BIG DATA

Facebook ne zna kad ga muljate

  • Autor: M. W./Atlantic
  • Zadnja izmjena 14.01.2015 17:06
  • Objavljeno 14.01.2015 u 16:11
facebook

facebook

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Računala, analizirajući što vam se sviđa online, mogu vas upoznati bolje od najboljih prijatelja. No, sve što doista mogu doznati je tko želite biti, čini se

U rezultatima istraživanja, objavljenim u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, istraživači sa sveučilišta Stanford i Cambridge otkrili su kako analizom lajkova na Facebooku računalo može precizno procijeniti nekoliko aspekata osobnosti. Bolje čak i od rodbine i prijatelja ispitanika.

Oko 86 tisuća dobrovoljaca ispunilo je upitnik sa sto pitanja koristeći aplikaciju MyPersonality, alat razvijen u centru Psyhometrics pri Cambridgeu, i omogućili pristup svojim lajkovima.

Koristeći prikupljene podatke, istraživači su odredili koji lajkovi najsnažnije koreliraju s svakom od velikih pet osobina ličnosti: ekstrovertnost, ugodnost, savjesnost, emocionalna stabilnost i intelekt.


Nakon što su dali odgovore, ispitanici su dobili priliku dati kraću inačicu testa svojim prijateljima, kako bi ih ocijenili. Oko 17.600 ljudi ocijenila je jedna osoba koja ih poznaje, oko 14.400 dvije.

Pokazalo se kako se bliskost nije mogla nositi s hladnom i razumnom statističkom analizom .Što je više lajkova imala, to je računalo bilo bolje u procjeni. S deset lajkova bolje je procjenjivalo od kolega s posla, sa 70 bolje od prijatelja ili cimera, sa 150 više od braće, sestara i roditelja, a s 300 bolje od supružnica.

Po procjeni autora istraživanja, prosječni korisnik Facebooka lajka 227 stranica, iako Social Bakers tvrdi kako je globalni prosjek 40.

Studije poput ove pokazuju kako velike količine podataka i strojno učenje potencijalno nude preciznost kakvu će ljudski um teško dostići. Problem je jedino što računalo ne može otkriti motive zbog kojih smo nešto lajkali, kao ni jesmo li doista takvi kao ono što lajkamo ili je to tek znak kakvi bi željeli biti.

Izvor:Atlantic

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!