ZAVARALI APLIKACIJU

Uberovi vozači otkrili kako podići cijene

10.08.2017 u 13:49

Bionic
Reading

Istraživanje obavljeno pri sveučilištu Warvick pokazalo je kako Uberovi vozači surađuju ne bi li na umjetan način potakli automatsko povećanje cijena (surge pricing)

Istraživanje su proveli Mareike Möhlmann, Ola Henfridsson (Warwick Business School) i Lior Zalmanson (sveučilište New York) tako što su intervjuirali vozače u New Yorku i Londonu te pročešljali 1.012 blogova na forumu za vozače Ubera UberPeople.net. 

Otkrili su više dokaza o usklađenom djelovanju vozača koji su se masovno odjavljivali s aplikacije i izbjegavali prihvaćati vožnje kako bi umjetno stvorili manjak vozila i podigli cijene. 

Automatsko povećanje cijena (surge pricing) je značajka Uberove aplikacije koja se aktivira u slučajevima povećane potražnje za vozilima.

Uberov algoritam procjenjuje dostupnost vozača za određeno područje i uspoređuje broj dostupnih vozila i vozača s pristižućim zahtjevima za vožnje. 

Ako ravnoteža se poremeti previše u korist zahtjeva uključuje se automatsko povećanje cijena kako bi potakla veći broj vozača Ubera na aktiviranje. 

Posljedica je viša cijena za putnike. No, kako vozači nisu Uberovi zaposlenici mogu se odjavljivati i prijavljivati kad im se svidi. Osim povećanja cijena Uber nema alate vrijedne spomena kojima bi ih mogao natjerati na vožnju, piše Neowin