoj trenutni status u aplikaciji, što možete podesiti u postavkama u odjeljku 'Privatnost'.