IFA 2015

Kućanske uređaje čeka svijetla budućnost

Reinhard Zinkann ZVEI

Reinhard Zinkann ZVEI

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Berlin Messe

Za kojih petnaestak godina na svijetu će biti 4,9 milijardi pripadnika srednje klase koji će tražiti uređaje više kvalitete. Izazov je ne samo odgovoriti na porast potražnje već i pronaći digitalna rješenja koja će iskoristiti sveprisutno umrežavanje

Berlinski sajam IFA ove je godine okupio 1.645 izlagača (za 7 posto više) na 150 tisuća kvadratnih metara izložbenog prostora (+0,3 posto) - rekordno, i jedno i drugo - te novinare iz barem 75 zemalja. Očekuje se kako će broj posjetitelja tijekom šest dana trajanja biti nešto veći od 230 tisuća, od čega će 140 tisuća doći na sajam u poslovne svrhe, kao i da će biti nadmašena vrijednost narudžbi zabilježena prošle godine (4,25 milijardi eura).

Unatoč stagnaciji broja posjetitelja, direktor Berlinskog sajma Christian Göke uvjeren je kako to neće utjecati na profitabilnost najvećeg europskog sajma potrošačke elektronike.

Prema procjeni analitičke kuće GfK, koje je iznio Hans-Joachim Kamp, predsjednik nadzornog odbora GFU Consumer & Home Electronics GmbH (organizatora IFA-e), svjetsko tržište zabilježit će u 2015. 891 milijardu eura prihoda od prodaje tehnoloških uređaja. U 2014. ti su prihodi iznosili 783 milijarde eura.

Ovogodišnjem rezultatu najviše će pridonijeti azijske zemlje u razvoju (27 posto), Sjeverna Amerika (24 posto), Zapadna Europa (17 posto) te Latinska Amerika (sedam posto). Slijede Bliski istok i Afrika (deset posto) te Srednja i Istočna Europa, Rusija i zemlje CIS-a (pet posto).


Najveći udio imat će pametni telefoni (41 posto, četiri posto više nego godinu prije), a 13 posto otpast će na LCD televizore, 12 posto na prijenosna računala, po šest posto na stolna i tablete te po dva posto na mobitele i digitalne kamere. Preostalih 18 posto čine svi ostali uređaji.

Što se kategorija s najvećim rastom tiče, tijekom ove godine trebalo bi biti prodano 28,4 milijuna UHD televizora (+178 posto), 3,9 milijuna sa zakrivljenim zaslonom (+333 posto), 25,6 milijuna bluetooth zvučnika (+20 posto) i 71,7 milijuna uređaja iz kategorije nosivog računalstva (+131 posto).

'Globalno tržište kućanskih uređaja bilježilo je raznovrsne rezultate, u rasponu od 35-postotnog pada (Rusija) do 17-postotnog rasta (Alžir). Očekujemo kako će u 2015. također obilježiti rast', rekao je Reinhard Zinkann, predsjednik odjela za kućanske uređaje u tvrtki ZVEI.

Dodao je kako su ti uređaji već odavno pametni te kako je idući izazov pronaći rješenja kako ih povezati, a da pritom donose najveću vrijednost korisnicima. Zinkann smatra kako se trebamo kretati u smjeru razvoja digitalnih usluga.

Trend u neposrednoj budućnosti bit će pametni dom, naročito kuhinja i kupaonica. Održivost i energetska učinkovitost neće izgubiti na značaju u dogledno vrijeme, tim više što ima prostora za povećanje energetske učinkovitosti, iako smo do najlakših rješenja već došli, smatra Zinkann.

Upozorio je i na procjene prema kojima će do 2050. godine 70 posto stanovništva svijeta živjeti u gradovima. Do 2030. trebalo bi biti 4,9 milijardi pripadnika srednje klase globalno koji će tražiti kućanske uređaje veće kvalitete.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!