aplikacija dreams

Hoćemo li TV u budućnosti ovako gledati?

  • Autor: Lucija Adžić
  • Zadnja izmjena 09.07.2018 08:55
  • Objavljeno 09.07.2018 u 08:55
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Dreams

Bivši zaposlenici Googlea i Instagrama rade na televizoru budućnosti kojeg ćemo nositi u džepu. Da, riječ je o mobilnoj aplikaciji, ali ne bilo kakvoj. Ova prilagođava televizijski sadržaj za gledanje u okomitom načinu. Dakle nema više iritantnog okretanja zaslona da biste bolje vidjeli sliku

Televizori u domovima obično stoje na nekom stolu ili regalu, na nekoj vrti postolja. No ne i u tvrtki Dreams koju su osnovali bivši zaposlenici Googlea i Instagrama. Njihovi se televizori postavljaju okomito, a na njima se reproduciraju emisije koje su preoblikovane kako bi odgovarale njegovoj orijentaciji.

Premda izgleda čudno, nekonvencionalno i pomalo nepraktično (uče nas da ljudskom oku lakše gledati horizontalno), ovakav će futuristički dizajn očito poharati svijet.

'Dugoročno gledano, vertikalni videozapis sljedeći je trend na televiziji', kaže suosnivač tvrtke Dreams Tom Bender, bivši Googleov menadžer proizvoda.

Do sada su mnogi uložili u njih, uključujući NEA-u, Box Group, A Capital Ventures Ronny Conway i SV Angels. Već su prikupili pet milijuna dolara. No zašto bi itko se itko poželio zamarati okretanjem TV-a na stranu?

'U budućnosti, mobitel je jedini uređaj koji će biti važan', kazao je Bender.

Bender i drugi suosnivač tvrtke, bivši inženjer Instagrama Greg Hochmuth, kladili su se da će se gledanje televizije u budućnosti u potpunosti odvijati na mobitelu. Pitanje je zašto se do sada nitko nije sjetio kako to učiniti na pravi način. Posljednje dvije godine, Bender i Hochmuth razmišljaju o tradicionalnoj televiziji. Da bi izgradili TV aplikaciju koja bi radila na mobilnim uređajima, odlučili su početi od samog početka.

Dreams aplikacija

Izvor: Screenshot / Autor: Dreams

Nema reklama, a sadržaj je dostupan u realnom vremenu

U prvih nekoliko mjeseci, otkrili su da unatoč kontinuiranom uspjehu YouTubea, Netflixa i svih sličnih aplikacija, ljudi zapravo ne vole vodoravno okretanje telefona dok gledaju videozapise.

'Nije udobno za vaš zglob držati telefon na strani', rekao je Bender. 'Kad smo počeli razmišljati o TV-u za telefon, odlučili smo da on mora biti vertikalan, i oblikovan za način na koji držite telefon.'

Kada prezuzmete aplikaciju Dreams na pametni telefon, dočekat će vas niz kanala: HGTV, Food Network, Animal Planet, sve preoblikovani u okomiti zaslon. Nema reklama. Dizajn je minimalan: logotip mreže koji se prvo pojavljuje na vrhu zaslona i raspored nadolazećih emisija na dnu. Prstom možete mijenjati kanale, gotovo jednako kao što surfate kanalima na tradicionalnim televizorima.

Za razliku od drugih platformi za streaming videozapisa, ne možete birati između stotina opcija sadržaja i razmišljati što ćete gledati. Sadržaj je već tamo, samo se trebate uključiti.

'Željeli smo izbjeći teret izbora', rekao je Bender. 'Televizija je takav važan medij - to je jedan od najvažnijih medija. TV zaslužuje vlastitu ikonu na početnom zaslonu.'

Za preoblikovanje tradicionalnih televizijskih programa u Dreamsu tim mijenja proporcije originalnog sadržaja prije nego što se on emitira. Mnogo je izazova u postavljanju tradicionalne televizije na mobilni format, kaže je Bender.

'Morali smo biti kreativni, ako postoji horizontalna ravnina ili brod ili nešto', rekao je Bender. 'Moramo sve prilagoditi tako da radi za mobilni uređaj.'

Neki programi na aplikaciji Dreams, poput Bloombergovog kanala za vijesti, preoblikuju se u stvarnom vremenu. Uređivač videozapisa zadužen je za uzimanje okomitog isječka iz vijesti i dodavanje opisa.

'Imamo softver koji smo sami napravili, koji uzima signal, otkriva tko govori, a zatim sadržaj prilagođava okviru i obnavlja grafiku', rekao je Bender. 'Rezultat toga je nešto što stvarno izgleda prirodno za telefon.'

moderna ovisnost

Psihologinja otkrila 12 načina na koje nam smartfoni - odmažu

Pogledaj galeriju
12

Ciljaju na globalno tržište

'Željeli smo ljudima dati oblik zabave na telefonu koji ne vrišti i nije žedan nečije pažnje na tri sekunde', rekao je Hochmuth. 'Osjetili smo da je upravo to nedostajalo. Sve što možete učiniti na telefonu je da osvježite naslovnicu i vidite više prolaznih, kratkih formata. Premještanje u videosadržaj dugog formata zaokuplja vas i ispunjava.'

Međutim, dok se ostatak svijeta brine o ponovnom kreiranju medijske industrije, tvrtka Dreams nastoji proširiti iskustvo gledanja TV-a - i započeti novi globalni trend.

'To nas razlikuje od YouTubea ili drugih paketa programa. Željeli smo ponuditi nove mobilne kanale za svijet u kojem milijarde ljudi nose pametne telefone', rekao je Bender. 'Cilj je međunarodno tržište', piše Business Insider.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!