ET DRUŠTVENA MREŽA

Vanzemaljci možda koriste Twitter?

11.09.2010 u 09:07

Moguće je da nam ET-jevci šalju svojevrsne tweetove, međutim mi ih do sada nismo uspjeli otkriti, kaže fizičar dr. James Benford, predsjednik udruge Microwave Sciences.

Njegovo istraživanje pokazalo je da je vrlo vjerojatno da vanzemaljci nastoje poslati kratke usmjerene poruke umjesto neprekinutih signala raspršenih na sve strane.

'Njihovo slanje poruka slično je onome na Twitteru', uvjeren je Benford.

Njegov brat blizanac Gregory Benford, astrofizičar na Kalifornijskom sveučilištu, ističe da 'evolucija svakog oblika života zahtijeva ekonomičnost resursa, a slanje signala na udaljenosti od mnogo svjetlosnih godina zahtijeva velike resurse'.

Braća su u svojoj studiji nastojala sagledati potragu za životom iz perspektive vanzemaljaca. Zaključili su kako je vrlo vjerojatno da znanstvenici koji sudjeluju u američkom projektu Search for Extra-Terestrial Intelligence (SETI) već pet desetljeća koriste pogrešan pristup.

U svojem članku, objavljenom u časopisu Astrobiology, Benfordovi ističu da stanovnici drugih planeta najvjerojatnije neće slati signale na sve strane, već u precizno odabranim smjerovima u signalnom rasponu od jednog do deset gigahertza.

'SETI djeluje poput svjetionika koji šara galaktičkom ravni', upozoravaju braća, 'međutim na taj način on ne uspijeva pokriti duga razdoblja tijekom kojih mogu stići kratke poruke nalik na twitove.'

Blizanci također smatraju da SETI vanzemaljce traži na krivom mjestu.

'Umjesto da prate neobične signale iz obližnjih zvijezda, trebali bi pretraživati središte naše galaksije. Zvijezde su ondje milijardama godina starije od Sunca, što znači da je veća vjerojatnost da bi s njih mogle doći poruke naprednih civilizacija. Treba nastaviti s projektom SETI, no čini se da bi naš zdravorazumski pristup mogao dati bolje rezultate', zaključuje znanstveni dvojac.

U prilog njihovoj teoriji ide i najpoznatija moguća poruka vanzemaljaca zabilježena 15. kolovoza 1977. godine. Naime, teleskop u saveznoj državi Ohio tada je primio kratak signal koji je trajao 72 sekunde i nazvan je 'Wow'. Stigao je negdje iz zviježđa Strijelca, a zabilježen je upravo u spomenutom rasponu frekvencija. Nitko ga još nije uspio objasniti.