DIGITALNA TRANSFORMACIJA

Pogledajte zašto će McDonald's platiti 300 milijuna dolara za izraelski startup koji posluje s Ikeom

26.03.2019 u 12:54

Bionic
Reading

Najvećom akvizicijom u zadnjih 20 godina McDonald's se nada transformirati poslovanje i početi nam nuditi jelovnike koji znaju procijeniti što bismo htjeli pojesti i popiti

McDonald's kupuje Dynamic Yield, izraelski startup koji razvija tehnologiju 'logike odlučivanja' temeljenu na algoritmima. Među njihovim klijentima su Ikea, Sephora i Urban Outfitters. Nakon akvizicije ta će tvrtka nastaviti poslovati samostalno i s drugim klijentima osimnovog vlasnika.

  • +10
Haljine od Mcdonalds ambalaže Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Procjenjuje se kako će McDonald's za njih platiti više od 300 milijuna američkih dolara. Okončaju li transakciju uspješno, bit će to najveća McDonald'sova akvizicija još od 1999. godine, kad su preuzeli Boston Market.

TEHNO PROGNOZA

Kakva nas tehnološka budućnost očekuje u 2019. godini? Evo što predviđaju stručnjaci

Pogledaj galeriju

Neosporno si to mogu priuštiti. Tijekom protekle godine ostvarili su gotovo šest milijardi američkih dolara neto prihoda i godinu zaključili s pozitivnim novčanim tijekom u iznosu od 2,4 milijarde dolara.

No, zašto im je Dynamic Yield zanimljiv? Riječ je o tehnologiji na kojoj počivaju preporuke koje dobijete kad dodate artikl u košaricu za kupovinu online. U McDonald'su ju planiraju prvo isprobati u svojim drive-thru restoranima, pa zatim postupno proširiti na svih 68 milijuna kupaca, koliko ih poslužuju svaki dan.

Jelovnici koji pogađaju što želite

Otkad je Steve Easterbrook preuzeo poziciju glavnog izvršnog direktora 2015. godine McDonald's i njegovi franšizeri se digitaliziraju. Dosad su obavili nekoliko preuzimanja fokusiranih na prikupljanje i obradu podataka, pokrenuli vlastitu aplikaciju i počeli surađivati s Uberom na projektu Uber Eats, a i preselili su središnjicu u West Town, dio Chicaga za koji vjeruju kako je zanimljiviji mladim talentiranim ljudima.

Akvizicija Dynamic Yielda korak je dalje u tom smjeru, koji bi trebao pomoći u integraciji raznih tehnoloških rješenja unutar kompanije i omogućiti viši stupanj personalizacije usluga.

Umjesto sadašnjih uglavnom fiksnih jelovnika McDonald's bi trebao početi nuditi jela i pića za koje procijeni kako bi vam mogla odgovarati, koristeći raznovrsne setove podataka, u rasponu od vremenskih prilika i doba dana do obližnjih događanja i povijesti kupnje.

Koristeći strojno učenje, prikazat će vam što se najviše traži na lokaciji na kojoj se nalazite, pokušati procijeniti što bi vam moglo biti zanimljivo i ponuditi vam što bi još mogli uz to uzeti. Ako je red u kojem čekate dugačak i sporo se pomiče jelovnik bi mogao prikazati jela koja je jednostavnije pripremiti pa će biti brže gotova.

PRIRUČNIK ZA SUTRAŠNJICU

Bez ovih 12 riječi i izraza teško ćete razumjeti tehnologiju budućnosti

Pogledaj galeriju

Pilot program već je pokrenut

U McDonald'su već koriste geo-ograđivanje (geofencing) kako bi znali kad im se približava korisnik s mobitelom i počeli pripremati narudžbu unaprijed. Uz pristanak vlasnika to bi uz pomoć tehnologije beacona moglo biti prošireno i na sam pametni telefon ili bi vas mogli prepoznati po registracijskim pločicama vašeg vozila.

Pilot program pokrenut je u McDonald'sovom restoranu u Miamiju (SAD). U iduća tri mjeseca ta bi tehnologija trebala biti implementirana na još tisuću lokacija, da bi se s vremenom proširila na svih 14 tisuća restorana u Sjedinjenim Državama i dalje. Također, za očekivati je kako će biti integrirana i u druge segmente poslovanja.

Osim povećanja zadovoljstva kupaca cilj je i povećati prihode. Koristeći prediktivnu analitiku na podacima o ponudi i potražnji prikupljenim u stvarnom vremenu, planiraju optimizirati narudžbe i lanac opskrbe.

Kako je riječ o utjecajnom globalnom lancu, neće biti čudno ako i drugi krenu njegovim stopama, piše Wired.