PRIPREMITE (PUNO) NOVCA

Nvidia vas priprema za tehnologiju proširene stvarnosti

30.06.2015 u 13:03

Bionic
Reading

Ako spadate među gejmere kojima se nadolazeća tehnologija virtualne stvarnosti (VR) čini kao nešto vrijedno pažnje, vodite računa o tome kako ćete se za to morati opremiti (vrlo) jakim hardverom. Nvidia je za taj potez više nego spremna

Razlog zbog kojeg biznis prodaje hardvera u posljednje vrijeme nije dobar kao nekad slaba je inicijativa gejmera da kupuju novi hardver, tvrde čelnici Nvidije. Ovo bi se, pretpostavljaju, moglo temeljito izmijeniti dolaskom novih tehnologija VR poput Oculus Rifta, HTC Vivea ili StarVR-a

Naime trik kod ovih impresivnih uređaja je to što za normalno funkcioniranje trebaju zvjerske konfiguracije, a prema današnjoj statistici, preko 90 posto igrača nema dovoljno jak hardver za pokretanje igara i dema na novim periferijama za virtualnu stvarnost.

Upravo zbog toga Intel, AMD i Nvidia radosno trljaju ruke. Firma koja ima najviše razloga za veselje, doduše, je Nvidia, čiji je hardver bio korišten u velikoj većini demonstracija VR-a tijekom ovogodišnjeg E3-a. Njezina rješenja koja igrom slučajnosti naslove pokretane na Oculusu i StarVR-u vrte besprijekorno ne spadaju među najjeftinije stvari koje možete kupiti, no činjenica je da, ako se mislite igrati u VR-u, za to morate imati hardver.

Jason Paul, glavni menadžer u Nvidiji tvrdi kako će VR biti jedan od najvećih trendova ove i sljedeće godine, što otprilike znači da će prodaju hardvera, bilo to njihovog ili onog od konkurencije, snaći velik porast.

'Najistaknutiji je faktor unutar Maxwell GPU-a multiprojekcija koja omogućuje iscrtavanje slike bliže onome što se prikazuje u kacigi za VR nego PC monitoru. Naime,nije baš jednostavno tjerati stereo gejming na visokorazlučivom ekranu (2.160 x 1.200) na 90 herca, a da pritom nemate nikakvu latenciju ili trzanje', tvrdi Paul.

Nvidia je, usput, nedavno objavila i GameWorks VR, dev kit za razvoj VR videoigara na svim dostupnim platformama. Nadalje, u planu je nadogradnja GeForce Experiencea za optimizaciju igara koje koriste Oculus VR, Star VR ili HTC Vive.