ALGEBRA MBA POSLOVNA ŠKOLA

Sveučilišta Algebra kreće s novim programom: Doznali smo detalje o 'poslu budućnosti'

05.02.2024 u 15:28

Bionic
Reading

Na Sveučilištu Algebra u travnju ove godine kreće novi program Algebra MBA poslovne škole namijenjen - produkt menadžerima. Oni su ti koji znaju upravljati cijelim ciklusom razvoja proizvoda - od ideje do lansiranja na tržište - te postavljati konkurentne i inovativne proizvodne strategije. A upravo njih kronično manjka, čemu Algebra želi stati na kraj

Novi program Algebrine MBA poslovne škole namijenjen je postojećim junior i middle produkt menadžerima, vlasnicima startupima i mikro/malih tvrtki, brend menadžerima korporacija koji žele razumjeti upravljanje produktima u digitalnom okruženju i digitalnoj ekonomiji te produkt menadžerima koji žele napraviti iskorak u vođenju, pojasnili su nam na Sveučilištu Algebra.

Polaznici programa naučit će stoga kako razvijati inovativne proizvode i raditi na stvarnim studijama slučaja tvrtki kao što su Netflix ili Amazon. Naučit će identificirati potrebe tržišta (korisnika/klijenta), analizirati strateški fit i poslovnu isplativost razvoja produkta, osmisliti potrebne funkcionalnosti produkta, definirati metrike praćenja i poboljšanja produkta, upravljati razvojem i testiranjem produkta u raznim fazama zrelosti, voditi tim i suradnju s ostalim odjelima unutar tvrtke te osmisliti marketinšku i komunikacijsku strategiju, kao i upravljati životnim ciklusom produkta.

Prijave su već krenule, a program počinje 13. travnja, trajat će pet mjeseci, nosi 21 ECTS bod i u prvoj generaciji pohađat će ga 40 ljudi. Radi se o djelomičnoj kvalifikaciji, HKO (Hrvatski kvalifikacijski okvir) razine šest, a naziv stručnog usavršavanja je produktni menadžer/menadžerica. Sve zajedno to je otprilike 525 nastavnih sati što, osim nastave, uključuje seminarski rad i samostalni rad na projektu, među ostalim.

Cijena programa je 4500 eura i ne može se sufinancirati preko vaučera za obrazovanje, s obzirom na to da su oni dostupni za digitalna i zelena zanimanja. U razvoju programa sudjelovali su stručnjaci iz industrije, od kojih će mnogi nastaviti djelovati kroz program kao predavači, a koji su iskustvo stjecali u tvrtkama poput Infobipa, Happeninga, Endave i slično - Ana Zrno, Mario Pavić, Marina Dražić, Halida Sarajlić i Ines Bezjak Kožnjak.

Program je inače lansiran u svrhu daljnje utilizacije Strategije pametne specijalizacije (S3) koju je Vlada donijela u prosincu. Taj dokument koji definira prioritetna područja za poticanje ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije. IT industrija tako stremi prema stvaranju proizvoda, za razliku od dosadašnje većinom uslužne usmjerenosti.

Velika novost za IT uvođenje je novog Tematskog prioritetnog područja (TPP) Digitalni proizvodi i platforme. Prijedlog nove vertikale rezultat je dugogodišnjih napora i suradnje vodećih hrvatskih ICT udruženja, a daljnji koraci bit će bazirani na što bržoj primjeni Strategije u područjima koja su potrebna tvrtkama iz realnog sektora.

Razvoj prema plasmanu vlastitih produkata

Stoga je upravo produkt menadžment na Sveučilištu Algebra pronašao svoju priliku - novim programom ondje žele potaknuti razvoj paradigme poslovanja IT tvrtki prema razvoju i plasmanu vlastitih produkata u odnosu na razvoj tuđih, višu profitabilnost i nova radna mjesta, jačanje istraživačkih i inovacijskih kapaciteta korištenjem naprednih tehnologija, te rast konkurentnosti i produktivnosti kroz digitalizaciju hrvatskog i EU gospodarstva.

'Ideja za ovaj program proizašla je iz ideja da se hrvatsku industriju usmjerimo prema vlastitim proizvodima. Veća dodana vrijednost nalazi se uz vlastite produkte nego uz servise, što se vidi prema ekonomskim kretanjima. Hrvatska industrija treba se, dakle, micati prema vlastitim proizvodima, zapošljavati najbolje ljude u menadžmentu.

Želimo da naši polaznici budu konkurentni na tržištu rada te da razviju vještine koje su visoko tražene. Danas je puno teže razviti vlastiti produkt i pozicionirati se, no tvrtke koje u tome uspiju, primjerice Photomath, imaju potencijalno dugoročno veću održivost. Dakle, hrvatske tvrtke imaju priliku i potporu stvarati proizvode poput Photomath aplikacije, Aircash platforme ili Identyum digitalnog identiteta.

Ključna razlika je što inovacija i novostvorena vrijednost imaju hrvatski/europski potpis i vlasništvo i omogućuju snažnije pozicioniranje', ustvrdio je Hrvoje Josip Balen, član Uprave Sveučilišta Algebra, koji je program predstavio uz Zorana Đorđevića, direktora Algebra MBA poslovne škole i Arsena Šolića, voditelja katedre e-leadership MBA.

Što radi produkt menadžer?

'PM mora znati koje ljudske resurse treba za realizaciju produkta te kako i kada ih treba angažirati. Produkt menadžer također surađuje s upravom, financijama, marketingom i engineering timom i predstavlja glavnu sponu unutar tvrtke, ali i između očekivanja klijenta i tvrtke', pojasnio je Arsen Šolić te dodao:

'Naš program za produkt menadžment je i s tim ciljem pokrenut, jer ti ljudi moraju posjedovati leadership i poslovna znanja te poznavati tehnologije, točnije mogućnosti tehnologije te način kako razgovarati s developerima i inženjerima. Moraju znati kako povezati korisnika i produkt u digitalnom okruženju, povezati ljude i resurse unutar tvrtke i strategiju poslovanja, provesti end-to-end upravljanje projektom.'

'Ne očekujemo potporu države; ovo nudimo kao pomoćno sredstvo onima koji žele brže saživjeti sa Strategijom pametne specijalizacije (S3)', rekao je Balen te dodao da u Hrvatskoj postoji velik manjak produkt menadžera. Šolić je pak ustvrdio da će digitalne tehnologije mijenjati poslovne modele kompanija, pogotovo vještine i znanja, s naglaskom na kompetencije koje lideri moraju imati kako bi uspjeli, bili konkurentni i stvorili novu vrijednost.

'Što se razlike između projekt menadžera i produkt menadžera tiče, netko tko vodi projekte, kao što je projekt mandžer, nije nužno dobar produkt menadžer; za to mora imati šira znanja', pojasnio je Šolić.