SAVJETUJEMO

U svega nekoliko koraka postanite još bolji vozač

21.07.2014 u 20:15

Bionic
Reading

Premda rade po istom programu i unutar istih zakonskih okvira - auto škole razlikuju se u kvaliteti i prenesenom znanju. No čak i one najbolje od vas neće učiniti vrhunske vozače; za to ćete se morati pobrinuti sami

Topla je preporuka svakom novopečenom vozaču proći tečaj sigurne vožnje kod nas ili u inozemstvu. Ondje se u svega nekoliko sati razbijaju određeni mitovi te stječu neophodne navike koje vas indirektno čine boljim vozačem.

Poput, primjerice, pozicije za upravljačem. Neki će je namjestiti za maksimalnu udobnost te pritom ugroziti sebe i ostale sudionike u prometu. Zavaljeni u sjedalo, bit će predaleko od upravljača i papučica za munjevite i dovoljno snažne reakcije, a također im se može dogoditi da u sudaru podlete pod sigurnosni pojas koji im, umjesto na ramenu, može završiti na vratu.

Od upravljača se sjedi dovoljno daleko da kad stavite obje ruke na njegov vrh, zapešćima dirate kolo, a dlanovi se slobodno njišu preko njega. Pritom su uspravna leđa udobno smještena u naslonjač, a ako ste dovoljno visoki, bočni profil trebao bi vam biti veoma blizu B-nosaču.

Pripazit ćete i na sigurnost suputnika. I oni na stražnjoj klupi trebaju biti osigurani pojasom, a također ćete u vožnji centralno zaključati sva vrata. Naime, prilikom prevrtanja vozila, putnici najčešće stradaju tako što ispadnu iz automobila.

Sljedeća stavka su retrovizori, koji ne služe da bi se u njima provjeravala šminka, odnosno je li vam za zube zapeo komadić netom pojedene salate, već kako bi se i kontinuirano nadziralo stanje oko vozila. Dobar vozač učestalo provjerava sva tri retrovizora te podsvjesno u svakom trenutku zna koji automobili se nalaze iza i oko njega. Trenutak u kojem ne znate što je sve oko vas jest trenutak kad se trebate zaustaviti i odmoriti.

Dobri vozači se također nikad ne zadržavaju u mrtvom kutu drugog vozila, a također obraćaju pozornost na sitnice. Ako opaze, primjerice, automobil ulubljene karoserije, od njega će se držati podalje.

Dobri vozači osjećaju promet i predviđaju tuđe reakcije. Oni ne gledaju samo u automobil ispred sebe, već prate reakcije i indikatore najudaljenijeg vozila do kojeg im pogled seže, tako da u slučaju nužnosti mogu pravovremeno reagirati.

Također prakticiraju defanzivan stil vožnje - održavaju dovoljno, no ne preveliko odstojanje, izbjegavaju nagle reakcije, ne koriste trubu… Ovakvi vozači uočavaju potrebe ostalih sudionika u prometu te će se na vrijeme prestrojiti kako bi olakšali spajanje u promet vozača koji se nalazi u traci za ubrzavanje.

Kao bolji vozač također biste trebali imati sposobnost predviđanja određenih situacija. Ako prema vama ide kamion ili autobus, očekujte da bi ga neki nestrpljivi vozač mogao pokušati prestići te nesavjesno uletjeti u škarice. Ako se automobil kreće veoma blizu crti, očekujte da će se pokušati prestrojiti itd.

Ruke bi na upravljaču uvijek trebale biti u položaju tri i devet sati, a prilikom manevara izbjegavanja, nikada nemojte gledati u izvor opasnosti, već pogled isključivo fokusirajte na izlaz iz nemile situacije. Ruke, naime, upravljaju tamo kamo oči gledaju.

Dobri vozači također nikada ne precjenjuju vlastite vještine. Postoji samo jedno mjesto gdje se to može činiti na siguran način a zove se - zatvorena trkaća staza.