spektakl na nebu

NASA najavljuje: Ovaj komet mogao bi iznenaditi već početkom 2023.

31.12.2022 u 08:53

Nova 2023. mogla bi nam pružiti jedinstvenu priliku za uočavanjem novog kometa na nebu

Promatrači zvijezda mogu držati oči otvorene za komet C/2022 E3 (ZTF) tijekom siječnja i početkom veljače, iako će im za početak trebati teleskop ili dalekozor da ga uoče.

Međutim, kako se komet približava Zemlji, postoji šansa da postane vidljiv golim okom pod tamnim nebom. Ako se to dogodi, bit će to prvi komet koji će se otkriti golim okom otkako je NEOWISE prošao pokraj nas 2020, piše Verge.

Ovaj novi komet otkriven je prošlog ožujka dok je bio unutar Jupiterove orbite. Trenutna putanja kometa trebala bi ga dovesti najbliže Suncu do 12. siječnja. 2. veljače, prema NASA-i, bit će na svojoj poziciji najbližoj Zemlji - nekih 42,5 milijuna kilometara od našeg planeta.

Foto album s Crvenog planeta: Ovu su spektakularni prizori Marsa snimljeni tijekom 2022. Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA/JPL-Caltech

Kometi ne emitiraju vlastitu svjetlost. Ponekad se opisuju kao nebeske "prljave grude snijega" jer su mase leda, plinova, kamenja i prašine. Topljenje leda daje kometu rep, a led također odbija sunčevu svjetlost, zbog čega izgleda kao da svijetli.