ŠEHEREZADA

Može li umjetna inteligencija ispričati uvjerljivu priču?

  • Autor: D. R./Cnet
  • Zadnja izmjena 07.03.2017 12:53
  • Objavljeno 16.09.2015 u 14:59
umjetna inteligencija roboti

umjetna inteligencija roboti

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Umjetna inteligencija pod imenom Šeherezada naučila je prikupljati informacije i sklapati ih u smislene i uvjerljive priče

Prema trenutačnom poimanju umjetne inteligencije, one nisu sposobne stvoriti kreativnu misao. Premda ova tvrdnja nije do kraja pobijena, umjetna inteligencija pod imenom Šeherezada na putu je prema nečemu vrlo sličnom.

Riječ je o projektu s Tehnološkog instituta u Georgiji koji poput junakinje poznate priče koristi sakupljene informacije kako bi ih prekrojila u priče slične onima u videoigrama s temom 'izaberi svoju avanturu'.

Premda ovo nije jedina umjetna inteligencija koja može sazidati priču iz dostupnih segmenata, Šeherezada je prva koja ju kroji zavisno o igračevim izborima tvoreći bezbroj različitih funkcionalnih tijekova radnje. Bitna razlika između ove i drugih umjetnih inteligencija također leži u crowdsourcingu, odnosno javnom priskbljivanju novih informacija.

Koristeći platformu Amazon Mechanical Turk, Šeherezada sakuplja priče koje su napisali korisnici, prepoznaje ključne segmente te ih pohranjuje u bazu iz koje ih po potrebi vadi ovisno o logičnom slijedu priče koju prepričava. Tako, recimo, glavni likovi mogu otići u kino, ali ne prije što se do njega dovezu automobilom.

'Naš otvoreni interaktivni naracijski sustav uči modele žanrova iz niza predloženih priča dobavljenih crowdsourcingom tako da, ma što igrač napravio, dobiva smislenu priču', kaže Mark Reidl, profesor asistent na sveučilištu Georgia Tech

Istraživački tim testirao je AI na dvije priče - odlasku u kino i pljački banke. Priče su bile predstavljene trima skupinama ljudi, od kojih je prva dobila verziju koju je složio nasumični generator radnje, druga onu koju generira skripta koju je pisao čovjek te treća priču koju je skrojila Šeherezada.

Testna skupina trebala je provjeriti sadrže li priče nedosljednosti ili greške, te u konačnici reći jesu li uživali u čitanju. Priča koju je stvorio generator kojeg je programirao čovjek imala je najmanje grešaka, dok je nasumični generator očekivano imao najviše. Međutim, ono što je zanimljivo je to da Šeherezada nije kaskala za ljudskim konkurentom. Istina, imala je malo više grešaka i nedorečenosti, premda one nisu utjecale na konačni dojam koji je bio više nego pozitivan.

više: Cnet

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!