INTERVJU: LIU JIANGFENG

Coolpad ima nove adute za europske korisnike

Bionic
Reading

Na sajmu CES 2017. među mnogim proizvođačima mobilnih uređaja, našao se i sve propulzivniji kineski brand Coolpad čiji mobiteli postaju sve popularniji i na hrvatskom tržištu. Razgovarali smo s predsjednikom Uprave Coolpada Liuijem Jiangfengom

Na sajmu CES koji danas završava u Las Vegasu, štand je imao i Coolpad, najbrže rastući kineski proizvođač mobilnih uređaja. Za skupinu novinara iz istočne Europe, Coolpad je upriličio susret s njegovim predsjednikom Uprave Liujem Jiangfengom.
S obzirom na proboj Honora na američko i europsko tržište, očito je zašto je Coolpad angažirao Jiangfenga.

Što je Coolpadu važnije na europskom tržištu, zarada ili prestiž?

Više je to prestiž. Mi u Europi ne bismo mogli zarađivati onoliko koliko zarađujemo u Kini makar bili tržišni broj jedan na tom kontinentu. Cjenovna konkurencija je strahovita i borimo se, kao i drugi proizvođači, vrlo žestoko za svaki komadić tržišnog kolača u Europi. Ipak, koliko god bilo teško i ne osobito isplativo, bitno nam je postati relevantan igrač na europskom, a iz sličnih razloga i na američkom tržištu.

Znači li to da ako uspijete u Europi, onda će vam to omogućiti i veći ugled na domicilnom kineskom tržištu, a time i bolju prodaju?

Da. Zvuči neobično, ali osvajanjem europskog tržišta, mi gradimo temelj za bolje poslovne rezultate u Kini.

No zašto bi u Europi netko odabrao Coolpad u odnosu na neki drugi kineski mobitel - po čemu su vaši uređaji drukčiji?

Nisu toliko drugačiji koliko nude bolje iskustvo za jednak ili manji novac. Coolpad nastupa na donjem i srednjem tržišnom segmentu - tu se jako teško boriti s konkurencijom kad su cijene posrijedi, ali nije toliko teško kad je riječ o iskustvu koje možete pružiti korisniku. Mi razvijamo mnogo vlastitih tehnologija, vlastiti softver, vlastite materijale i siguran sam da možemo ponuditi bolje, ugodnije i zabavnije iskustvo našim kupcima nego konkurenti. Prednost nam je i ta što danas imamo znatno veći broj zadovoljnih korisnika nego neki drugi kineski proizvođači, pa se o Coolpadu širi i dobar glas sam po sebi.

Hoćete li u 2017. širiti portfelj proizvoda i na neke druge uređaje, poput smartwatcha, tableta, prijenosnika...

Da, definitivno. Nešto od toga predstavit ćemo već u ovoj godini i izići ćemo s tim na europsko tržište, uz sličnu poslovnu filozofiju kao i s telefonima - ponudit ćemo dobar omjer cijene i dobivenog, odnosno iskustvo koje je za razinu više od onoga koje kupac očekuje kada kupuje u donjem ili srednjem cjenovnom razredu. Dakako, ime novog uređaja bit će drugačije nego na američkom tržištu gdje je upravo na CES-u predstavljen Coolpad Conjr.

Hoće li Coolpad ući i na tržište VR i AR headsetova?

Prije ćete od nas vidjeti AR uređaj nego VR uređaj. Jednostavno se tržišno pokazalo da dopunjena stvarnost nailazi na veći interes i lakše prihvaćanje od strane korisnika od virtualne stvarnosti. Znam da je hype oko VR-a možda još uvijek veći, ali AR će, uvjeren sam, naići na bolji odaziv i mnogo će se lakše pretvoriti u mainstream tehnologiju. Od nas će se očekivati da AR približimo i onima koji ne traže najbolju klasu uređaja, pa smo usmjerili menadžere naših razvojnih timova da se pozabave tom tematikom...

LeEco je nedavno postao vaš najveći dioničar. Je li moguće da se Coolpad i LeEco spoje i da jedan od dva brenda nestane?

Ne! Sve i ako jednog dana Coolpad uđe i na tržište flagshipa ili LeEco na donji i srednji segment tržišta, image ova dva brenda je posve drukčiji, ciljana publika je drukčija, tržišni lanci su drukčiji i, što god da se dogodi, mjesta će na globalnom tržištu biti i za jedne i za druge. Ono što će ipak biti zajedničko LeEcu i Coolpadu jest nakana da se što bolje pozicioniraju na europskom i američkom tržištu.