DOMAĆE I STRANO

Ovo je pet najznačajnijih automobila s New York auto showa

18.04.2017 u 08:46

Bionic
Reading

Drugi po redu američki salon automobila poslije Detroita relativno je malen u svjetskim okvirima, no to ne znači da na njemu nema velikih premijera

Salon automobila u New Yorku u svjetskim je okvirima malen, no zbog svog termina, s obzirom na to da se održava relativno brzo nakon Ženeve, idealan je za to da europski i japanski proizvođači odrade američke premijere automobila koje su već prikazali u Švicarskoj, ali i da u New Yorku prirede koju svjetsku premijeru. Neki pak biraju New York jer znaju da će činjenica kako se radi o manjem salonu svakoj značajnijoj premijeri osigurati veću medijsku pokrivenost. Donosimo vam top pet automobila premijerno prikazanih na New York auto showu, koji je ove godine ipak ukrao punokrvni američki automobil.

5. Subaru Ascent - koncept

SUV-ovi su zadnja moda u svijetu automobila pa je i Subaru krenuo s novim konceptnim modelom sa sedam sjedala u klasi, prije svega namijenjenoj Americi, no vjerojatno će ovaj automobil stići i na druge kontinente iako mali proizvođač poput Subarua nema novca za razvoj novih modela za svaku regiju u svijetu. Osim (za Subaru) relativno avangardnog dizajna i sedam sjedala, posebnost ovog koncepta jest u tome što će imati potpuno novi bokser motor s izravnim ubrizgavanjem i prednabijan turbopunjačem. Ascent Concept je dug 5049 milimetara, širok 1989 milimetara, visok 1839 milimetara, međuosovinski razmak mu iznosi 2972 milimetra, a 275/50 R21 su mu dimenzije guma. Automobil će se proizvoditi u SAD-u, u novoj tvornici Subarua u Indiani. 

4. Jaguar F-Type s četiri cilindra

Iako se na prvi pogled ne čini kao previše značajan za američko tržište, povijest je pokazala da manji motori u sportskim kupeima ovakve vrste dobro prolaze jer šire krug kupaca koji su prije, zbog voluminoznijih motora, bili isključeni. Tako je Jaguar odabrao upravo New York za prikazivanje svog F-Typea s agregatom obujma dvije litre i snage 300 konja. Svi F-Typeovi opremljeni dvolitrenim motorom dolaze s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i stražnjim pogonom, a od modela V6 lakši su 55 kilograma. Ovaj Jaguar do 100 km/h ubrzava za 5,7 sekundi, a maksimalna brzina mu je elektronski ograničena na 250 kilometara na sat. 

3. Lexus LS F Sport

Zamišljen kao light varijanta sportskih dodataka na japanskoj velikoj limuzini (dakle ne kao hard core BMW M ili Mercedesovi modeli AMG), paket F Sport kao opcija će biti dostupan na modelima LS 500 i LS 500h, dakle i za hibrid. Ne uključuje dodatnu snagu motora, ali ima optičke dodatke, zračni ovjes, aktivni stabilizator, upravljanje na četiri kotača, upravljač s varijabilnim otporom te veće naplatke iza kojih se nalaze osnažene kočnice. Dakle ova je izvedba namijenjena svima onima koji ne žele punokrvnog sportaša u tijelu limuzine, ali žele dinamičnije vozne sposobnosti. 

2. Mercedes AMG GCL 63

Kako su Amerikanci zaluđeniji SUV-ovima nego Europljani, Mercedes je u SAD-u prigodno predstavio najekstremniji model GLC. Zove se Mercedes-AMG GLC 63, a dostupan je kao klasičan SUV i kupe. Dvije su dostupne verzije: standardni GLC 63 razvija 476 KS, a verzija S dobiva dodatnu injekciju snage s 510 konja. Osim snage, dorađeni su dizajnerski te mehanički detalji i na standardnoj i na kupe izvedbi, a automobil će u prodaju u ljeto ove godine po zasad nepoznatim cijenama. 

1. Dodge Challenger SRT Demon

Dodge Challenger SRT Demon je službeni hit na New York auto showu. Snaga iz tvrtkinog 6,2-litrenog motora V8 s prednabijanjem iznosi mu 840 KS. Do 100 km/h ubrzava u samo 2,3 sekunde, može prijeći 400 metara u 9,65 sekundi uz izlaznu brzinu od 225 km/h, a i drži Guinnessov svjetski rekord kao prvi automobil serijske proizvodnje čiji se prednji kotači odižu od tla prilikom ubrzanja s mjesta. Challenger SRT Demon je prvi serijski automobil koji može koristiti visokooktansko gorivo od 100 i više oktana za maksimalnu učinkovitost.

Demon napušta tvornicu podešen za 91-oktansko gorivo, ali u interijeru ima ugrađene prekidače za kontrolu pogonskog modula, što oslobađa punih 840 konja. Mjenjač je samo automatski, i to TorqueFlite 8HP90 s osam stupnjeva prijenosa, a ručni je izbjegnut jer bi teško prenosio takvu snagu na podlogu bez tehničkih izazova. Proizvodnja Dodge Challenger SRT Demona će započeti ovog ljeta sa samo 3000 jedinica namijenjenih za Sjedinjene Države i 300 za Kanadu, a cijena još nije najavljena.

Dodge Challenger SRT Demon Autor: Dodge