TEST

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI Intense - komfor na n-tu potenciju

18.07.2014 u 16:19

  • +5

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI Intense

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Picasso ili nekada Xsara Picasso zapravo je začetnik klase. Iako je prvi automobil bio Renault Scenic, Citroen je vrlo brzo napravio svoju inačicu obiteljskog monovolumena i odmah bio drugačiji. Ne radi se samo o dizajnu, već i o upotrebljivosti. Ekstravagantni Citroen izabrao je s pravom ime Picasso

Aktualni model koji je nedavno ugledao svjetlo dana nema mnogo veze s onim iz devedesetih, no neke značajke su identične. Moderan, upotrebljiv i drugačiji od drugih. Nova platforma još jednom je odigrala važnu ulogu u kombinaciji najboljih elemenata modularnosti, prostranosti i lakoće pristupa trećem redu sjedala. Korištenjem posebno dugog međuosovinskog razmaka od 284 cm, koji je najveći u klasi, ovaj monovolumen značajno je dobio na ponudi prostora u unutrašnjosti.

Iako nije novina na cestama, Picasso svakako plijeni pažnju. Najviše je 'drugačiji' sprijeda. Smještaj prednjih svjetala između poklopca prtljažnika i branika je originalan. Automobil je dizajniran  po novim Citroenovim smjernicama s daškom originalnosti. To se naročito odnosi na funkcioniranje interijera. Picasso ovdje osvaja kupce dizajnom i sofisticiranom tehnologijom.

Citroen je stavio desetak funkcija na unutrašarnji obruč. Iako se u početku čini mnogo, smještaj je jednostavan. Uz klasičnu postavku instrument ploče na sredinu, dodan je ekran i na centralni greben u istom dizajnu, tako da iako ne rade zajedno, izgledaju skladno. Svakako treba pohvaliti rezoluciju i boje.

Nakon početne zbunjenosti oko prostora i rasporeda instrumenata i komandi, shvatite da je sve zapravo tamo gdje treba biti. 

Pritisak na start / stop gumbić i oglašava se poznati dizel motor. Auto je u parking modu i na instrument tabli se pojavljuje slika automobila u tlocrtu sa svim okolnim objektima. Slika je napravljena izuzetno realno i u prvi mah izgleda nadrealno jer imate osjećaj kao da kamera snima automobil s par metara visine. I ono što je najvažnije, sistem radi. Žardinjere, ograde, automobili, sve se lakoćom iscrtava po ekranu s nevjerojatnom točnošću. Za to je zaslužan sustav sačinjen od niza kamera (branici, ispod bočnih retrovizora), koji radi savršeno. 

Ergonomija je također za svaku pohvalu. U pitanju je francuska udobnost. Sjedala uz grijanje imaju i masažu, s nekoliko programa rada. Ovakav automobil to zaista treba imati na listi dodatne opreme. Baš kao i stakleni krov koji daje putnicima straga osjećaj prostora i smanjuje osjećaj klaustrofobičnosti na stražnjoj klupi. Prtljažnik nije prevelik, jer se u njemu nalazi skriveni red sjedala, tako da korisnik može po potrebi podizati i spuštati stražnja sjedala.

Vožnja s Picassom je posebna priča. Kako se radi o high-tech monovolumenu, očekuje se ista priča i u vožnji. S 2.0 HDi motorom, Picassa je užitak voziti. 150 konja snažan motor i 370 Nm govore da možete vrlo udobno jurcati, preticati i istinski uživati bez da vam nedostaje snage. Putna brzina Picassa može biti i propisanih 130, no ako skoknete do Njemačke, bez problema ga možete rastezati i do 160 km/h bez previše buke. Motor u vožnji daje osjećaj uglađenosti i živahnosti, dok je mjenjač precizan. Mnogo precizniji i finiji pod rukom nego u prethodnim generacijama. 

Grand Picasso je u novoj verziji opravdao očekivanja svojih vjernih kupaca. Moderan, upotrebljiv i drugačiji od drugih.

Proizvođač: Citroen
Model: Grand C4 Picasso 2.0 HDi Intense
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 113/150 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 370 @ 2.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,4/8,2/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,3
Maksimalna brzina: 209 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.600/1.826/1.645
Cijena do registracije: 241.176 kuna (osnovni model: 148.000 kuna)